Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa on yksi Keski-Suomen suurimmista yrityksistä ja samalla näkyvä osa koko Keski-Suomen katukuvaa aina isoista kauppakeskuksista pieniin idylisiin ravintoloihin ja keskustan kahviloihin. Keskimaalla on hallussaan monta brändiä, joista monia olemme päässeet yhdessä luomaan ja vahvistamaan.

Näitä olemme tehneet:
+ Brändikonseptit
+ Markkinointikonseptit
+ Kampanjasuunnittelu ja -tuotanto
+ Videotuotannot
+ Graafinen suunnittelu
+ Valmennus

Case Kauppakeskus Sokkari

Jyväskylän ikonisimmalla paikalla on sijainnut melkein kaupungin perustamisesta alkaen Sokoksen tavaratalo. Keskustan voimakkaan muutoksen vuoksi Sokoksen tavaratalon konseptia päätettiin uudistaa vuoden 2017 ja 2018 aikana ja työn lopputuloksena syntyi kansaa palveleva, monipuolinen Sokos-keskus.

Koko kauppakeskus oli uusiutumassa kokonaisuudessaan remontin myötä, joten mukaan tarvittiin myös markkinoinnillinen muutos. Konseptityöhön lähdettiin pohtimalla, mikä toiminnassa on tällä hetkellä pyhää ja mistä ollaan tosissaan ylpeitä. Koko historiansa ajan paikka on tunnettu Sokkarina ja useasti tärkeitä ihmisiä on tavattu Sokkarin ovien edessä, päätettiin nämä kaksi säilyttää sekä kauppakeskuksen nimenä, että ydinviestinä. Kauppakeskus ristittiin Kauppakeskus Sokkariksi ja logon alle viestiksi kirjattiin “nähdään Sokkarin ovien edessä!”.

Yhteistyön tuloksena suunniteltiin aikaa kestävä markkinointikonsepti, johon sementoitiin brändin kulmakivet, dokumentoitiin asiakkaan palvelukokemuksen tärkeät hetket, naulattiin Sokkarin graafinen ilme sekä päästettiin ilmoille kauppakeskuksen ydin- ja tukiviestit. Nämä kaikki ovat nähtävissä, kun sovit tapaamisen tärkeän ystäväsi kanssa minnepä muualle kuin Sokkarin ovien eteen tai www.sokkari.fi

Case Mestarin Herkku

Kauppakeskus Sokkarin alakerrassa sijaitsee todistetusti Keski-Suomen paras ja tarjonnaltaan kattavin ruokakauppa nimeltä Mestarin Herkku, jolle ainoana Keski-Suomessa on myönnetty Rôtisseurs-kilven käyttöoikeus. Kilpi kertoo poikkeuksellisen hyvistä valikoimista ja palvelusta sekä henkilökunnan ammattitaidosta ja ruokaosaamisesta. Aava & Bang on tuottanut suurimman osan Mestarin Herkun videoista sekä toiminnan käsikirjan joka ulottuu kaikkiin Kauppakeskus Sokkarin toimijoihin.

Case Gastropub Jalo
Jyväskylän Yliopistonkadun alkupäätä komistaa Keskimaan omistama ravintola nimeltä Jalo. Aiemmin muun muassa maukkaista härkäruukuista tunnettu ravintola oli uudistuksen edessä kun ohessa toimiva Hotelli Alexandra uusittiin sisältä ja ulkoa kokonaan. Jaloon tarvittiin remontin myötä konsepti, jonka ytimessä ovat onnelliset ihmiset ja se hetki, jonka ihminen kokee kun on rakkaittensa ympäröimänä ja pitää oikein hauskaa. Näistä lähtökohdista syntyi parikin eri konseptivaihtoehtoa, joista “tuotantokäyttöön” jalostui Jalo Kitchen & Lounge -konsepti, jonka ytimessä on rento fiilis ja suomalainen hygge. Tämä näkyy, kuuluu ja maistuu kaikessa aina tarjoilijoiden kohtaamisesta herkullisiin annoksiin, tietysti unohtamatta sitä fiilistä, minkä pubimainen sekä olohuonemainen miljöö tarjoaa. Parhaimmillaan Jalo on paikan päällä koettuna, joten mars matkaan!

Keskimaa – Ilo auttaa!
Hyvän jakaminen on yksi Keskimaan tärkeimmistä sanomista. Keskimaa on tiiviisti kiinni oman maakunnan elämänmenossa ja kehittämisessä. Perinteisesti Keskimaa on jakanut asiakasomistajilleen joululahjaksi makeistuotteita, mutta vuonna 2017 haluttiin löytää erilainen keino jakaa joulumieltä ja siitä syntyi ajatus hyväntekeväisyyskampanjasta. Ilo auttaa on Keskimaan kampanja, jossa keskisuomalaisten arkea parannetaan monin tavoin. Kampanjassa kumppaneina ovat paikallisesti toimivat hyväntekeväisyysjärjestöt, joiden kautta apu saadaan varmasti perille asti.

Suunnittelimme kampanjalle aikaa kestävän, tunteita herättävän ja tunnistettavan kampanjakonseptin, joka sisälsi pääviestit, kampanjan nimen, tarinan kiteytyksen ja kampanjailmeen sekä kuvamaailman. Konseptin pohjalta toteutimme lisäksi kampanjavideon tv- ja somekanaviin. Toteutimme myös valokuvauksen kampanjailmettä ja materiaaleja varten. Toteutimme samaiseen kampanjaan videotuotannon myös seuraavana vuonna. Kampanjasivustoksi ja omaksi mediaksi luotiin www.iloauttaa.fi.

Kampanja oli suuri tulosten valossa menestys ja Keskimaa sai siitä paljon kiitosta. Ilo auttaa digiviestiä nähtiin yli 250 000 kertaa. Tämä ylitti tavoitteen. Videototeutuksissa loppuun asti katsoneita yli 44% on erinomainen luku ja videot toivat myös suoraan asiakkailta paljon kiitosta. Lisäksi mukana olleiden lähituottajakumppaneiden myynti kasvoi Keskimaan omien tutkimusten mukaan. Kampanja arvostettiin myös valtakunnallisella tasolla korkealle, sillä SOK aikoo monistaa konseptin kuluvan vuoden aikana valtakunnallisesti.

MEISTÄ SANOTTUA

“Aava & Bangin kanssa on kiva toimia, koska yhteinen näkemys syntyy vaivatta, kommunikointi on helppoa ja tapahtuu matalalla kynnyksellä puolin ja toisin. Puhumattakaan nopeasta reagoinnista ja erittäin laadukkaasta työnjäljestä”. -Satu Koski, markkinointipäällikkö Osuuskauppa Keskimaa

“Aava & Bang on oivallinen sparrailukumppani, jonka kanssa ideoita toteutettavista kampanjoista ja konsepteista on helppo jalostaa entistä paremmiksi. Toimiva yhteistyö syntyy siitä, kun ajatukset lentävät suuntaan ja toiseen ja niistä pystytään poimimaan oleellisemmat ja tiivistämään ydinviesteiksi, konsepteiksi, videoiksi ja monipuolisiksi sisällöiksi eri medioihin”. -Noora Luoma, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Osuuskauppa Keskimaa

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Videotuotannot

Videotuotantojemme avulla kerromme yrityksesi tarinan, herätämme katsojan mielenkiinnon ja jätämme muistijäljen.

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner (lomalla 31.8.2019 asti)

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä