TAUSTAT & TAVOITTEET
Nykytila-analyysi, kilpailijakatsaus & hakusana-analyysi
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Oletko valmis tekemään vaikuttavasta ja tavoitteellisesta digi- ja sisältömarkkinoinnista osan yrityksen kasvustrategiaa? Haluatko kehittää digi- ja sisältömarkkinoinnista tuloksellisemman ja strategisen keinon yrityksen kasvun tueksi?
Sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteiden aloittaminen on vähän liiankin helppoa ilman sen tarkempia tavoitteita, mittareita ja suunnitelmaa. Ilman tavoitteita ja konkreettista suunnitelmaa, on myös markkinoinnin vaikuttavuuden todentaminen haastavampaa – tai jopa mahdotonta.
Usein suunnitelman lisäksi tarvitaan myös kattavampaa inbound- ja digistrategiaa, jossa voidaan ottaa kantaa mm. teknologiavalintoihin sekä rakentaa digitaalisen markkinoinnin roadmap eli pidemmän aikavälin kehityssuunnitelma.
Digimarkkinoinnin tehostamiseen tarjoamme ketterää kuukausipalvelua. Kuukausipalvelu voi koostua useista sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteistä ja se räätälöidään aina vastaamaan yrityksenne tarpeita ja tavoitteita.
Voisiko sisältö- ja digimarkkinointi toimia juuri teidän tarpeisiinne? Toimiiko sisältö- ja digimarkkinointi B2B-markkinassa? Kannattaako sisältö- ja digimarkkinointi ulkoistaa vai tehdä itse? Mistä löytyy oikea kumppani? Miten tarjouksia kannattaa vertailla? Mitä ylipäätään ostat, kun ostat sisältö- ja digimarkkinontia? Mikäli jokin näistä kysymyksistä on pyörinyt mielessäsi, olet oikean oppaan äärellä.
Kokosimme tämän maksuttoman oppaan avuksesi suunnistaessasi kohti tuloksellista sisältö- ja digimarkkinointia sekä oikeaa sisältö- ja digimarkkinoinnin kumppania.
Suunnitelma on markkinoinnin tuotantoa ohjaava dokumentti, joka luo edellytykset tehdä tietoisia investointipäätöksiä. Sen kautta saadaan realistinen kuva esimerkiksi siitä, minkä verran sisältöä ideaalitilanteessa ja tavoitteisiin pääsemiseksi tarvitaan, mitä se maksaa ja millä sisäisillä tai ulkoisilla resursseilla ja aikataululla se voidaan hoitaa. Suunnitelmassa voidaan ottaa kantaa mm. seuraaviin:
Nykytila-analyysi, kilpailijakatsaus & hakusana-analyysi
Kuka on ihanneasiakkaamme eli ICP?
Missä ja miten meidän tulisi heidät tavoittaa?
Millaista sisältöä ja missä muodossa?
Missä kanavissa tavoitamme kohderyhmämme parhaiten? Miten hyödyntää mainontaa?
Miten edetään ja miten tuloksia mittaroidaan?
💛 vahvistaa brändiä ja sitouttaa asiakkaita
💛 tehostaa ajankäyttöä ja sujuvoittaa työn suunnittelua
💛 systematisoi sisällöntuotantoa
💛 auttaa fokusoimaan markkinointiresursseja
💛 lisää laadukkaiden liidien ja asiakkaiden määrää
💛 helpottaa tavoitteiden määrittelyä ja tulosten mittaamista
💛 parantaa asiakaskokemusta tarjoamalla asiakkaiden tarpeisiin vastaavia sisältöjä
Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelussa hyödynnämme alun perin Smarth Insightin kehittämää RACE-mallia.RACE-mallin keskiössä on asiakas, jolle pyritään tarjoamaan juuri sopivaa sisältöä, juuri oikeaan aikaan sekä auttaa häntä etenemään ostopolullaan.
Lue, miten monikanavainen ja suunnitelmallinen markkinointi on nostanut Lapin Kumin asiakkaiden tietoisuuteen ja siirtänyt heidät joko kivijalkaan tai verkkokauppaan ostoksille.
Lue, miten systemaattisen sisältö- ja digimarkkinoinnin myötä 3D Formtechin tunnettuuden kasvu on konkretisoitunut suorien tarjouspyyntöjen ja liidimäärän kasvun merkittävänä kasvuna.
Verkkokaupan uudistusprojektin jälkeen yhteistyömme markkinoinnin kehittämisen parissa jatkuu edelleen mm. kuukausittaisen digimarkkinoinnin sekä verkkokaupan jatkuvan kehittämisen osalta. Hakusanamainonnan ROI oli viime vuonna 300 %.
Yhteistyömme käynnistyy aina suunnitelmavaiheella, jotta meillä on mahdollisimman realistinen kuva sekä ymmärrys markkinointinne nykytilanteesta ja tavoitteista.
1. VAIHE
YMMÄRRYS
Ennen työn aloittamista, teemme taustatutkimusta markkinasta ja teidän tausta-aineistostanne. Saatte myös ennakkokyselyn täytettäväksenne. Tutustumme jo tässä vaiheessa mielellämme myös tiimiinne.
nykytilanne | markkinat | teknologia | tavoitteet
2. VAIHE
STRATEGIA
Aloitamme yhteistyön työpajalla, jossa käymme läpi tarkemmin tavoitteitanne sekä mm. potentiaalisten asiakkaidenne ostopolkua.
kohderyhmät | kilpailijakartoitus | ihmiset ja osaaminen
STRATEGIA
3. VAIHE
SUUNNITTELU
Aloitustyöpajan, aiemmin luotujen suunnitelmien, kilpailijakartoituksen sekä hakusana-analyysin perusteella luomme teille digimarkkinoinnin suunnitelman. Dokumentoitu suunnitelma ohjaa tavoitteellista tekemistä, varmistaa tiedon siirtymisen ja helpottaa markkinoinnin resurssointia niin meille kuin teillekin.
digimarkkinoinnin suunnitelma | julkaisukalenteri
4. VAIHE
Luotu suunnitelma sekä julkaisukalenteri toimivat jatkossa pohjana markkinoinnin kuukausittaiselle tekemiselle sovitun mallin mukaisesti.
Yhteistyön tavoitteena on jatkuva kehittyminen ja oppiminen. Tekemisen kustannus- tehokkuutta ja tuloksia seurataan ja analysoidaan joka kuukausi.
yhteistyön laajuus | toteutus | mittaus ja analysointi | tulokset ja kehittäminen
Rekrytoimalla en pystyisi saamaan ihmistä, joka tekisi sen, mitä moniammatillinen tiiminne tekee!
Ymmärrätte sen mitä tavoittelemme ja koen, että olette minun markkinointitiimini.
Aava & Bangin porukka on tuntunut ihan osalta meidän porukkaa, työkavereilta. Asiakkaana tulee tunne, että se mitä ehdotetaan, tulee aidosta halusta auttaa ja keksiä ratkaisuja.
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka...
Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä...
Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää...