3D Formtech

3D Formtech on jyväskyläläinen yritys, jonka ydinosaamista on teollisuustason 3D-tulostuspalvelut niin muovista kuin metallistakin. Maailma muuttuu ja teknologia vielä nopeammin. Se, mikä tänään tuntuu mahdottomalta, voi olla totisinta totta nopeammin kuin huomaammekaan. Vaikka uusimmat älyratkaisut ja tulevaisuusskenaariot voivat epäilyttää, on niillä yleensä yksi yhteinen tavoite: helpottaa elämäämme. 3D Formtechin tavoitteena on auttaa suomalaisia näkemään 3D-tulostuksen tarjoamat rajattomat mahdollisuudet.

Tutustu 3D Formtechiin

Näitä olemme tehneet:
+ Brändikonsepti
+ Markkinointikonsepti
+ Verkkopalvelu-uudistus
+ Visuaalinen ilme
+ Valokuvaus
+ Esitteet ja esitysmateriaalit
+ Sisältö- ja digimarkkinointia palveluna

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme 3D Formtechin kanssa sai alkunsa vuonna 2019, kun yritys koki vauhdikasta nostetta ja kaipasi brändikonseptia, jonka avulla kasvua voitaisiin edelleen vauhdittaa. Brändikonseptin myötä erityisesti yrityksen houkuttelevuutta ja viestintää kirkastettiin. Palveluna teollinen 3D-tulostaminen on verrattain uusi suurelle yleisölle, joten samalla haluttiin lisätä koko toimialan tunnettuutta.

“Tavoitteena oli muuttaa markkinointia isosti ja muutoksen toteuttamiseen kaivattiin vahva partneri oikeaksi kädeksi”, 3D Formtechin toimitusjohtaja Toni Järvitalo kertoo. Aava & Bang valikoitui kumppaniksi huomattavien muutosten tekemiseen ja aktiiviseen toimintaan, sillä jo muutama vuosi sitten tavatessaan valmentajamme Teemun ja Mikon, Tonille oli tullut kuva, että täällä tehdään luovempia ratkaisuja kuin muualla. “Emme halunneet kangistua samaan harmaaseen kaavaan kuin muut alamme yritykset. Olemme futuristinen yritys, joten halusimme myös näyttää siltä”, Toni selventää.

Toteutimme 3D Formtechille markkinoinnin konseptin, jossa määriteltiin mm. 3D Formtech ydinviesti, missio, visio ja arvot sekä miksi, miten ja kenelle ja sen tulisi viestiä tarjoomastaan. Uusi konseptointi koettiin tarpeelliseksi, sillä edellistä ei oltu tehty kovinkaan perusteellisesti ja koettiin, että kun lähdetään tekemään isoja muutoksia, on pohjan oltava kunnossa. Konseptointityö koettiin kaikin puolin mukavaksi: “Yhdessä tekeminen oli helppoa ja tulimme ymmärretyiksi, se oli suurin asia”, Toni kiteyttää. Toni kehuu myös, kuinka bangilaiset saivat hyvin kiinni siitä, millainen juuri heidän yrityksensä on.

Uusia markkinointimateriaaleja

Pian toimivaksi koettu yhteistyö laajeni uusiin projekteihin, joista verkkopalvelu-uudistus oli erityisen merkittävä. Tarve verkkosivujen perusteelliseen uudistamiseen tuli teknisten vaatimusten kautta: edelliset sivut eivät enää taipuneet nykypäivän tarpeisiin. Tuloksena saatiin helppokäyttöiset, visuaalisesti taidokkaat ja selkeät sivut, joilla asiakkaiden on helppo navigoida ja löytää erilaisten materiaalien äärelle. Verkkosivu-uudistuksen yhteydessä toteutettiin myös valokuvaukset niin henkilöistä, tiloista kuin tuotteistakin. Näitä kuvia on myöhemmin hyödynnetty verkkosivujen lisäksi myös laajasti markkinointiviestinnässä, jotta visuaalinen ilme olisi yhtenäinen, informatiivinen ja houkutteleva.

Markkinoinnin konsepti jalkautettiin sisältösuunnitelmaan, jonka pohjalta Aava & Bang tuottaa kuukausisopimuksella jatkuvasti sisältöjä, kuten sosiaalisen median julkaisuja, blogiartikkeleita ja uutiskirjeitä. Tämän myötä 3D Formtechin sosiaalinen media on aktivoitunut huomattavasti. Ulkoistettu sisällöntuotanto on sopinut 3D Formtechille hyvin, sillä julkaisut ovat tulleet valmiina tarkastettaviksi ja olleet käyttökelpoisia pienin korjauksin. “Emilia on kyllä loistava kirjoittaja! He kävivät vierailulla täällä ja tehtiin tarkka kartoitus siitä, mitä haluamme ja jälki on ollut hyvää!”, Toni kertoo.

Todella nopealla aikataululla onnistuttu tekemään hienoa jälkeä, jota ei ole tarvinnut korjailla

Toni Järvitalo

Toimitusjohtaja, 3D Formtech

Neuvoksi samanlaista projektia miettiville Toni antaa: “Jos haluaa muutoksia, niin täytyy antaa myös toteuttaa niitä ja pitää olla avoin uusille ehdotuksille.” Aava & Bangilla projektista vastaava projektipäällikkö Noora painottaakin, että tarkoituksena onkin auttaa, haastaa ja sparrata asiakasta ja sen toimintaa, eikä vain antaa valmiita päätöksiä.

TULEVAISUUDESSA

Yhteistyömme 3D Formtechin kanssa jatkuu ja laajenee entisestään. Suunnitelmissa on syventää yhteistyötä ja kehittää markkinoinnin kokonaisuutta entuudestaan, jotta se olisi jatkossa vielä suunnitelmallisempaa ja tuloksellisempaa.

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Vaikuttavat verkkosivut ja verkkokaupat

Autamme sinua rakentamaan vaikuttavia verkkosivuja ja verkkokauppoja, joiden avulla saavutat liiketoimintasi tavoitteet.

Valokuvaus

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Meiltä saat yrityksesi ilmeeseen sopivat henkilö-, fiilis-, tuote- ja 360-kuvat.

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

Digimarkkinointi ja -mainonta

Varmistamme, että unelma-asiakkaasi löytää yrityksesi ja tuottamasi sisällöt verkossa.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä