Digimarkkinoinnin suunnitelmat

 

Miksi, kenelle, mitä ja miten?

Tarjouspyyntö
 

Tuloksellisen digimarkkinoinnin ytimessä on hyvä suunnitelma

Oletko valmis tekemään vaikuttavasta ja tavoitteellisesta digi- ja sisältömarkkinoinnista osan yrityksen kasvustrategiaa? Haluatko kehittää digi- ja sisältömarkkinoinnista tuloksellisemman ja strategisen keinon yrityksen kasvun tueksi?

Sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteiden aloittaminen on vähän liiankin helppoa ilman sen tarkempia tavoitteita, mittareita ja suunnitelmaa. Ilman tavoitteita ja konkreettista suunnitelmaa, on myös markkinoinnin vaikuttavuuden todentaminen haastavampaa – tai jopa mahdotonta. 

Usein suunnitelman lisäksi tarvitaan myös kattavampaa inbound- ja digistrategiaa, jossa voidaan ottaa kantaa mm. teknologiavalintoihin sekä rakentaa digitaalisen markkinoinnin roadmap eli pidemmän aikavälin kehityssuunnitelma. 

Digimarkkinoinnin tehostamiseen tarjoamme ketterää kuukausipalvelua. Kuukausipalvelu voi koostua useista sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteistä ja se räätälöidään aina vastaamaan yrityksenne tarpeita ja tavoitteita.

Lue lisää kuukausipalvelusta



 

Opas sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistamiseen

Voisiko sisältö- ja digimarkkinointi toimia juuri teidän tarpeisiinne? Toimiiko sisältö- ja digimarkkinointi B2B-markkinassa? Kannattaako sisältö- ja digimarkkinointi ulkoistaa vai tehdä itse? Mistä löytyy oikea kumppani? Miten tarjouksia kannattaa vertailla? Mitä ylipäätään ostat, kun ostat sisältö- ja digimarkkinontia? Mikäli jokin näistä kysymyksistä on pyörinyt mielessäsi, olet oikean oppaan äärellä.

Kokosimme tämän maksuttoman oppaan avuksesi suunnistaessasi kohti tuloksellista sisältö- ja digimarkkinointia sekä oikeaa sisältö- ja digimarkkinoinnin kumppania.

Lataa opas

Opas sisältö- ja digimarkkinoinnin ulkoistamiseen
 

Digimarkkinoinnin suunnitelma ohjaa yhteistyötä

Suunnitelma on markkinoinnin tuotantoa ohjaava dokumentti, joka luo edellytykset tehdä tietoisia investointipäätöksiä. Sen kautta saadaan realistinen kuva esimerkiksi siitä, minkä verran sisältöä ideaalitilanteessa ja tavoitteisiin pääsemiseksi tarvitaan, mitä se maksaa ja millä sisäisillä tai ulkoisilla resursseilla ja aikataululla se voidaan hoitaa. Suunnitelmassa voidaan ottaa kantaa mm. seuraaviin:



TAUSTAT & TAVOITTEET

Nykytila-analyysi, kilpailijakatsaus & hakusana-analyysi

KOHDERYHMÄT

Kuka on ihanneasiakkaamme eli ICP?

OSTOPERSOONAT & OSTOPOLUT

Missä ja miten meidän tulisi heidät tavoittaa?

SISÄLTÖTEEMAT

Millaista sisältöä ja missä muodossa?

KANAVAVALINNAT

Missä kanavissa tavoitamme kohderyhmämme parhaiten? Miten hyödyntää mainontaa?

MITÄ SEURAAVAKSI?

Miten edetään ja miten tuloksia mittaroidaan? 

 

Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma

💛 vahvistaa brändiä ja sitouttaa asiakkaita
💛 tehostaa ajankäyttöä ja sujuvoittaa työn suunnittelua
💛 systematisoi sisällöntuotantoa
💛 auttaa fokusoimaan markkinointiresursseja
💛 lisää laadukkaiden liidien ja asiakkaiden määrää
💛 helpottaa tavoitteiden määrittelyä ja tulosten mittaamista
💛 parantaa asiakaskokemusta tarjoamalla asiakkaiden tarpeisiin vastaavia sisältöjä

Lue lisää blogistamme

Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma
 

RACE-malli sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelun työkaluna

Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelussa hyödynnämme alun perin Smarth Insightin kehittämää RACE-mallia.RACE-mallin keskiössä on asiakas, jolle pyritään tarjoamaan juuri sopivaa sisältöä, juuri oikeaan aikaan sekä auttaa häntä etenemään ostopolullaan.

Lue lisää blogistamme

RACE-malli
 

Näin homma etenee

Yhteistyömme käynnistyy aina suunnitelmavaiheella, jotta meillä on mahdollisimman realistinen kuva sekä ymmärrys markkinointinne nykytilanteesta ja tavoitteista.



1. VAIHE

YMMÄRRYS

Ennen työn aloittamista, teemme taustatutkimusta markkinasta ja teidän tausta-aineistostanne. Saatte myös ennakkokyselyn täytettäväksenne. Tutustumme jo tässä vaiheessa mielellämme myös tiimiinne.

nykytilanne | markkinat | teknologia | tavoitteet

2. VAIHE

STRATEGIA

Aloitamme yhteistyön työpajalla, jossa käymme läpi tarkemmin tavoitteitanne sekä mm. potentiaalisten asiakkaidenne ostopolkua.

kohderyhmät | kilpailijakartoitus | ihmiset ja osaaminen

STRATEGIA

3. VAIHE

SUUNNITTELU

Aloitustyöpajan, aiemmin luotujen suunnitelmien, kilpailijakartoituksen sekä hakusana-analyysin perusteella luomme teille digimarkkinoinnin suunnitelman.  Dokumentoitu suunnitelma ohjaa tavoitteellista tekemistä, varmistaa tiedon siirtymisen ja helpottaa markkinoinnin resurssointia niin meille kuin teillekin.

 

digimarkkinoinnin suunnitelma | julkaisukalenteri

4. VAIHE

JATKUVA TEKEMINEN

Luotu suunnitelma sekä julkaisukalenteri toimivat jatkossa pohjana markkinoinnin kuukausittaiselle tekemiselle sovitun mallin mukaisesti.

Yhteistyön tavoitteena on jatkuva kehittyminen ja oppiminen. Tekemisen kustannus- tehokkuutta ja tuloksia seurataan ja analysoidaan joka kuukausi.

 

yhteistyön laajuus | toteutus | mittaus ja analysointi | tulokset ja kehittäminen

Rekrytoimalla en pystyisi saamaan ihmistä, joka tekisi sen, mitä moniammatillinen tiiminne tekee!
Tuija Tiitinen
Keski-Suomen ammattiopisto POKE
Ymmärrätte sen mitä tavoittelemme ja koen, että olette minun markkinointitiimini.
Jutta Rekimies
Fimlab
Aava & Bangin porukka on tuntunut ihan osalta meidän porukkaa, työkavereilta. Asiakkaana tulee tunne, että se mitä ehdotetaan, tulee aidosta halusta auttaa ja keksiä ratkaisuja.
Sanni Keskiruokanen
Lapin Kumi
aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Tutustu myös näihin



Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot – Miksi ja miten automatisoida?

Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen...

HubSpot CMS Hub vs. WordPress – mihin kiinnittää huomiota julkaisualustaa vertaillessa?

Kirjoitin aiemmin blogiin siitä, miksi verkkosivut kannattaa rakentaa HubSpotin CMS Hubilla. Verkkosivusto on...

HubSpot verkkosivut – Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

Verkkosivut ovat yrityksesi käyntikortti maailmalle – tämähän me kaikki tiedetään. Toimivan verkkosivuston täytyy olla...