Markkinoinnin suunnitelmat

Selkeä suunta ja vaikuttavia tuloksia markkinoinnin keinoin.

Tarjouspyyntö
Markkinointisuunnitelma
 

Miksi markkinointia pitää suunnitella? 

Markkinoinnissa ei ole kyse vain yksittäisistä toimenpiteistä, vaan sen tulisi kytkeytyä yrityksesi strategiaan ja liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Vaikuttavat tulokset edellyttävät, että markkinointia tehdään suunnitelmallisesti ja sen onnistumista mitataan.

Tapamme työskennellä pohjautuu aina yhdessä asiakkaan kanssa toteutettavaan työpajatyöskentelyyn, jossa palvelumuotoilun keinoin kirkastamme yrityksen vision, tavoitteet, kilpailuedun, ydinviestit sekä tärkeimmät asiakassegmentit, niiden ostoarkkityypit ja ostopolut.



 

Markkinointistrategia laaditaan liiketoimintastrategian pohjalta

Tuloksellisen, suunnitelmallisen ja vaikuttavan markkinoinnin taustalle tarvitaan yrityksen liiketoimintastrategiaan pohjautuva markkinointistrategia, joka kokoaa yhteen tiedon siitä, miten asiakkaita saadaan ja miten heidät pidetään. Onnistunut markkinointistrategia kiteyttää yrityksen tuote- tai palvelutarjooman ja kilpailuedut, määrittelee kohderyhmät, pääviestit sekä kanavat, joista asiakkaat tavoitetaan. Markkinointistrategia huomioi myös tarvittavat markkinoinnin resurssit. Markkinointistrategiaa laadittaessa tunnistamme yrityksen kärkituotteet ja -palvelut ja valitsemme kenelle, millä viestillä, miten ja minkälaisilla resursseilla yritys viestii strategiaansa. Markkinointistrategia sanoittaa yrityksen suunnan houkuttelevalla ja asiakaslähtöisellä tavalla.

Markkinointistrategia
 

Näin teemme markkinointistrategian 



1. Alkutapaaminen 2. Ennakkokysely ja tutkimukset 3. Työpajat 4. Markkinointistrategia

Kartoitamme tapaamisessa yrityksenne strategiatyöskentelyn laajuuden ja teemme teille tarjouksen markkinointistrategian laatimisesta. 

Tutustumme yrityksenne liiketoimintastrategiaan, tavoitteisiin sekä markkinoinnin nykytilaan ennakkokyselyn avulla ja toteutamme tarvittavat tutkimukset.

Työpajoissa syvennymme kilpailutilanteeseen ja kirkastamme markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmävalinnat, kanavat sekä kärkiviestit.

Kiteytämme yhteisen työskentelyn pohjalta markkinointistrategian kirjalliseksi dokumentiksi, johon tutustumme yhdessä. 

 

Markkinointisuunnitelma

Hyvä markkinointisuunnitelma auttaa tavoittamaan kohdeyleisön, kasvattamaan asiakaskuntaa ja viime kädessä lisäämään myyntiä sekä parantamaan yrityksen tulosta. Markkinointisuunnitelma on myös usein välttämätön rahoitusta haettaessa. Tuloksellisen markkinoinnin tekeminen ilman suunnitelmaa on hankalaa ja usein jopa mahdotonta, sillä suunnitelmallinen markkinointi edellyttää onnistuakseen yrityksen liiketoimintastrategiasta johdettuja selkeitä, realistisia ja mitattavissa olevia tavoitteita.

aavabang-verkkosivut-1920-20220520-51
 

Näin teemme markkinointisuunnitelman



1. Alkutapaaminen 2. Ennakkokysely ja tutkimukset 3. Työpajat 4. Markkinointisuunnitelma

Aloitustapaamisessa kartoitamme yrityksenne tarpeet, toiveet ja toteutettavan markkinointisuunnitelman laajuuden. Teemme teille tarjouksen markkinointisuunnitelman teosta. 

Selvitämme yrityksenne liiketoimintatavoitteet ja markkinoinnin nykytilan kyselyn muodossa lähetettävän ennakkotehtävän avulla. Toteutamme myös tarvittavat tutkimukset puolestanne. 

Yhteisessä työpajassa luomme yhteisen ymmärryksen ja kirkastamme yrityksenne markkinoinnin tavoitteet, asiakkaiden ostopersoonat ja ostopolut sekä tarvittavat toimenpiteet ostopolun eri vaiheisiin.

Laadimme työpajan pohjalta kirjallisen, selkeän ja helppolukuisen markkinointisuunnitelman, joka toimii markkinoinnin tekemistä ohjaavana suunnitelmana. Käymme suunnitelman yhdessä läpi ja ryhdymme tarvittaessa toteuttamaan sitä kanssanne. 

Lataa maksuton työpohja markkinointisuunnitelmalle

Lataa maksuton työpohja markkinointisuunnitelmalle 

Tämä suunnitelmapohja auttaa sinua suunnittelemaan markkinointisi niin, että se tavoittaa kohderyhmäsi ja tuo mitattavia tuloksia.

Lataa työpohja



 

Kampanjasuunnitelma

Kampanjasuunnitelma auttaa johtamaan toteutusta etenkin silloin, kun kampanjaa on toteuttamassa useampi henkilö yrityksen sisällä ja sen ulkopuolella. Kampanjasuunnitelman avulla varmistamme, että jokainen ymmärtää kampanjan tavoitteet ja sen strategiset valinnat. Suunnitelman avulla on myös helpompaa mitata kampanjan onnistumista, kun sille on etukäteen laadittu selkeät tavoitteet ja mittarit.

Autamme teitä kampanjasuunnitelman tekemisessä aina luovasta ideasta mittareiden kirkastukseen saakka. Prosessin käynnistämme aina yhdessä asiakkaan kanssa ja palvelumuotoilun keinoin toteutetussa työpajassa kirkastamme kampanjan tavoitteet, kohderyhmät, pääviestit, kanavavalinnat ja mittarit.

Kampanjasuunnitelma
 

Lanseeraussuunnitelma

Kun on aika lanseerata uusi tuote tai palvelu, olemme apunasi. Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus liiketoiminnon, myynnin ja markkinoinnin yhteinen ponnistus, joka on syytä suunnitella huolella. Lanseeraussuunnitelma takaa meille yhteisen ymmärryksen tavoitteista, toimenpiteistä, vastuualueista ja mittareista.

Lanseeraussuunnitelma
 

Digi- ja sisältömarkkinoinnin suunnitelma

Oletko valmis tekemään vaikuttavasta ja tavoitteellisesta digi- ja sisältömarkkinoinnista osan yrityksen kasvustrategiaa? Haluatko kehittää digi- ja sisältömarkkinoinnista tuloksellisemman ja strategisen keinon yrityksen kasvun tueksi? Digimarkkinoinnin tehostamiseen tarjoamme ketterää kuukausipalvelua ja monipuoliset suunnittelupalvelut aina inbound- ja digistrategian kirkasttamisesta digitaalisen markkinoinnin kehityssuunnitelmiin ja kampanjoihin. Kuukausipalvelu voi koostua useista sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteistä ja se räätälöidään aina vastaamaan yrityksenne tarpeita ja tavoitteita.

Tutustu digimarkkinoinnin suunnitelmiin tästä

digi- ja sisältömarkkinoinnin suunnitelma
aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Jätä yhteystietosi tähän, niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten. 

 

Uusimmat blogit



Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin...

RACE-malli sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelun työkaluna

Haluatko suunnitella sisältö- ja digimarkkinointisi siten, että saavutat potentiaaliset asiakkaasi jokaisessa ostopolun...

Myyntijohtaja, pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin?

Kysyttäessä pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin, voisi usein ajatella, että...