Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2024
Lataa maksuton tutkimusraportti
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2024: Uusi tutkimus nostaa esiin kestävän kasvun trendit ja haasteet
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus paljastaa kestävän kasvun tärkeimmät teemat vuodelle 2024 – kannattavan liiketoiminnan keskiössä on vastuullisen työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtaminen. Työyhteisöissä tarvitaan uudenlaista osaamista, kuten kykyä kestävään ja inhimilliseen johtamiseen sekä työyhteisön muutoskyvykkyyttä.
Tutkimuksen aineistona on 283 päättäjän ja asiantuntijan henkilökohtaisia käsityksiä ja kokemuksia siitä, millaista johtaminen ja työelämä on organisaatioissa maailman muutoksissa. Tuloksia peilataan lisäksi vuotta aiemmin toteutettuun tutkimukseen (N = 255) sekä Suomen suurimpiin yrityksiin Talouselämän kokoaman TE500-listan pohjalta.
Tutkimuksessa nousi esiin, että muutostilanteet koettelevat organisaatioiden kestävän ja vastuullisen kasvun periaatteita. Kuluneet vuodet eivät ole olleet yrityksille helpoimpia: nopea inflaatio, kohonnut korkotaso ja epävarmuus kansainvälisellä kentällä näkyvät myös tutkimuksen yli 280 vastaajan aineistossa. Vuoden 2024 keskeiset ajurit, kuten esimerkiksi poikkeuksellinen vaalivuosi, geopoliittinen epävakaus, vihreä siirtymä ja tekoälyn kehittyminen, näkyivät vahvasti aineistossa.
Lataa tutkimusraportti täyttämällä oheinen lomake. Raportti on täysin maksuton eikä sen lataaminen sido sinua mihinkään. Antoisia lukuhetkiä!