Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

Vastuullisuusviestintä B2B-yrityksille

Vastuullinen viestintä on enemmän kuin pelkkää vastuullisuusviestintää. Rakenna vastuullisuusviestinnän suunnitelma sisältä ulospäin. 

 

Tarjouspyyntö

B-260
 

Moderni vastuullisuusviestintä - läpinäkyvyyttä ja vaikuttavuutta B2B-yritykselle

Vastuullisuusviestintä on kehittynyt perinteisestä yritysvastuuraportoinnista kohti strategista, jatkuvaa ja vuorovaikutteista viestintää. ESG-viitekehys (Environmental, Social, Governance) ohjaa yrityksiä huomioimaan ympäristövastuun, sosiaalisen vastuun ja hyvän hallintotavan osana liiketoimintaa – ja ennen kaikkea kertomaan siitä uskottavasti ja mitattavasti.

Moderni B2B-yrityksen vastuullisuusviestintä perustuu faktoihin ja konkreettisiin tekoihin. Se vaatii läpinäkyvyyttä, jotta sidosryhmät voivat arvioida yrityksen toimintaa luotettavasti. Vastuullisuusviestinnän tulee olla kohderyhmälähtöistä ja monikanavaista: sijoittajille suunnattu data ja raportointi eroavat kuluttajien ja työnhakijoiden arvopohjaisesta viestinnästä. Samalla vastuullisuustekoja ei voi viestiä irrallisina saavutuksina, vaan ne tulee sitoa osaksi yrityksen kokonaisstrategiaa.

Viherpesun sijaan nykyaikainen vastuullisuusviestintä korostaa rehellisyyttä: myös keskeneräisyys ja haasteet on syytä tuoda esiin. Avoimuus, johdon sitoutuminen ja tietoperustainen viestintä rakentavat luottamusta – ja sitä kautta aitoa kilpailuetua.

Aava & Bangilla vastuullisuus pohjautuu tutkittuun tietoon ja kestävän kasvun filosofiaan, jossa vahvat brändit syntyvät sisältä ulos. Olemme jo kolmen vuoden ajan toteuttaneet Kestävän kasvun nykytilatutkimusta, jossa hahmotetaan kattavan haastattelumateriaalin pohjalta suomalaisten organisaatioiden nykytilaa. Tutkimus on osoittanut jo vuosia sen, että muutoskyvykkyyteen ja vastuullisuuteen panostaminen tukee organisaation liiketoimintaa, vahvistaa työntekijöiden ja asiakkaiden veto- ja pitovoimaa sekä auttaa turvaamaan kestävää tulevaisuutta.

Vastuullisuus on laaja kokonaisuus ja meidän tehtävämme viestintä- ja markkinointitoimistona on auttaa asiakkaitamme hahmottamaan vastuullisuuden rooli sekä sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä. Nykyään lähes kaikki haluavat lisätä vastuullisuuden taikasanan viestintäänsä, vaikka sen tueksi ei aina olisikaan tekoja. Samanaikaisesti on totta, että liioittelu ja asioiden kaunistelu voivat lipsua harmaalle alueelle. Pitää muistaa, ettei kukaan ole täydellinen. Tärkeintä on tavoitteen ja tekemisen välinen matka, josta kannattaa ja täytyy viestiä. Siksi kannustamme organisaatioita viestimään vastuullisuudesta selkeästi, vaikuttavasti ja totuudenmukaisesti.

Koulutamme asiakasorganisaatioita tunnistamaan vastuullisuuden merkityksen, autamme välttämään viherpesun sudenkuopat ja varmistamaan, että viestintä perustuu faktoihin. Rakennamme Aava & Bangilla monipuolisesti kohderyhmille relevantteja sisältöjä, jotka tekevät yrityksen vastuullisuustyöstä eri sidosryhmille sekä ymmärrettävää että kiinnostavaa.



