Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

Honkajoki

Sisäisen viestinnän kehittämisellä uusi strategia eloon arjessa

Honkajoki - sisäisen viestinnän kehittäminen


Sisäisen viestinnän kehittämisellä uusi strategia eloon arjessa

Honkajoki Oy käsittelee suomalaisilla maatiloilla, teurastamoilla ja lihanleikkaamoilla syntyneitä eläinperäisiä sivutuotteita ja jalostaa niistä orgaanisia raaka-aineita eri teollisuudenalojen hyötykäyttöön. Resurssiviisaat käsittely- ja tuotantoprosessit pohjautuvat kiertotalouden periaatteille. Yrityksen toimintaa ohjaavat vahvasti vastuullisuus, ympäristöystävällisyys, inhimillisyys, kasvuhakuisuus ja innovatiivisuus. Yritys työllistää noin 120 henkilöä.

Honkajoki ja Aava & Bang toteuttivat sisäisen viestinnän kehittämisprojektin vuoden 2021 aikana, ja yhteistyö jatkui kuukausipalveluna myös vuosina 2022–2023.

Tutustu Honkajokeen



Mitä olemme tehneet?

  • Sisäisen viestinnän kehittäminen, vuosikello ja sisäisen viestinnän malli
  • Taustatyö ja nykytilan kartoitus
  • Johdon viestinnän käytänteiden ja kanavien kehittäminen
  • Työyhteisön kulttuurin ja yhteisten kohtaamisten vahvistaminen
  • Työpajat henkilöstölle
  • Palaverikäytänteiden kehittäminen
  • Tiedon saavutettavuuden vahvistaminen
  • Palautekäytänteiden tukeminen
  • Viestinnän tasojen, kanavien ja vastuiden selkeyttäminen
  • Toimenpiteiden juurtumisen seuranta ja sparraus
  • Sisäisen viestinnän kuukausipalvelun kumppanuus: intran sisällöntuotanto
  • Verkkosivu-uudistus

Projektin alkaessa meillä oli hiljattain tehty työhyvinvointikysely, jossa tarve sisäisen viestinnän kehittämiselle nousi esille. Tarve oli tunnistettu meillä myös ennen henkilöstökyselyä yrityksen kasvun myötä.

 

Reetta Nevala
liiketoiminnan kehityspäällikkö
Honkajoki Oy
 

Lähtökohdat yhteistyölle nousivat tarpeista vahvistaa sujuvia sisäisen viestinnän käytänteitä

Honkajoen ja Aava & Bangin yhteistyön lähtökohdat kumpusivat tarpeista ja toiveista vahvistaa sujuvia sisäisen viestinnän käytänteitä työyhteisössään sekä yhteistä kulttuuria.

– Sisäisen viestinnän kehittämisprojekti sopi meille ajallisesti todella hyvin. Projektin alkaessa meillä oli hiljattain tehty työhyvinvointikysely, jossa tarve sisäisen viestinnän kehittämiselle nousi esille. Tarve oli tunnistettu meillä jo myös ennen henkilöstökyselyä yrityksen kasvun myötä. Aava & Bangin sisäisen viestinnän palvelu oli selkeästi ja laadukkaasti konseptoitu, ja pidimme eri toteutusvaihtoehdoista, joita meille esiteltiin, kertoo Honkajoki Oy:n liiketoiminnan kehityspäällikkö Reetta Nevala.

Honkajoen sisäisen viestinnän mallia lähdettiin luomaan ensin kattavan taustatyön kautta, johon kuului muun muassa yrityksen sisäisen viestinnän ja kulttuurin nykytilaa kartoittava kysely. Taustatyön pohjalta honkajokisille laadittiin tiivis etenemissuunnitelma keskeisistä sisäisen viestinnän kehittämisen toimenpiteistä. Etenemistä konkretisoitiin muun muassa erilaisin räätälöidyin työpajoin.

– Kun lähdetään toteuttamaan kehittämistyötä, ei organisaation sisältä välttämättä itse hahmota täysin, mitä kannattaisi lähteä kehittämään. Aava & Bang auttoi meitä toimenpiteiden täsmentämisessä. Saimme yhdessä askeleet määriteltyä ja askeleita oli myös mahdollista viilata matkan varrella, Nevala jatkaa. 



Aava & Bangin sisäisen viestinnän palvelu oli selkeästi ja laadukkaasti konseptoitu, ja pidimme eri toteutusvaihtoehdoista, joita meille esiteltiin.

 

Reetta Nevala
liiketoiminnan kehityspäällikkö
Honkajoki Oy
Honkajoki
 

Tavoitteena vuorovaikutteisuuden ja tiedon saavutettavuuden vahvistaminen koko työyhteisössä

Honkajoen tavoitteena oli luoda ja vahvistaa sellaisia sisäisen viestinnän käytänteitä, jotka mahdollistaisivat vuorovaikutuksen virtauksen läpi työyhteisön. Sisäisen viestinnän projektissa keskiössä olivat erityisesti johdon viestinnän kehittäminen, kulttuurin ja yhteisten kohtaamisten vahvistaminen, palaveri- ja palautekäytänteiden kehittäminen sekä tiedon saavutettavuuden parantaminen. Projektissa luodulla sisäisen viestinnän vuosikellolla pyrittiin tukemaan asiakasta arjen viestintäkäytänteiden rytmittämisessä yrityksen eri tasoilla.

