Helmitehdas

Brändiuudistus ja HubSpot-verkkosivut modernille rekrytoinnin kumppanille

 




 

  • Brändiuudistus
  • HubSpot -verkkosivut
  • Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma
  • HubSpotin käyttöönotto
Helmitehdas iloitsee uudesta brändistä


Verkkosivu-uudistus HubSpot CMS Hubilla uuden upean brändin mukaisesti

Rekrytointiko alana tylsä ja kuiva? Ei Helmitehtaalla! Helmitehdas on asiakkailleen kokonaisvaltaista rekrytointipalvelua tarjoava yritys, joka haluaa olla laadukas kumppani toimialojensa parhaille tekijöille. Yritys haluaa haastaa ja nykyaikaistaa rekrytointia sekä korostaa avointa kommunikaatiota ja toimeen tarttumista. Toteutimme Helmitehtaalle brändiuudistuksen ja rakensimme brändiä tukevat verkkosivut HubSpot CMS Hubia hyödyntäen.

Lue, kuinka Helmitehdas sai upean ja persoonallisen brändin sekä uudet verkkosivut!



Laatua, ketteryyttä ja asiakaslähtöisyyttä – näin Helmitehtaan ja Aava & Bangin yhteistyö käynnistyi

"Ei se hyvä, vaan se paras. Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta työelämää. Yritysten menestystekijä." Näin Helmitehdas kertoo itsestään uusilla verkkosivuillaan. Vuonna 2015 perustettu rekrytointipalveluita tarjoava yritys halusi vuonna 2022 uudistaa brändi-ilmettään ja sitä kautta myös verkkosivujaan. Mutta miten tähän pisteeseen on päädytty?

Helmitehtaan toimitusjohtaja ja omistaja Marjukka Nieminen kertoo, että pohja yrityksen brändille luotiin perustamishetkellä seitsemän vuotta sitten. Kovan kasvun myötä visuaalista ja verbaalista ilmettä oli hyvä miettiä uudelleen.

”Halusimme uudistaa kotisivumme siten, että ne palvelisivat asiakkaitamme ja tukisivat myyntiämme omalla persoonallisella tavallamme. Tarvitsimme kumppania olemassaolomme sanoittamiselle niin yritysasiakkaiden kuin työnhakijoiden asiakaspolun eri vaiheisiin”, Marjukka kertoo projektin taustoista.

Helmitehtaalla kilpailutus projektin kumppanista aloitettiin ensimmäisen kerran jo vuoden 2021 lopulla. Tärkeinä kriteereinä pidetiin laatua, ketteryyttä, asiakaslähtöisyyttä ja sitä, että kumppani haluaisi oppia tuntemaan Helmitehtaan aidosti. Aava & Bang oli tuttu toimija referenssien kautta, ja siksi Helmitehtaalta päätettiin jättää tarjouspyyntö.

”Otin puhelimen käteeni, soitin ja pyysin tarjousta pienen pohjustuksen myötä. Aava & Bang tekikin tarjouksen nopeasti kasaan, ja mukaan oli sisällytetty perustellusti myös sellaisia asioita, jotka eivät olleet mukana jättämässämme tarjouspyynnössä. Oli hienoa, että osasitte ehdottaa asioita tarpeen mukaan ja halusitte heti oppia tuntemaan meidät toimijana. Näitte vaivaa sen eteen, että opitte ymmärtämään, kenen kanssa yhteistyötä lähdetään tekemään”, perustelee Helmitehtaan Head of Marketing and Communications Aada Lätti kumppanin valintaa.




 Olemme saaneet erinomaista ja spontaania palautetta niin yritysasiakkailtamme kuin työnhakijoilta ja muilta sidosryhmiltämme. Se on kaikista tärkeintä, sillä sivujen on oltava ennen kaikkea toimivat ja helppokäyttöiset.

Marjukka Nieminen
CEO
Helmitehdas
 


Helmitehdas Marjukka Nieminen

Brändiuudistuksesta verkkosivu-uudistukseen

Toukokuussa 2022 projekti laitettiin kunnolla käyntiin. Helmitehdas haluaa tuulettaa rekrytointialaa: olla räväkkä ja tuoda esiin erilaisia persoonia yrityksen taustalla. "”Aloitimme visuaalisen ja verbaalisen olemuksemme uudistamisella. Aava & Bangin Heidi ja Anna-Kaisa kävivät vierailemassa toimistollamme Bulevardilla aistimassa sitä ympäristöä, jossa hommia teemme – Helmitehtaan sydäntä. Tämä vierailu loi sen version, joka lopulta päätyi brandbookiin ja on nyt esillä kaikessa ulkoisessa viestinnässämme", Aada kertaa brändin kirkastamisen prosessia ja jatkaa: "Pidimme todella paljon siitä, että halusitte brändipuolen olevan ensin kunnossa ennen kuin verkkosivutyötä alettiin edes käynnistämään. Se toi selkeyttä ja loi tekemiselle raamit."

Kesäkuussa 2022 alkoi verkkosivuston kasaaminen. Helmitehdas oli jo ehtinyt työstää verkkosivuille tuotettavaa materiaalia osittain valmiiksi, joten ajatuksia ja näkemyksiä uusille sivuille oli ehtinyt syntymään. Projektiin lähdettäessä teknologiavalinta ei kuitenkaan ollut vielä tehtynä, mutta hyvin pian päädyttiin HubSpotiin. "Olimme miettineet, että HubSpotia pitäisi saada paremmin hyödynnettyä, kun meillä oli jo HubSpot CRM käytössä. HubSpot on monipuolinen työkalu, joka yhdistää myynnin ja markkinoinnin ja josta saa paljon analytiikkaa hyödynnettäväksi. Alusta palvelee ristiin eri käyttötarkoituksissa ja on todella looginen käyttää. Myös teiltä tuli suositus HubSpotille, joten valinta oli lopulta helppo", perustelee Aada teknologiavalintaa.

Loppukevään aikana pidimme yhteisiä verkkosivutyöpajoja, loimme verkkosivuista rautalankamallit sekä suunnittelimme sivuston visuaalista ilmettä. Verkkosivuprojektin kanssa samaan aikaan pidimme Helmitehtaalle HubSpot-koulutuksia alustan käyttöä varten. Lisäksi hioimme yhdessä Helmitehtaan CRM-prosesseja ja varmistimme verkkosivujen toimivuuden myynnin näkökulmasta. Kesälomien jälkeen siirryimme varsinaisen teknisen toteutuksen pariin sekä sisältöjen syöttämiseen. Helmitehtaan uusi brändi ja verkkosivut julkaistiin alkuperäisen suunnitelman mukaisesti syyskuussa 2022. 




 Oli hienoa, että osasitte ehdottaa asioita tarpeen mukaan ja halusitte heti oppia tuntemaan meidät toimijana. Näitte vaivaa sen eteen, että opitte ymmärtämään, kenen kanssa yhteistyötä lähdetään tekemään.

Aada Lätti
Head of Marketing & Communications
Helmitehdas


Helmitehdas Aada Lätti suunnittelee brändiä

Näin projekti eteni

Näin yhteistyömme Helmitehtaan verkkosivu-uudistusksen ja brändiuudistuksen osalta eteni. 



Startti

Huhtikuu 2022

Saimme tarjouspyynnön Helmitehtaalta ja jätimme tarjouksen verkkosivu-uudistuksesta ja brändin kirkastamisesta. 

Toukokuu 2022

Brändiprojekti alkaa: projektia varten pidimme yhteisiä työpajoja, joiden pohjalta suunnittelimme Helmitehtaalle viestintäkonseptin,
visuaalisen konseptin ja brand bookin. 

Toukokuu 2022

Kesäkuu 2022

Verkkosivuprojekti alkaa: Työpajat + rautalankamallit + visuaalinen suunnittelu + HubSpot-koulutukset.

Heinäkuu 2022

Aava & Bang ja Helmitehdas lomailivat.

