Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2023
Lataa maksuton tutkimusraportti
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2023
Muuttuva maailma, globaali kilpailu ja poikkeusajat haastavat organisaatioita työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisessa. Viime kuukausina on puhuttu kiihtyvään tahtiin tekoälystä ja sen tuomista mahdollisuuksista ja uhkakuvista. Samaan aikaan on asioita, jotka eivät ole muuttuneet. Kestävä kasvu tehdään edelleen yhdessä henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on meidän panoksemme tulevaisuuden työelämän haasteisiin vastaamiseksi sekä tutkimukseen perustuvan päätöksenteon edistämiseksi. Tutkimuksessa selvitettiin, millaista suomalaisten organisaatioiden työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen johtaminen on tänä päivänä ja miten se on yhteydessä organisaatioiden kasvuun. Tutkimuksen aineisto koostuu 255 johtajan ja asianuntijan vastauksista, jotka on kerätty syksyllä 2022.
Tulokset vahvistivat ymmärrystä siitä, että työntekijäkokemus ja asiakaskokemus ovat yhteydessä toisiinsa. Samalla tulokset osoittivat, ettei kestävää kasvua vielä johdeta systemaattisesti organisaation sisältä käsin. Vaikka markkinatilanne on ollut epävarma aineiston keräämisen aikaan syksyllä 2022, on vastaajilla ollut vahva tahtotila panostaa työntekijä- ja asiakaskokemukseen: jopa 80 % vastaajista arvioi, että työntekijä- ja asiakaskokemuksen panostukset tulevat pysymään samana tai kasvamaan vuonna 2023.
Lataa maksuton tutkimusraportti ja opi tutkimuksen tuloksista lisää. Tutkimus paljastaa mm. yritysten tärkeimmät liiketoiminnan kehittämiskohteet ja painopisteet. Tutkimus selvittää myös, mitkä eri muuttujat selittävät yrityksen taloudellista kasvua.
Lataa tutkimusraportti täyttämällä oheinen lomake. Raportti on täysin maksuton eikä sen lataaminen sido sinua mihinkään. Antoisia lukuhetkiä!