3D Formtech

3D Formtech on jyväskyläläinen yritys, jonka ydinosaamista on teollisuustason 3D-tulostuspalvelut niin muovista kuin metallistakin. Maailma muuttuu ja teknologia vielä nopeammin. Se, mikä tänään tuntuu mahdottomalta, voi olla totisinta totta nopeammin kuin huomaammekaan. 3D Formtechin tavoitteena on auttaa teollisuusyrityksiä näkemään 3D-tulostuksen tarjoamat rajattomat mahdollisuudet, niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.

Tutustu 3D Formtechiin

Näitä olemme tehneet:
+ Brändikonsepti
+ Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma
+ Verkkopalvelu-uudistus
+ Visuaalinen ilme
+ Valokuvaus
+ Esitteet ja esitysmateriaalit
+ HubSpot-järjestelmän käyttöönotto
+ Sisältö- ja digimarkkinointia palveluna, liidien generointi
+ Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittäminen

Vuoden 2021 aikana liidimäärä kasvoi yli 300% edellisvuoteen verrattuna, mikä on meille todiste modernin myynnin ja markkinoinnin mallin sitkeästä rakentamisesta

Toni Järvitalo

Toimitusjohtaja, 3D Formtech

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme 3D Formtechin kanssa sai alkunsa vuonna 2019, kun yritys koki vauhdikasta nostetta ja kaipasi brändikonseptia, jonka avulla kasvua voitaisiin edelleen vauhdittaa. Brändikonseptin myötä erityisesti yrityksen houkuttelevuutta ja viestintää kirkastettiin. Palveluna teollinen 3D-tulostaminen on verrattain uusi suurelle yleisölle, joten samalla haluttiin lisätä koko toimialan tunnettuutta.

“Tavoitteena oli muuttaa markkinointia isosti ja muutoksen toteuttamiseen kaivattiin vahva partneri oikeaksi kädeksi”, 3D Formtechin toimitusjohtaja Toni Järvitalo kertoo. Aava & Bang valikoitui kumppaniksi huomattavien muutosten tekemiseen ja aktiiviseen toimintaan, sillä jo muutama vuosi sitten tavatessaan valmentajamme Teemun ja Mikon, Tonille oli tullut kuva, että täällä tehdään luovempia ratkaisuja kuin muualla. “Emme halunneet kangistua samaan harmaaseen kaavaan kuin muut alamme yritykset. Olemme futuristinen yritys, joten halusimme myös näyttää siltä”, Toni selventää.

Toteutimme 3D Formtechille brändikonseptin, jossa määriteltiin mm. 3D Formtechin ydinviesti, missio, visio ja arvot sekä miksi, miten ja kenelle ja sen tulisi viestiä tarjoomastaan. Uusi konseptointi koettiin tarpeelliseksi, sillä edellistä ei oltu tehty kovinkaan perusteellisesti ja koettiin, että kun lähdetään tekemään isoja muutoksia, on pohjan oltava kunnossa. Konseptointityö koettiin kaikin puolin mukavaksi: “Yhdessä tekeminen oli helppoa ja tulimme ymmärretyiksi, se oli suurin asia”, Toni kiteyttää. Toni kehuu myös, kuinka bangilaiset saivat hyvin kiinni siitä, millainen juuri heidän yrityksensä on.

3D Formtechille toteutettuja markkinointimateriaaleja

Pian toimivaksi koettu yhteistyö laajeni uusiin projekteihin, joista verkkopalvelu-uudistus oli erityisen merkittävä. Tarve verkkosivujen perusteelliseen uudistamiseen tuli teknisten vaatimusten kautta: edelliset sivut eivät enää taipuneet nykypäivän tarpeisiin. Tuloksena saatiin helppokäyttöiset, visuaalisesti taidokkaat ja selkeät sivut, joilla asiakkaiden on helppo navigoida ja löytää erilaisten materiaalien äärelle.

Verkkosivu-uudistuksen yhteydessä toteutettiin myös valokuvaukset niin henkilöistä, tiloista kuin tuotteistakin. Näitä kuvia on myöhemmin hyödynnetty verkkosivujen lisäksi myös laajasti markkinointiviestinnässä, jotta visuaalinen ilme olisi yhtenäinen, informatiivinen ja houkutteleva. Yhteistyön edetessä on suunniteltu myös messuosastoja sekä kotimaahan että kansainvälisiin tapahtumiin sekä luotu esitysmateriaaleja erilaisiin käyttötarkoituksiin.

Todella nopealla aikataululla onnistuttu tekemään hienoa jälkeä, jota ei ole tarvinnut korjailla

Toni Järvitalo

Toimitusjohtaja, 3D Formtech

SISÄLTÖ- JA DIGIMARKKINOINTIA KUUKAUSIPALVELUNA

Brändikonsepti jalkautettiin myös sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelmaan, jonka pohjalta Aava & Bang tuottaa kuukausisopimuksella jatkuvasti sisältöjä, kuten sosiaalisen median julkaisuja, oppaita liidinhankintaan, referenssejä, blogiartikkeleita sekä uutiskirjeitä. Lisäksi 3D Formtechilla valittiin myynnin ja markkinoinnin järjestelmäksi HubSpot, jonka käyttöönotosta ja määrittelystä vastasimme. Jatkuvaa yhteistyötä suunnitellaan, kehitetään ja mittaroidaan kerran kuussa pidettävillä kuukausipalavereilla sekä kaksi kertaa vuodessa laajemmalla ohjausryhmätyöskentelyllä.

Vuoden 2021 alussa tavoitteet päivitettiin ja jo aiemmin toteutettua sisältöyhteistyötä syvennettiin entisestään. Kuukausittaisen tekemisen lisäksi käyttöön otettiin kvartaalimalli, jonka myötä voitiin nostaa myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta merkittäviä sisältöteemoja kuten 3D-tulostuksessa käytettävät materiaalit sekä 3D-tulostuksen vinkit suunnittelijalle. Kvartaalimalliin kuuluvien asiantuntijaoppaiden, uutiskirjeiden, blogien ja sosiaalisen median sisältöjen myötä 3D Formtechin rooli teollisuustason 3D-tulostuksen kokonaisvaltaisena asiantuntijana saatiin entistäkin paremmin esiin.

Asiantuntijamateriaalien avulla 3D Formtechin omat asiantuntijat ja osaaminen on saatu näkyvämmäksi ja valituille kohderyhmille on voitu tuottaa aidosti lisäarvoa antavaa sisältöä. Lisäksi syksyn aikana tehtiin tarkempia pelisääntöjä HubSpotin käyttöön, erityisesti liidien käsittelyyn ja kontaktointiin, joilla onkin merkittävä rooli markkinoinnin ja myynnin nivelvaiheessa.

Kumppanin kanssa tehtävä sisällöntuotanto on sopinut 3D Formtechille hyvin, sillä julkaisut ovat tulleet valmiina tarkastettaviksi ja olleet käyttökelpoisia pienin korjauksin. “Emilia on kyllä loistava kirjoittaja! He kävivät vierailulla täällä ja tehtiin tarkka kartoitus siitä, mitä haluamme ja jälki on ollut hyvää!”, Toni kertoo.

Emilia on kyllä loistava kirjoittaja! He kävivät vierailulla täällä ja tehtiin tarkka kartoitus siitä, mitä haluamme ja jälki on ollut hyvää!

Toni Järvitalo

Toimitusjohtaja, 3D Formtech

MODERNILLA MARKKINOINNIN JA MYYNNIN MALLILLA MERKITTÄVIÄ TULOKSIA

Systemaattisen sisältö- ja digimarkkinoinnin myötä 3D Formtechin tunnettuuden kasvu on konkretisoitunut suorien tarjouspyyntöjen ja liidimäärän merkittävänä kasvuna. “Vuoden 2021 aikana liidimäärä kasvoi yli 300% edellisvuoteen verrattuna, mikä on meille todiste modernin myynnin ja markkinoinnin mallin sitkeästä rakentamisesta”, Toni iloitsee. Myös verkkosivujen kävijämäärä on kasvanut lähes 40% yhteistyön aloituksen jälkeen.

Neuvoksi samanlaista projektia miettiville Toni antaa: “Jos haluaa muutoksia, niin täytyy antaa myös toteuttaa niitä ja pitää olla avoin uusille ehdotuksille.” Aava & Bangilla asiakkuudesta vastaava Seija painottaa, että tarkoituksena onkin auttaa, haastaa ja sparrata asiakasta ja sen toimintaa, eikä vain antaa valmiita päätöksiä. “3D Formtechin kaltaisen kasvuyrityksen matkassa on upeaa olla mukana ja yhteistyö motivoituneen asiakkaan kanssa on ollut palkitsevaa meillekin” , Seija summaa.

Vuoden 2021 aikana liidimäärä kasvoi yli 300% edellisvuoteen verrattuna, mikä on meille todiste modernin myynnin ja markkinoinnin mallin sitkeästä rakentamisesta

Toni Järvitalo

Toimitusjohtaja, 3D Formtech

Markkinoinnin suunnittelu

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Vaikuttavat verkkosivut ja verkkokaupat

Autamme sinua rakentamaan vaikuttavia verkkosivuja ja verkkokauppoja, joiden avulla saavutat liiketoimintasi tavoitteet.

Valokuvaus

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Meiltä saat yrityksesi ilmeeseen sopivat henkilö-, fiilis-, tuote- ja 360-kuvat.

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

Digimarkkinointi ja -mainonta

Varmistamme, että unelma-asiakkaasi löytää yrityksesi ja tuottamasi sisällöt verkossa.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, varatoimitusjohtaja