Heinäkuu 2022

Elokuu 2022

Jatkoimme HubSpot-koulutuksia Helmitehtaalle ja pidimme lisäksi mm. SEO-koulutuksen. Verkkosivujen tekninen toteutus alkoi.

Syyskuu 2022

Uudet sivut julkaistaan ensin sisäisesti testattavaksi ja lopulta ulkoisen lanseerauksen jälkeen Helmitehtaan uusi brändi kokee päivänvalon! 

Syyskuu 2022

Valmista!

Helmitehtaan uusi brändi ja verkkosivusto tukevat yrityksen kasvutavoitteita entistä paremmin!

Lähitulevaisuudessa sivustosta tullaan julkaisemaan vielä englanninkielinen versio ja sivuston jatkokehitys voi alkaa!


 HubSpot on monipuolinen työkalu, joka yhdistää myynnin ja markkinoinnin ja josta saa paljon analytiikkaa hyödynnettäväksi. Alusta palvelee ristiin eri käyttötarkoituksissa ja on todella looginen käyttää. 

Aada Lätti,
Head of Marketing & Communications
Helmitehdas


Helmitehdas Marjukka Nieminen keskustelee verkkosivuista
 

Lopputuloksesta hyvää palautetta kaikilta

Kun Helmitehtaan tiimiltä kysyy fiiliksiä lopputuloksesta verkkosivujen julkaisemisen ja siihen liittyneen brändityön jälkeen, on koko porukka innoissaan.

”Olemme todella tyytyväisiä kotisivuihimme – ja tästähän se kehitystyö vasta lähtee. Koko tiimimme oli julkaisupäivänä liekeissä lopputuloksesta, emmekä ole vieläkään kyllästyneet katsomaan sen visuaalista ilmettä. Olemme saaneet erinomaista ja spontaania palautetta niin yritysasiakkailtamme kuin työnhakijoilta ja muilta sidosryhmiltämme. Se on kaikista tärkeintä, sillä sivujen on oltava ennen kaikkea toimivat ja helppokäyttöiset”, Marjukka kertoo.

Lopputulos brändin kirkastamisen ja verkkosivujen uudistamisen muodossa onnistui siis tuomaan esiin sen Helmitehtaan, millaisena yritys haluaa näyttäytyä: erottuvana, rohkeana ja persoonallisena rekrytointialan kokonaisvaltaisena kumppanina. Ei se hyvä, vaan se paras.

 



Helmitehdas logo

Tutustu työnjälkeen

Käy tutustumaan Helmitehtaalle toteuttamiimme HubSpot- verkkosivuihin, niin näet lopputuloksen omin silmin.

Tutustu Helmitehtaan verkkosivuihin



Aava & Bang ja Helmitehdas jatkavat yhteistyötä 

Aada kertoo, että Helmitehtaalla halutaan aina panostaa pitkäaikaisiin kumppanuuksiin asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Näin on toiveissa myös Aava & Bangin kohdalla: “Panostamme pitkäaikaisiin kumppanuuksiin, sillä arvostamme toimijoita, jotka haluavat tuntea meidät ja kulkea matkassamme luomassa Helmitehtaan näköistä sisältöä kasvumme tueksi. Aava & Bangin kanssa työskentely on ollut hedelmällistä, ja olemme suunnitelleet yhteistyötä myös tulevaisuudessa mm. verkkosivujen jatkokehityksen osalta.”

Kysyttäessä suurimmasta yhteisestä onnistumisesta Aada vastaa: "Suurin onnistuminen onkin vaikea nimetä, sillä kokonaisuus itsessään oli yksi suurimmista onnistumisista. Voisin nostaa esiin kuitenkin visuaalisen brändimme, sillä se saa valtavasti kiitosta joka puolelta. Brändimme tulee ilmi kaikessa, mitä teemme ollen vahvasti läsnä arjessamme. Samalla haluamme kiittää Aava & Bangia heidän halustaan panostaa asiakkuuteemme ja siihen, että he haluavat oppia tuntemaan asiakkaansa. Se näkyy lopputuloksessa."




Haluamme kiittää Aava & Bangia heidän halustaan panostaa asiakkuuteemme ja siihen, että he haluavat oppia tuntemaan asiakkaansa. Se näkyy lopputuloksessa.

Aada Lätti,
Head of Marketing & Communications
Helmitehdas


Helmitehdas onnistunut brändi- ja verkkosivu-uudistus
 

Case Helmitehdas: Yhteistyön onnistumisen edellytykset ja tärkeimmät työvaiheet

Yhteistyön onnistumisen edellytyksiä ja tärkeimpiä työvaiheita kysyttäessä Helmitehtaan väki nostaa esiin kolme onnistumisen ohjenuoraa.

Aava & Bangin aito halu ja kiinnostus ymmärtää asiakasta ja hänen tarpeitaan. Tällaiseen projektiin lähtiessä on tärkeää ymmärtää asiakasta ja sitä, mitä hän haluaa.  Aava & Bang halusi aidosti ymmärtää mitä Helmitehdas on ja mitä tarjoamme asiakkaalle. Olitte kiinnostuneita meistä ja halusitte tehdä brändityön todella hyvin.

Koko verkkosivutiimin sitoutuminen siihen, että verkkosivut hiottiin ihan viimeistä piirtoa myöten siihen muotoon mitä halusimmekin. Arvostimme myös sitä, että meitä opastettiin siihen, kuinka pääsemme tekemään muutoksia verkkosivuille ketterästi itse.

Projektijohtaminen. Projektijohtamisella on iso rooli projektin onnistumisessa. Te johditte kaikkia projektin osasia todella hyvin. Tiesimme koko ajan, mitä on tulossa ja mitä myös meiltä odotetaan. Meillä oli toiveena toimiva ja avoin viestintä ja se toteutui meidän suuntaamme ansiokkaasti.

 

Case Helmitehdas: Tärkeimmät oivallukset ja vinkit 

Projektin tärkeimpiä oivalluksia tiedusteltaessa nousevat esiin oikean kumppanin valinta, taustatyön merkitys sekä avoin ja rakentava keskustelu.

Etsi kumppani, jonka kanssa laatuvaatimukset ovat balanssissa. On tärkeää löytää sellainen kumppani, joka vastaa niitä laatuodotuksia, joita itsellä on. Riippuu myös omista tavoitteista, millainen kumppani on paras: toiset voivat olla hyviä visuaalisuuteen liittyvissä asioissa, toiset esimerkiksi digimarkkinoinnissa.

Huolellinen taustatyö kumppanin valinnassa. Tee taustatyö huolella: tutustu toimijoihin, kartoita tarjolla olevaa kenttää ja hanki useilta eri toimijoilta tarjouspyyntö. Se kannattaa muistaa, että kallein vaihtoehto ei aina välttämättä ole se sinulle paras, toisaalta ei välttämättä myöskään se halvin.

Rakentava ja avoin keskustelu puolin ja toisin. Avoin keskustelu siitä, mitä halutaan, on tärkeää. Jos asioiden antaa mennä liian pitkälle ilman, että tiedetään puolin ja toisin missä mennään, voi projekti mennä helposti pieleen. Heti, jos jommalla kummalla osapuolella tulee tunne projektin toimimattomuudesta, kannattaa istua alas ja keskustella. Peli voidaan myös viheltää poikki tarpeen tullen – se ei ole epäonnistumisen merkki.

aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Helppokäyttöisyys ja mitattavuus

Tärkeiden toimintojen keskitettävyys

Parempi asiakaskokemus

 

Tutustu myös näihin



3 min read

Liidien määrästä liidien laatuun – näin määrittelet ideaaliasiakkaan

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa kävimme läpi yhteisten tavoitteiden...

3 min read

Tuotteista tai kuole – varmista paikkasi asiakkaan digitaalisella ostopolulla

Asiakkaiden ostoprosessi on digitalisoitunut pysyvästi. Gartnerin tutkimuksen mukaan 77 % B2B-ostajista kokee...

4 min read

Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin...