REKRYTOIDAAN JA RAKENNETAAN YHDESSÄ MARKKINOINNIN HUIPPUOSAAMISTA

Markkinoinnin osaaminen ja rekrytoinnit

RekryKumppani – Kumppanisi markkinoinnin rekrytoinneissa

Markkinoinnin kenttä on laaja ja alati muuttuva. Tuloksellisen markkinoinnin tuottaminen edellyttää modernin markkinoinnin tarpeisiin muotoiltuja rooleja ja toimenkuvia. Lisäksi laadukkaasti hoidettu rekrytointi on parasta brändin rakentamista ja toimii käyntikorttinanne tulevaisuuden osaamisen varmistamiseksi.

Toimimme RekryKumppaninanne markkinoinnin rekrytoinneissa, helpotamme rekrytointiprosessia, kirkastamme osaamistarpeenne ja vapautamme aikanne olennaiseen, eli keskusteluun parhaiden hakijoiden kanssa. RekryKumppanina valjastamme markkinoinnin asiantuntijuutemme sekä vuosien kokemuksen markkinoinnin rekrytoinneista ja ensiluokkaisesta työnantajamielikuvasta käyttöönne.

Yhteistyön lopputulemana ensiluokkainen hakijakokemus sekä onnistunut rekrytointi.

Tämän te saatte

✔️ Vuosien asiantuntemuksen markkinoinnin rekrytoinneista
✔️ Näkemyksen kasvutavoitteitanne tukevasta roolista ja osaamistarpeesta
✔️ Palvelulupauksen ensiluokkaisesta hakijakokemuksesta
✔️ Helpon, tehokkaan ja toimivan tavan rekrytoida
✔️ Laadukkaan rekrytointi-ilmoituksen asiantuntijan kirjoittamana
✔️ Tiimin hoitamaan rekryoinnin toteutuksen sekä markkinoinnin
✔️ Esikarsitut osaajat viimeiselle kierrokselle haastateltavaksi
✔️ Modernin digitaalisen rekrytointiprosessin sisältöineen

TEHOKAS TAPAMME REKRYTOIDA

Vaihe 1: Yhteinen työpaja | Yhteistyömme käynnistyy kahden tunnin työpajalla, jossa mallinnamme yhdessä rekrytoitavan henkilön tulevaisuuden osaamisen kolmella tasolla. Määritämme myös sen, miten haettava henkilö sopii työyhteisöönne (culture fit) ja mitä uutta hän tuo työyhteisöönne mukanaan (culture add). Työpajassa määritämme myös alustavat tehtävänkuvan mukaiset haastattelukysymykset ensimmäisen haastattelukierroksen toteutukseen. Esikarsinta toteutetaan Aava & Bangin toimesta videohaastatteluina, digitaalisella Howspace-alustalla. Työpajan päätteeksi tulevaisuuden markkinoinnin tiiminne osaaminen on dokumentoitu ja saatte rekrytointi-ilmoituksen valmiina käyttöönne.

Vaihe 2: Rekrymarkkinointi | Oikean osaamisen tavoittamiseksi pystytämme, optimoimme ja raportoimme teille kohdennetyn digitaalisen mainoskampanjan. Aava & Bangin sisältö- ja digimarkkinoinnin asiantuntijat laativat valmiit sosiaalisen median ja mainonnan viestit, valitsevat kanavat ja suosittavat mediabudjetin. Kampanja pystytetään sovittaviin kanaviin buustaamaan rekrytointia.

 

 

Vaihe 3: Esikarsinta | Hakijakokemuksesta huolehdimme koko rekrytointiprosessin ajan ja esikarsintaa tehdäänkin Aava & Bangin toimesta jatkuvasti hakuajan puitteissa. Halutessanne pääsette arvioimaan hakijoita rekrytointijärjestelmään jo hakuajan aikana sekä tutustumaan heihin Aava & Bangin ylläpitämällä videohaastattelualustalla. Toimitte itse kasvoina haulle ja teette valinnan esikarsituista osaajista, me hoidamme loput.

Vaihe 4: TOP 3 haastattelut | Rekrytointiprosessin päätteeksi pääsette haastattelemaan TOP3 esivalituista hakijoista ja palkkaamaan sopivan tekijän osaksi tiimiänne.

Räätälöidään yhdessä teille sopiva tapa rekrytoida

TAVOITTEENA KESTÄVIÄ MARKKINOINNIN TOIMINTAMALLEJA, KULTTUURIA JA OSAAMISTA

Haluamme olla rakentamassa asiakkaillemme kestäviä markkinoinnin toimintamalleja, kulttuuria ja osaamista, jotka tuottavat kasvua ja menestystä pitkällä aikavälillä. Tämä edellyttää markkinoinnin osaamisen kehittämistä ja mahdollisesti sen uudelleen resursointia esimerkiksi rekrytointien avulla. Uusi markkinoinnin malli ei tuo tuloksia, jos yrityksesi henkilökunta ei tiedä siitä tai sen läpivieminen ei ole esillä johtoryhmässä säännöllisesti.

Rakennetaan yhdessä kestäviä markkinoinnin toimintamalleja, kulttuuria ja osaamista. 

Tutkimukset osoittavat, että markkinointiosaamiseen satsaaminen on nousussa. Lisäosaamista kaivataan muun muassa tavoitehakuisesta kasvumarkkinoinnista ja sen johtamisesta digitaalisessa maailmassa. Yritys rakentaa tarpeensa mukaista omilla palkkalistoilla olevien markkinointiosaajien tiimiä sitä mukaan kun kassavirta sen mahdollistaa. Tämä edellyttää, että oikeat ihmiset ovat oikeissa paikoissa tekemässä oikeita asioita. Tarvittaessa osaamispääomaa kasvatetaan harkittujen rekrytointien tai avainhenkilöiden osaamisen kehittämisen kautta. Oikeiden ihmisten rekrytointi ja heidän osaamisensa kehittäminen ovat kasvun kannalta usein ratkaisevia tekijöitä.

Tämän takia markkinoinnin osaamiseen kannattaa satsata

1. Tavoitehakuinen kasvumarkkinointi elää ja hengittää systemaattisesta tekemisestä, toimenpiteiden jatkuvasta ja kehittämisestä sekä organisaation ja asiakkaiden osallistamisesta. Muutoksen aallonharjalla pysyminen vaatii kykyä ja halua elinikäiseen oppimiseen.

2. Mahdollisuus oman osaamisen kehittämiseen auttaa sitouttamaan yrityksen markkinoinnin avainhenkilöt. Tutkimuksen mukaan 85 % asiantuntijoista sitoutuu vahvemmin työnantajaan, joka mahdollistaa osaamisen kehittämisen.

3. Markkinoinnin osaamiseen satsaaminen on investointi, joka tuo tuloksia myös pitkällä aikajänteellä. Työntekijöiden osaamisen kehittämiseen panostavat yritykset tekevät 24 % kovempaa tulosta muut.

4. Uudistettu brändikonsepti tai uusi asiakkuuslähtöinen palvelumalli ei tuo toivottuja tuloksia, jos yrityksen henkilökunta ei osaa toimia uuden mallin mukaisesti.

5. Osaamisen kehittäminen osana markkinointiammattilaisten verkostoa tuo innostusta ja synergiaetua omien markkinointitavoitteiden saavuttamiseen.

Näin me sen teemme – Virittämö-kasvuohjelmat

Tuloksia tuottava kasvumarkkinointi vaatii oikeita ihmisiä sitä toteuttamaan. Markkinointiosaamisen kehittämisessä lähdemme tyypillisesti liikkeelle jonkun seuraavan tarpeen kautta:

1. Yrityksen markkinointitoimintojen kirkastaminen
Määritämme ja kirkastamme markkinoinnin tavoitteet sekä konkretisoimme tavoitteiden toteuttamiseen vaadittavat resurssit. Autamme rakentamaan markkinoinnin arkea ohjaavan kasvumarkkinointisuunnitelman.

2. Yrityksen avainhenkilöiden markkinointiosaamisen vahvistaminen
Autamme nostamaan yrityksen avainhenkilöiden markkinointiosaamisen uudelle tasolle ja määrittämään yhdessä osaajan kanssa innostavan kehittymis- ja urasuunnitelman.

3. Uuden markkinoinnin osaajan rekrytointi ja perehdyttäminen
Autamme kirkastamaan haettavan tekijän osaajaprofiilin, ohjaamaan rekrytointi- ja perehdytysprosessin tuetusti maaliin sekä määrittämään sitouttavat tavoitteet tulevalle yhteistyölle.

Toimintamallimme nojaa yhdessä tekemiseen, mikä tuo yrityksille kaivattua peilipintaa oman toiminnan peruslähtökohtien kirkastamiseen. Lisätukea osaamisen kehittämiseen saat myös Marketing People -verkostosta.

Tutustu Virittämö-kasvuohjelmiin

KIINNOSTUITKO NÄISTÄ PALVELUISTAMME VAI ONKO HAASTEESI TOISENLAINEN? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, yrityskohtaiset palvelut

Satu Vainio

Asiakkuusjohtaja, valmennusohjelmat

Päivi Nieminen

Asiakkuusjohtaja

Kasvuohjelmat

Kasva kanssamme huipulle erilaisten valmennusten, hankkeiden, verkostojen ja Kasvu Openin avulla.

Sisältö- ja digimarkkinointia palveluna

Kuukausisopimuksella varmistat, että valitsemiisi kanaviin tuotetaan aidosti asiakkaallesi arvokasta ja kiinnostavaa sisältöä teksti-, kuva- tai videomuodossa.

Sisäinen viestintä ja kulttuurin kehittäminen

Kirkastamme yrityksen sisäiset vahvuudet ja nostamme ne yrityskulttuurin menestystekijöiksi.