Fimlab Laboratoriot Oy

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirien sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän alueella ja lähinnä julkisen terveydenhuollon tarpeisiin. Fimlab on julkisten terveydenhuolto-organisaatioiden kokonaan omistama. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä.

Fimlabilla on yli 100 toimipistettä Pirkanmaalla, Keski-Suomessa, Kanta-Hämeessä ja Päijät-Hämeessä. Fimlabilla työskentelee noin 1 000 henkilöä.

Näitä olemme tehneet:
+ Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus
+ Brändikonseptit
+ Graafinen suunnittelu
+ Sisäisen markkinoinnin kehittäminen
+ Strateginen markkinoinnin suunnittelu
+ Sisältömarkkinointi
+ Työnantajamielikuvan kehittäminen
+ Rekrymarkkinointi
+ 360 Virtuaalilaboratorio
+ Verkkopalvelu-uudistus (tulossa syksyllä 2019)

 

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme alkoi keväällä 2018, kun Fimlabilla huomattiin tarve kehittää sisäistä markkinointia ja työnantajamielikuvaa. “Tulimme tapaamaan teitä Jyväskylään ja pidimme silloin heti työpajan, jossa Teemu sai tiristettyä meistä irti sen, mikä on lähtötaso ja mitä tavoitellaan”, kertoo Fimlabin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Jutta Rekimies. Suunnittelutyössä tärkeässä roolissa oli fimlabilaisuuden ytimen mallintaminen, jonka pohjalta syntyi Fimlabilaisuuden käsikirja. Se auttaa jokaista Fimlabissa työskentelevää ymmärtämään, millaisessa työpaikassa hän työskentelee, mikä on fimlabilaisuuden arvopohjainen  ydin ja mitä oma työ merkitsee isossa kuvassa.

SISÄISESTÄ MARKKINOINNISTA KOKONAISVALTAISEEN KUMPPANUUTEEN

“Parasta yhteistyössä on ollut läpinäkyvyys ja avoimuus tekemisessä eli puhutaan rehellisesti esimerkiksi kustannuksista ja pysytään aikataulussa. Kaikista tärkeimpänä asiana pidän kuitenkin teidän ihmisiä ja aitoa otetta työn tekemiseen. Se ei ole sellaista kiiltokuvamaista tyhjine lupauksineen vaan yhdessä ideoidaan ja upotetaan ne kädet kunnolla sinne saveen, toteaa Jutta.

Yhteistyön aikana olemme toteuttaneet Fimlabille useita markkinointikampanjoita, konsepteja, infograafeja ja videoita tukemaan sekä sisäistä että ulkoista markkinointia. Olemme myös rakentaneet Fimlabille uusia brändikonsepteja, esimerkkinä Fimlabin uusi pikapalvelukonsepti Nopsa, jolle loimme visuaalisen ilmeen ja kokonaisvaltaisen markkinointikampanjan.

TULOKSET

“Olemme tulleet ison harppauksen eteenpäin siitä, mistä lähdettiin liikkeelle. Fimlabin henkilöstötapahtumassa tämä näkyi hyvin, kun ihmiset tulivat juttelemaan siitä, miten olivat olleet mukana työpajoissa tai näkyneet Fimlabin videoilla – se oli heille nyt ylpeyden aihe. Tekeminen on tullut paljon näkyvämmäksi ja osallistavammaksi. Yhdessä syntyy parhaat ideat”, Jutta kertoo.

Sisäisen markkinoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämisen tavoitteiden onnistumista on arvioitu mittaamalla mm. työntekijöiden tyytyväisyyttä, sekä saatujen työhakemusten määrää ja laatua. Työpajatyöskentely ja ihmisten osallistaminen koettiin hyväksi toimintatavaksi sisäisen markkinoinnin kehittämisessä.

“On tärkeätä, että yhteistyökumppani osaa asiakaskohtaisesti hahmottaa ja pitää kirkkaana mielessä ne tärkeimmät tavoitteet ja kokonaiskuvan eikä keskity vain yksittäisiin toimenpiteisiin ja kampanjoihin. Teiltä olen saanut tuekseni kattavan ja kokonaisvaltaisen sekä tavoitteellisen markkinointisuunnitelman ja se on enemmän kuin osasin edes odottaa tai toivoa.”

“Ymmärrätte sen mitä tavoittelemme ja koen, että olette minun markkinointitiimini. Siitä on oikeasti ollut paljon apua. Sain teiltä kattavan markkinointisuunnitelman syksyksi ja se oli enemmän, kuin voisi toivoa. Ei siis tullut vain pieniä yksittäisiä ideoita, jolloin helposti unohtuu se isompi tarkoitus ja kokonaiskuva. Teidän kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut, vaan on osattu realistisesti myös ajatella alakohtaisia eroja ja kokonaiskuvaa. Olette olleet äärimmäisen hyvä tuki ja aina olen saanut selkeät suunnitelmat siitä, miten mennään eteenpäin”, Jutta lisää.

Yhteistyömme Fimlabin kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina jatkuu.

aava & bang kokemuksia
aava & bang kokemuksia
aava & bang kokemuksia
aava & bang kokemuksia
aava & bang kokemuksia

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

Laadukkaat sisällöt

Tuotamme vaikuttavia ja tunteita herättäviä sisältöjä monikanavaisesti videoiden, kuvien, tekstin ja visuaalisen ilmeen muodossa.

Kiinnostuitko? Kysy, niin kerromme lisää.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner (lomalla 31.8.2019 asti)

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä