Vuosikello tukee sekä viestinnän että kulttuuria vahvistavien kohtaamisten suunnittelua
Krogeruksen ja Aava & Bangin sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisprosessin keskiöön määriteltiin johdon ja esihenkilöiden viestintäroolien selkeyttäminen ja tukeminen, tiimien välisen yhteistyön edistäminen sekä yhteisöllistä kulttuuria vahvistavien kohtaamisen ja käytäntöjen systematisointi. Kehittämisprosessiin sisältyi myös Krogeruksen kehityshankkeiden viestinnän suunnittelua ja sparrausta.
– Työyhteisöviestinnän vuosikello on se meidän projektimme ydintuotos, joka on auttanut meitä eniten viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Vuosikellossa huomioitiin olemassa olevat hyvät viestintäkäytännöt ja -kanavat, ja kehittämishankkeet kiinnitetään samaan vuosikelloon, Bade kertoo.
– Pidimme myös erittäin tärkeänä, että työpajoihin, keskusteluihin ja yhteisen ymmärryksen löytämiseen käytettiin riittävästi aikaa, hän lisää.