Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

Vastuullisuusviestinnän suunnitelma

Vastuullinen viestintä on enemmän kuin pelkkää vastuullisuusviestintää. Rakenna vastuullisuusviestinnän suunnitelma sisältä ulospäin. 

 

Tarjouspyyntö

B-260
 

Vastuullisuusviestintä vai vastuullinen viestintä?

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2024 osoittaa, että muutoskyvykkyyteen ja vastuullisuuteen panostaminen tukee organisaation liiketoimintaa, vahvistaa työntekijöiden ja asiakkaiden veto- ja pitovoimaa sekä auttaa turvaamaan kestävää tulevaisuutta. Vastuullisuudesta pitää kuitenkin osata myös viestiä – sekä sisäisesti että ulospäin. Vastuullisuuteen liittyy rehellisen ja läpinäkyvän viestinnän vaatimus, niin työyhteisössä kuin asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa. 

Vastuullinen viestintä ei ole vain vastuullisuusviestintää, vaan laajempi kokonaisuus, joka vaikuttaa koko organisaatioon. Meille vastuullinen viestintä tarkoittaa suunnitelmallista, systemaattista ja läpinäkyvää viestintää organisaation sisältä ulospäin. Edelläkävijät kirjaavat vastuullisen viestinnän ja sen mittarit osaksi strategian toteuttamista. Kun viestintä on vastuullista ja tukee hyvää työntekijäkokemusta, edistää vastuullista strategiaa ja arvoja, saadaan sekä paremmin voivia työntekijöitä että tuottavampaa bisnestä. Vastuullinen viestintä rakentaa sitoutuneita asiakassuhteita, luottamusta ja psykologista turvallisuutta.



 

Vastuullinen viestintä rakentaa veto- ja pitovoimaa sekä lujittaa mainetta. Näin me sen teemme:



Vaihe 1


Vastuullisuuden kulmakivet

Määrittelemme yhdessä vastuullisuuden tärkeimmät teemat ja kulmakivet kolmella tasolla: yhteiskunta, yritys ja työntekijät. Mitä vastuullisuus ja vastuullinen viestintä tarkoittavat näistä eri näkökulmista?

Lisäksi päivitämme yrityksen arvot vastuullisuuden osalta – mikä on arvojen ja vastuullisuuden suhde? Miten vastuullisuus vaikuttaa siihen, millainen olette kumppanina ja työnantajana? 

Vaihe 2


Vastuullisuusviestinnän suunnitelma

Rakennamme yhdessä selkeän, läpinäkyvän ja toimivan suunnitelman yrityksen vastuullisuusviestintään. Mitä vastuullinen viestintä tarkoittaa teille? Miten se muuttaa viestintäänne? 

Suunnitelmassa määrittelemme vastuullisen viestinnän roolit, vastuut ja periaatteet. Rakennamme mallin, jota on helppo seurata ja toteuttaa arjessa. Työkaluna mm. vastuullisen viestinnän vuosikello.

Vaihe 3


Vastuullisen viestinnän arjen teot

Jotta suunnitelma ei jää vain suunnitelmaksi, täytyy vastuullisen viestinnän malli juurruuttaa arkeen ja viestiä ulospäin. 

Arjessa vastuullisuus voi näkyä esimerkiksi vastuullisuusraportointina, esihenkilöiden ja johdon valmennuksena, verkkosivu- ja somesisältöinä (esimerkiksi vastuullisuus-ländäri), artikkeleina ja tiedottamisena. 

Tehdään vastuullinen viestintä näkyväksi – sisältä ulos.

 

Lisää vastuullisen viestinnän palveluitamme



B-203

Vastuullisuus-raportointi

Tarvitsetteko asiantuntijoiden apua vastuullisuusraportoinnissa? Viestinnän asiantuntijamme auttavat vastuullisuusraportoinnin kokonaisuudessa ja taitavat graafikkomme tuottavat brändin mukaiset digitaaliset ja painetut vastuullisuusraportit teksteineen, kuvineen ja infograafeineen.

B-243

Verkkosivu- ja somesisällöt

Miten kerrotte vastuullisuudesta ulospäin? Kaipaatteko verkkosivuille vastuullisuus-ländäriä tai somekanaviin postauksia siitä, mitä vastuullisuus teillä tarkoittaa? Oli kyse sitten laskeutumissivusta, sisäisestä viestinnästä, tiedottamisesta tai somesisällöistä, autamme sinua viestimään vastuullisuudesta vastuullisesti ja läpinäkyvästi ulospäin.

B-280

Sisäinen viestintä

Miten vastuullisuus ja vastuullinen viestintä näkyy sisäisesti? Kirjoitamme tiedotteet, fasilitoimme työpajoja ja järjestämme henkilöstölle valmennuksia vastuullisuuden ja vastuullisen viestinnän teemoista.

Pete Okkonen

Pete Okkonen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Uusimmat blogit



Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

S-ryhmä on suurin yksityinen työnantaja Suomessa – meillä on yli 40 000 työntekijää, 19 osuuskauppaa ja noin 2000...

Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinnan viestinnän teesit menestyksen rakentamiseen

Pihlajalinnassa viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista, eikä vain viestintäyksikön vastuulla. Jokaisella on...

Miksi luovuudesta kannattaa maksaa B2B-markkinoinnissa?

Kun 20 vuotta sitten opiskelin medianomiksi, menin tutustumaan suureen mainostoimistoon, jonka luova johtaja kuvaili...