Lähtökohdat yhteistyölle nousivat tarpeista vahvistaa sujuvia sisäisen viestinnän käytänteitä
Honkajoen ja Aava & Bangin yhteistyön lähtökohdat kumpusivat tarpeista ja toiveista vahvistaa sujuvia sisäisen viestinnän käytänteitä työyhteisössään sekä yhteistä kulttuuria.
– Sisäisen viestinnän kehittämisprojekti sopi meille ajallisesti todella hyvin. Projektin alkaessa meillä oli hiljattain tehty työhyvinvointikysely, jossa tarve sisäisen viestinnän kehittämiselle nousi esille. Tarve oli tunnistettu meillä jo myös ennen henkilöstökyselyä yrityksen kasvun myötä. Aava & Bangin sisäisen viestinnän palvelu oli selkeästi ja laadukkaasti konseptoitu, ja pidimme eri toteutusvaihtoehdoista, joita meille esiteltiin, kertoo Honkajoki Oy:n liiketoiminnan kehityspäällikkö Reetta Nevala.
Honkajoen sisäisen viestinnän mallia lähdettiin luomaan ensin kattavan taustatyön kautta, johon kuului muun muassa yrityksen sisäisen viestinnän ja kulttuurin nykytilaa kartoittava kysely. Taustatyön pohjalta honkajokisille laadittiin tiivis etenemissuunnitelma keskeisistä sisäisen viestinnän kehittämisen toimenpiteistä. Etenemistä konkretisoitiin muun muassa erilaisin räätälöidyin työpajoin.
– Kun lähdetään toteuttamaan kehittämistyötä, ei organisaation sisältä välttämättä itse hahmota täysin, mitä kannattaisi lähteä kehittämään. Aava & Bang auttoi meitä toimenpiteiden täsmentämisessä. Saimme yhdessä askeleet määriteltyä ja askeleita oli myös mahdollista viilata matkan varrella, Nevala jatkaa.