RockOn

RockOn on jyväskyläläinen korkean osaamisen ja asenteen softatalo. RockOn tarjoaa yrityksille mm. digitaalisten palveluiden suunnittelua, kehittämistä, testausta ja ylläpitoa, integraatioita sekä erilaisia mobiiliratkaisuja markkinoinnin ja myynnin tueksi. RockOn on erikoistunut tuotetiedon hallintaan ja heillä on Suomen kokeneimpia Akaneon, avoimen lähdekoodin tuotetietojen hallintajärjestelmän, osaajia talossa. RockOn!

Näitä olemme tehneet:
+ Markkinoinnin suunnittelu
+ Brändityö
+ Julisteet, käyntikortit ja myyntimateriaalit
+ Graafinen suunnittelu
+ Työnantajamielikuvan kehittäminen
+ Rekrymarkkinointi
+ Valokuvaus ja videokuvaus
+ Kuukausittainen sisällöntuotanto

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

RockOnin tarina alkoi vuonna 2018 ajatuksesta, että IT-firman ei tarvitse olla hajuton, mauton ja väritön. “Lähtötilanne oli se, että yritys oli vasta perustettu. Meillä oli nimi ja jonkinlainen idea, mutta ei paljoa muuta. Ei ollut mikään itsestäänselvyys, että juuri teidän kanssa lähdetään tekemään yhteistyötä, mutta ensimmäinen tapaaminen kyllä sinetöi sen. Koen, että ymmärsitte mitä hain ja innostuitte RockOnin ideasta samalla tavalla kuin itsekin innostuin”, kertoo perustaja Teemu Tapper. Aloitustyöpajan jälkeen lähdimme rakentamaan RockOnia ja aivan uudenlaista brändikonseptia ohjelmistoalalle – vähemmän tylsää tekemistä ja byrokratiaa, enemmän asennetta, rockia ja rentoa tekemistä huipputyyppien kanssa.

ASENNETTA, ROCK’N’ROLLIA JA HUIPPUTYYPPEJÄ

Suunnittelimme ja toteutimme brand bookin, jossa määrittelimme RockOnille mm. manifestin, tarinan, arvot, kilpailuedun, brändipersoonan, sloganit, logon, värit, typografian, kuvamaailman ja visuaalisen ilmeen. Sen pohjalta rakennettiin verkkosivu, jonka ensisijaisena tavoitteena alkuvaiheessa on ollut erityisesti työnantajamielikuvan rakentaminen ja rekrymarkkinointi. Olemme järjestäneet myös mm. Bohemian Rhapsody -teemaiset henkilöstökuvaukset ja tuottaneet monipuolisesti sisältöä (kuvia, videoita, blogeja) RockOnin eri kanaviin.

“Olen saanut sekä tukea omille ajatuksille että myös rikastettua ja laajennettua sitä RockOnin alkuperäistä ideaa. Ollaan sparrailtu puolin ja toisin, ja kaikki on sujunut tosi hyvin. Parasta on ehdottomasti ollut se kokonaisuus, millaiseksi RockOn on rakentunut – unohtamatta visuaalista ilmettä, joka on saanut todella paljon kehuja!”, Teemu kuvailee.

TULOKSET

RockOnin tavoitteena on saada parhaat ammattilaiset mukaan tiimiinsä ja olla ennen kaikkea todella hyvä työpaikka. Siinä missä yritys oli marraskuussa vasta startannut yhden hengen voimin, se työllistää tällä hetkellä jo kahdeksan ihmistä ja haussa on lisää huipputyyppejä mukaan soittamaan bändiin. Millaisia tuloksia yhteistyömme on tuottanut?

“Palaute on ollut tosi hyvää! Toki meidän brändi herättää tunteita puoleen ja toiseen, mutta se palaute mitä itselle on kantautunut korviin, on ollut tosi hyvää. Visuaalista ilmettä ja RockOnin viestiä ollaan kehuttu sekä sitä, että oikeasti myös ollaan sitä mistä puhutaan. Paljon uusia asiakkaita on tullut ja myös liidejä on alkanut tulla ihan pyytämättäkin! Lisäksi rekryhakemusten määrä on alkanut lisääntyä. Mielestäni yhteistyö Aava & Bangin kanssa on ollut erinomaisen hyvää!”, Teemu kommentoi.

Yhteistyömme RockOnin kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina jatkuu.

RockOn aava&bang

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Digitaaliset ratkaisut

Rakennamme digitaalista liiketoimintaa verkkosivujen, verkkokauppojen ja digimarkkinoinnin keinoin.

Laadukkaat sisällöt

Tuotamme vaikuttavia ja tunteita herättäviä sisältöjä monikanavaisesti videoiden, kuvien, tekstin ja visuaalisen ilmeen muodossa.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä