2 min read
Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Krogerus on yksi Suomen suurimmista liikejuridiikan asianajotoimistoista, joka hoitaa erilaisiin yritysjärjestelyihin, riidanratkaisuun ja viranomaissääntelyyn liittyviä toimeksiantoja. Toimiston erityisosaamista ovat muun muassa energia-, rahoitus-, elintarvike-, terveydenhuolto-, kiinteistö-, teknologia- sekä tietoliikennesektorit. Krogeruksen asiakkaisiin kuuluu johtavia julkisia ja yksityisiä yrityksiä, monikansallisia yhtiöitä, pankkeja ja muita rahoituslaitoksia sekä pääomasijoittajia. Krogerus työllistää yli 200 alansa asiantuntijaa.
“
Aava & Bangilla oli selkeästi syvällisesti hallussa ymmärrys viestinnän kehittämisen kokonaisuudesta
Sisäisen viestinnän kehittämistyön alkaessa Krogeruksella oli jo käytössä monia innovatiivisia työyhteisöviestinnän käytänteitä, jotka saivat kiitosta henkilökunnalta. Siksi kehittämistyön tavoitteena oli pikemminkin kirkastaa ja syventää nykyisiä toimintamalleja ja saada tukea viestinnän johtamiseen kuin kehittää kokonaan uusia käytänteitä. Yritys on kasvanut lyhyessä ajassa paljon ja henkilöstöä on tullut lisää, ja kasvun ja viestinnän johtamisen tueksi haluttiin rakennetta ja selkeä malli.
– Mielestäni Aava & Bangin tärkein rooli kehittämistyössä oli, että meidän näkökulmiamme osattiin haastaa aidosti ja rakentavasti sekä luoda tilaa keskustelulle talon eri tiimien välillä. Koen, että talon sisältä on välillä haastavaa asettua tarkastelemaan omaa työtään ulkopuolelta, ja Aava & Bangin asiantuntijat tarjosivat meille tärkeitä, erilaisia näkökulmia, sanoo Krogeruksen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Aura Bade.
Mielestäni Aava & Bangin tärkein rooli kehittämistyössä oli, että meidän näkökulmiamme osattiin haastaa aidosti ja rakentavasti sekä luoda tilaa keskustelulle talon eri tiimien välillä.
Krogeruksen ja Aava & Bangin sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisprosessin keskiöön määriteltiin johdon ja esihenkilöiden viestintäroolien selkeyttäminen ja tukeminen, tiimien välisen yhteistyön edistäminen sekä yhteisöllistä kulttuuria vahvistavien kohtaamisen ja käytäntöjen systematisointi. Kehittämisprosessiin sisältyi myös Krogeruksen kehityshankkeiden viestinnän suunnittelua ja sparrausta.
– Työyhteisöviestinnän vuosikello on se meidän projektimme ydintuotos, joka on auttanut meitä eniten viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Vuosikellossa huomioitiin olemassa olevat hyvät viestintäkäytännöt ja -kanavat, ja kehittämishankkeet kiinnitetään samaan vuosikelloon, Bade kertoo.
– Pidimme myös erittäin tärkeänä, että työpajoihin, keskusteluihin ja yhteisen ymmärryksen löytämiseen käytettiin riittävästi aikaa, hän lisää.
Työyhteisöviestinnän vuosikello on se meidän projektimme ydintuotos, joka on auttanut meitä eniten viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa.
Krogeruksella on tehty suunnitelma sekä jo seurantaa, miten vuosikellon hyödyntäminen ja sisäisen viestinnän mallin juurruttaminen arjessa on lähtenyt käyntiin. Bade ajattelee, että tärkein ja suurin työ viestinnän toimintamallien juurruttamisen onnistumiseksi täytyy tehdä talon sisällä ja nyt, kun esimerkiksi esihenkilöt ja heidän valmiudet on valjastettu.
–Aava & Bangilla on selkeästi syvällisesti hallussa ymmärrys viestinnän kehittämisen kokonaisuudesta. Yhteistyö asiantuntijoiden kanssa oli sujuvaa, ja esimerkiksi kolmen tunnin työpajojen vetäminen ja osallistujien aktivointi keskellä työpäivää ei aina ole helppoa. Aava & Bangin asiantuntijat hoitivat senkin innostavasti ja luontevasti. Meille asiakkaana asiantuntijoiden tekemisen tapa antaa aidon vaikutelman, ja aitous loistaa läpi nimenomaan ihmisten kautta, päättää Bade.
“
Yhteistyö asiantuntijoiden kanssa oli sujuvaa, ja esimerkiksi kolmen tunnin työpajojen vetäminen ja osallistujien aktivointi keskellä työpäivää ei aina ole helppoa. Aava & Bangin asiantuntijat hoitivat senkin innostavasti ja luontevasti. Meille asiakkaana asiantuntijoiden tekemisen tapa antaa aidon vaikutelman, ja aitous loistaa läpi nimenomaan ihmisten kautta.
Käy tutustumassa Krogeruksen toimintaan heidän verkkosivuillaan.
Me Aava & Bangilla uskomme, että kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä, ja haluamme rakentaa yrityksiä, johon sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat: laadukas työntekijäkokemus vahvistaa työnantajakuvaa ja näkyy ulospäin. Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisen avulla rakennamme asiakasyritystemme tarpeisiin sopivan viestinnän mallin ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yritysten vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella. Aloittaen sisäisen viestinnän kehittämisen johtotasolta varmistumme siitä, että muutos saa johdon tuen ja esimerkin, joka viestitään oikein myös muulle henkilöstölle.
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
marraskuuta 21, 2024 by Emma-Reetta Hämäläinen
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...
marraskuuta 13, 2024 by Sampo Soininen
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka...
marraskuuta 13, 2024 by Janne Ikola
Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä...