Miksi tilata Mikko Kalliola puhumaan?
Kun etsit puhujaa joka tuo uutta energiaa, osaamista ja näkökulmia tilaisuuteesi, Mikko Kalliola on valintasi.
Kuka on Mikko Kalliola?
Innostava tarinankertoja, tunteiden herättäjä, asiantuneva valmentaja, perheenisä ja kova kuntosaliharrastaja.
Aava & Bangin tarina alkoi vuonna 2002, kun Mikko Kalliola perusti Muurameen Mainostoimisto Bängin. Yli 15 vuoden aikana Mikko on ehtinyt toimia niin graafikkona ja konseptisuunnittelijana kuin luovana johtajana ja valmentajana.
Mikko Kalliola on valmentanut vuosien varrella satoja yrityksiä ja tiimejä huippuarvioin ja vaikuttavin tuloksin. Puhetilaisuuksissa hän saa kiitosta omaperäisestä näkökulmasta, räjähtävästä energiasta ja huumorista. Hänen esiintymistään on luonnehdittu seuraavasti: “Tarinoita ,joiden yhteys omaan työhön aukeaa ydinlatauksen voimalla!"
Puhetilaisuuksien lisäksi yli 20 vuoden markkinointikokemuksella Mikko Kalliola on ollut mukana sadoissa myynnin ja markkinoinnin projekteissa, aina strategisesta suunnittelusta käytännön toteutukseen.
Nykyisin Mikko Kalliola on tunnettu Aava & Bang Oy:n päävalmentajana ja perustajaosakkaana.
Herättelevien puheenvuorojen lisäksi Mikko vetää myös mielellään työpajoja markkinoinnin ja kasvun teemoista sekä fasilitoi keskusteluja – jos tilaisuutesi tarvitsee vähän ruutia tekemiseen, mutta isompia tilaisuuksia ei ole tulossa, voit tilata Mikon myös esimerkiksi kuukausipalaveriin.
Uskomaton persoona tuo Mikko, jolla oli inspiroiva ja mielenkiintoinen tapa esittää asioita. Ihan huippua!
Ai että kun saisi saman draivin mitä Mikolla on – mahtava koulutus, tällaisia tarvittaisiin ehdottomasti lisää!
Näistä teemoista Mikko Kalliola puhuu
Pääset nyt tutustumaan tarkemmin teemoihin ja aihealueisiin, joista Mikko Kalliola puhuu. Voimme myös räätälöidä puheenvuoron juuri tarpeisiinne sopivaksi. Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!
Visio – kilpailuetua merkityksen tunteesta
Yritys ilman selkeää visiota on kuin suunnistaja ilman karttaa – hakoteillä. Työntekijät tai asiakkaat eivät nouse arkiaamuna sängystään optimoimaan sijoitettua pääomatuottoa. On määriteltävä isompi merkitys ja yhteinen päämäärä.
Lähes kaikki liikkeenjohdonkonsultit paasaavat vision tärkeydestä, mutta valitettavan usein visio ymmärretään väärin ja sekoitetaan tavoitteisiin. Moni yritys manifestoi visiokseen halunsa olla Suomen tai Euroopan suurin omalla toimialallaan. Tämä on kyllä kunnianhimoista, mutta valitettavasti se ei ole visio, vaan pitkän aikavälin tavoite.
Päräyttävä visio ei ole pelkästään suunta, vaan se on unelma, joka antaa toiminnalle tarkoituksen ja luo uudenlaisen merkityksen tunteen.
Mikolta saatte polttoainetta vaikuttavan vision muodostamiseen joka ei ainoastaan ohjaa yritystä, vaan myös nostaa sen uudelle tasolle – visio, joka kutsuu ihmisiä yhteen tekemään merkityksellistä työtä.
Kaikki, mitä markkinoinnista täytyy tietää
Markkinoinnin ydin on perin yksinkertainen juttu ja ehkäpä yksinkertaisuudesta johtuen sen määrittely on tehty vaikeaksi. On mahdotonta tehdä maailman parasta markkinointia jos ei täysin tiedä, mitä se tarkoittaa. Mikon avulla otatte kerralla homman haltuun ja opitte:
✅ Mitä markkinointi on?
✅ Mitä asiakas on?
✅ Miten asiakkaita saadaan ja miten ne pidetään?
Brändäys on ydinpalvelun tunteistamista
Brändäys on laji, missä me suomalaiset ollaan huonoja, kiireisiä ja malttamattomia. Pahimmillaan brändäämättömyys johtaa hallitsemattomaan kaaokseen, jossa asiakkaan ostopäätös perustuu hintaan tai kummalliseen järkeilyyn. Brändäämisen tarkoituksena on leipoa toimintaan tunteita, jotka kiilaavat ostoprosessissa järkeilyn ja rahan edelle.
Olette tunnistaneet hyödyt, edut ja keskeiset myyntivaltit? Seuraavaksi on aika ottaa haltuun brändääminen ja tunnesiteen luominen – se ainutlaatuinen fiilis, joka sytyttää asiakkaasi tuotteistasi tai palveluistasi.
Tämän jälkeen tiedät, mitä maailmanluokan brändin luomiseen tarvitaan. Älä vain myy tuotetta tai palvelua, myy tarinaa ja tunnetta – nämä ovat avaimet asiakkaiden sydämiin.
Myös näistä teemoista Mikko Kalliola puhuu
Räätälöimme mielellämme puheenvuoron juuri tarpeisiinne sopivaksi. Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää.
Asiakaslähtöinen myynti
Tarinallistaminen
Itsensä johtaminen
Markkinoijan mielenmalli
Sisäinen markkinointi
Ota yhteyttä
Miten olisi videomaistiainen Mikosta?
Tällä videolla Mikko Kalliola kertoo pähkinänkuoressa, mistä kestävässä kasvumarkkinoinnissa on kyse. Video on osa Aava & Bangin Myynnin ja markkinoinnin Masterclass -koulutuskokonaisuutta.
Mikko Kalliolan 7 vinkkiä tajunnanräjäyttävään puheeseen
Mikko pitänyt vuosien varrella tuhansia puhetilaisuuksia, koulutuksia ja valmennuksia, joista jokainen on muovannut omaa puhe-esiintymistään. Mikko on koonnut blogiin seitsemän vinkkiä, joilla viet oman puhe-esityksesi vielä korkeammalle tasolle. Lue blogi täältä!
Tutustu puhujiimme
Oli kyse sitten henkilöstötilaisuudesta, johdon ja esihenkilöiden valmennuksesta, keynote-puheenvuorosta tai keskustelun fasilitoinnista, olemme kanssasi luomassa mieleenpainuvia kokemuksia. Tarvittaessa räätälöimme keynote speakerin puheenvuoron suoraan tarpeisiinne. Lue lisää ja tutustu muihin puhujiimme täältä!
Uusimmat blogit
Puhdasta ei tarvitse pestä – ajatuksia vastuullisuusviestinnästä
Vastuullisuus. Vastuullisuus. Vastuullisuus. Sanana sitä vilisee joka puolella – eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka...
Uudistettu Masterclass-koulutus tarjoaa arkea helpottavia työkaluja ja uusimman tiedon B2B-markkinoinnista ja myynnistä
Supersuosittu Masterclass on palannut uudistettuna! Kaipaatko buustia uranäkymiisi tai janoatko ajankohtaisinta tietoa...
Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...