Reetta Nevalan mukaan sisäisen viestinnän projekti ja esimerkiksi siinä luotu kanavastrategia ovat lisänneet henkilöstön halua osallistua yhteiseen kehittämiseen. Hän kokee, että Aava & Bang on pystynyt tuomaan innovatiivisia, moderneja ja Honkajoen kulttuuriin sopivia ideoita viestinnän sujuvoittamiseen.

– Olemme pyrkineet ennen projektia sekä projektin aikana ja sen jälkeen pitämään mielen avoinna, ja olemme pystyneet yhteistuumin sopimaan, mikä sopii meille ja mitä kokeilemme. Suuret muutokset vaativat tietysti aikaa, mutta pienin askelin menemme systemaattisesti eteenpäin, Nevala sanoo. 




Olemme pyrkineet ennen projektia sekä projektin aikana ja sen jälkeen pitämään mielen avoinna, ja olemme pystyneet yhteistuumin sopimaan, mikä sopii meille ja mitä kokeilemme. Suuret muutokset vaativat tietysti aikaa, mutta pienin askelin menemme systemaattisesti eteenpäin.

 

Reetta Nevala
liiketoiminnan kehityspäällikkö
Honkajoki Oy


Aava_Bang_kuosi_14
 

Yhteistyö jatkui sisäisen viestinnän mallin ja uuden strategian juurruttamisella

Honkajoen kanssa yhteistyö jatkui myös alkuvaiheen jälkeen, kun sisäisen viestinnän mallia lähdettiin konkretisoimaan arkeen kuukausipalvelun avulla. Juurrutustyössä keskityttiin strategiaviestinnän ja esihenkilöiden roolin vahvistamiseen strategian juurruttamisessa, yrityksen intran eri sisältökokonaisuuksien kehittämiseen, tuottamiseen ja systematisointiin sekä arjen viestinnän sparraukseen.

– On hienoa, että meillä on ollut tukena kumppani, joka on sparrannut ja auttanut meitä arjessa kuukausittain ja vienyt meitä oikeaan suuntaan. Aava & Bangin ihmisten kanssa on ollut mukavaa tehdä yhteistyötä. Ihmisethän tätä työtä tekee, ihmisinä ihmisille. Ja sellainen olo on ollut, Nevala toteaa.



Honkajoki logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Honkajoen toimintaan heidän verkkosivuillaan. 

Tutustu Honkajokeen



On hienoa, että meillä on nyt kumppani, joka jatkossakin tukee, sparraa ja auttaa meitä arjessa kuukausittain. Aava & Bangin ihmisten kanssa on ollut mukavaa tehdä yhteistyötä. Ihmisethän tätä työtä tekee, ihmisinä ihmisille. Ja sellainen olo on ollut.

 

Reetta Nevala
liiketoiminnan kehityspäällikkö
Honkajoki Oy
GMM_ppt_pelto_01

Mitä teimme?



 
Työntekijäkokemuksen ja viestinnän nykytilan tunnistaminen
  • Taustatyö ja henkilöstökysely
  • Kysely kanavastrategian rakentamisen pohjalle
  • Sisäisen viestinnän malli ja roadmap kehittämiseen taustatyön pohjalta
 
Johdon ja konsernistrategian viestinnän kirkastaminen
  • Strategian viestinnän ja juurruttamisen tuki
  • Esihenkilöiden sparraus strategiasta viestimiseen omalle tiimille
  • Keskeiset foorumit strategiasta viestimiseen
  • Strategian pääviestien muotoilu
  • Sisäisen viestinnän mittareiden rakentaminen
 
Palaverikäytänteiden kehittäminen
  • Osastopalavereiden rakenne
  • Koulutus päälliköille osastopalavereiden vetämiseen
 
Tiedon saavutettavuuden, dokumentoinnin ja systemaattisuuden vahvistaminen
  • Kanavastrategia: linjaus keskeisistä sisäisen viestinnän kanavista ja foorumeista sekä niiden tavoitteista ja sisällöistä
  • Sisällöllinen tuki intran kehittämiseen ja sen käyttöön sitouttamiseen: esim. työntekijätarinat honkajokisten arjesta sisäiseen viestintään
  • Sisäisen viestinnän vuosikello ja julkaisukalenteri
 

Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittäminen palveluna

Me Aava & Bangilla uskomme, että kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä, ja haluamme rakentaa yrityksiä, johon sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat: laadukas työntekijäkokemus vahvistaa työnantajakuvaa ja näkyy ulospäin. Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisen avulla rakennamme asiakasyritystemme tarpeisiin sopivan viestinnän mallin ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yritysten vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella. Aloittaen sisäisen viestinnän kehittämisen johtotasolta varmistumme siitä, että muutos saa johdon tuen ja esimerkin, joka viestitään oikein myös muulle henkilöstölle. 

Lue lisää palvelustamme

Pete Okkonen

Pete Okkonen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Tutustu myös näihin



2 min read

Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua

Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...

3 min read

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka...

3 min read

Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä...