Brändin kirkastuksella kasvonkohotusta ja kasvua vanhaa kunnioittaen
Yhteistyömme Lapin Kumin kanssa starttasi alkuvuodesta 2020, kun yritys halusi saada kokonaisvaltaisen ja monipuolisen markkinointikumppanin ja he lähestyivät Aava & Bangia ajatuksenaan kirkastaa perinteikästä brändiään ja luoda entistäkin vahvempaa tunnettuutta Suomessa. Lapin Kumi on pian 75 vuotta vanha yritys, joten yrityksen juuria haluttiin kunnioittaa esimerkiksi visuaalista ilmettä uudistettaessa. Niinpä Lapin Kumin tärkeimpiä kosketuspisteitä – tarinaa, ydinviestiä ja tavoitteita lähdettiin kirkastamaan heidän strategiansa mukaisesti – nykytila ja kasvutavoitteet huomioon ottaen.
“Tammikuussa 2020 aloitimme yhteistyön Aava & Bangin kanssa tavoitteena uudistaa brändiämme. Meillä ei ollut tarkkoja ajatuksia siitä, mitä haluamme tehdä, mutta Aava & Bangin kanssa löysimme heti yhteisen vision ja olimme samalla aaltopituudella siitä, mitä tullaan tekemään” kertoo Lapin Kumin markkinointipäällikkö, Sanni Keskiruokanen.
Tavoitteena oli brändiuudistuksen avulla uudistaa ja nykyaikaistaa tekemistä muutenkin: brändin jalkautuksen myötä haluttiin parantaa tunnettuutta ja sitä kautta myyntiä niin digitaalisissa kanavissa kuin kivijalassa. Taktinen kampanjointi olikin jo suunnitteluvaiheessa tärkeässä roolissa myynnin tukena. Digimarkkinointi ja sisällöntuotanto tulivat yhteistyön myötä osaksi strategiaa ja jatkuvaa suunnitelmallista kuukausittaista tekemistä. Toiveena myös oli, että Lapin Kumin oma osaaminen sisältömarkkinoinnin parissa paranisi.