 

Vastuullinen viestintä rakentaa veto- ja pitovoimaa sekä lujittaa mainetta. Näin me sen teemme:



Vaihe 1


Vastuullisuuden kulmakivet

Määrittelemme yhdessä vastuullisuuden tärkeimmät teemat ja kulmakivet huomioiden organisaationne keskeiset sidosryhmät (esim. asiakkaat, työntekijät, sijoittajat) Mitä vastuullisuus ja vastuullinen viestintä tarkoittavat näistä näkökulmista?

Tarkastelemme yhdessä mikä on arvojenne ja vastuullisuuden suhde?
Miten vastuullisuus vaikuttaa siihen, millainen olette kumppanina ja työnantajana?

Vaihe 2


Vastuullisuusviestinnän suunnitelma

Rakennamme yhdessä selkeän, läpinäkyvän ja toimivan suunnitelman yrityksen vastuullisuusviestintään. Voimme integroida vastuullisuusteemat osaksi organisaationne strategiadokumentaatiota tai markkinointi- ja viestintäsuunnitelmaa.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa teille? Miten se muuttaa viestintäänne? 

Suunnitelmassa määrittelemme vastuullisuusviestinnän mittarit, roolit, vastuut ja periaatteet. Rakennamme mallin, jota on helppo seurata ja toteuttaa arjessa. Työkaluna mm. vastuullisuusviestinnän vuosikello.

Vaihe 3


Vastuullisen viestinnän arjen teot

Jotta suunnitelma ei jää vain suunnitelmaksi, täytyy vastuullisen viestinnän malli juurruuttaa arkeen ja viestiä - sisältä ulos. 

Arjessa vastuullisuus voi näkyä esimerkiksi vastuullisuusraportointina, esihenkilöiden ja johdon valmennuksena, verkkosivu- ja somesisältöinä (esimerkiksi vastuullisuus-osiona organisaation verkkosivuilla), artikkeleina ja tiedottamisena. 

Tehdään vastuullinen viestintä näkyväksi!

 

Lisää vastuullisen viestinnän palveluitamme



B-203

Vastuullisuus-raportointi

Tarvitsetteko asiantuntijoiden apua vastuullisuusraportoinnissa? Viestinnän asiantuntijamme auttavat vastuullisuusraportoinnin kokonaisuudessa ja taitavat graafikkomme tuottavat brändin mukaiset digitaaliset ja painetut vastuullisuusraportit teksteineen, kuvineen ja infograafeineen.

B-243

Verkkosivu- ja somesisällöt

Miten kerrotte vastuullisuudesta ulospäin? Kaipaatteko verkkosivuille vastuullisuus-ländäriä tai somekanaviin postauksia siitä, mitä vastuullisuus teillä tarkoittaa? Oli kyse sitten laskeutumissivusta, sisäisestä viestinnästä, tiedottamisesta tai somesisällöistä, autamme sinua viestimään vastuullisuudesta vastuullisesti ja läpinäkyvästi ulospäin.

B-280

Sisäinen viestintä

Miten vastuullisuus ja vastuullinen viestintä näkyy sisäisesti? Kirjoitamme tiedotteet, fasilitoimme työpajoja ja järjestämme henkilöstölle valmennuksia vastuullisuuden ja vastuullisen viestinnän teemoista.

Pete Okkonen

Pete Okkonen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Uusimmat blogit



Kestävää kasvua arjessa: millaisista asioista hyvä työntekijä- ja asiakaskokemus rakentuu?

Hyvä työntekijäkokemus ja asiakaskokemus eivät synny sattumalta – ne rakentuvat samoista perusasioista: selkeästä...

Strategian viestimisen viisi helmasyntiä

Kuvittele tilanne: johtoryhmä on juuri viettänyt kuukausia, kenties jopa vuoden, työstäen uutta strategiaa. Esitys on...

Kestävää kasvua näkyvissä!

Asiakaskokemus on vuodesta toiseen arvioitu Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen vahvimmaksi osa-alueeksi. Se on...