Puhdasta ei tarvitse pestä – ajatuksia vastuullisuusviestinnästä
Vastuullisuus. Vastuullisuus. Vastuullisuus. Sanana sitä vilisee joka puolella – eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka vedän Aava & Bangin...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
“Raikas, selkeä, ammattimainen ja kaunis”. Muun muassa näillä sanoilla kuvailivat asiakkaamme, yhteistyökumppanimme sekä oma henkilöstömme uutta brändiämme viime perjantain lanseeraustilaisuudessa. Ja sitähän se on! Uusi Aava & Bang on uudistunut sekä sisältä että ulkoa. Brändiuudistus on kuitenkin aina iso investointi ja siksi avaammekin tässä blogikirjoituksessa tarkemmin sitä, mitä lähdimme uudistuksella tavoittelemaan.
Tarinamme alkoi jo vuonna 2003 ja vuosien varrella meistä on kasvanut noin 40 hengen kasvumarkkinointitoimisto. Edellisen kerran brändiämme uudistettiin noin 5-6 vuotta sitten, jolloin palveluvalikoimamme ja koko organisaatiomme näytti aivan toiselta kuin nyt. Olikin jo korkea aika muotoilla oma brändimme sekä verkkosivumme vastaamaan sitä, mitä Aava & Bang on tänä päivänä.
Olemme viimeisen kahden vuoden aikana paitsi tuplanneet henkilöstömme, myös muun muassa muuttuneet projektiorganisaatiosta asiakkuusorganisaatioksi sekä tarkentaneet kohderyhmäprofiiliamme. Kohderyhmäämme ovat edelleen kasvunälkäiset pk-yritykset, joilla on jämäkkä kasvusuunnitelma sekä päättäväisyyttä panostaa markkinointiin. Olemme kuitenkin tunnistaneet sen, että parhaimmillamme olemme sellaisten yritysten kanssa, joiden liiketoiminnassa henkilöstön rooli palvelukokemuksen synnyttämisessä ja koko liiketoimintamallin menestyksessä on erityisen kriittinen.
Brändityö aloitettiin jo yli vuosi sitten ja päätimme heti alusta lähtien tehdä uudistus perusteellisesti ja ammattiylpeydellä. Uudistuksessa lähdimmekin liikkeelle perusasioista: tavoitteista, kohderyhmistä, kilpailuedusta, arvoista sekä ydinosaamisesta. Mitä siis olemme ja kenelle haluamme olla korvaamaton?
Työ ei suinkaan päättynyt tähän, vaan tämän jälkeen alkoi tarinamme ja kilpailuetumme tunteistaminen sekä henkilöstömme valmentaminen. Tällä halusimme varmistaa, ettei paljon aikaa vienyt brändityö jää vain ulkoiseksi uudistukseksi, vaan näkyy kaikessa tekemisessämme jatkossakin - rakentuuhan brändi ennen kaikkea ihmisistä ja kokemuksista.
Asetimme brändiuudistuksellemme myös selkeät tavoitteet, joita tulemme tiukasti seuraamaan tulevaisuudessa. Nämä tavoitteet sekä uudistuksen avulla saavutetut tulokset tulemme myös jakamaan teille myöhemmin.
Viime viikolla koitti viimein päivä, jolloin suutarin lapsi sai kengät - oli aika kertoa työmme tuloksista koko maailmalle.
Liiketoimintajohtajamme Katja ja Vilja kertoivat uudesta palvelutarjoomastamme.
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Olemme parhaita ammattimaistamaan kasvuhakuisen yrityksen markkinoinnin kasvua ja vaikuttavuutta tuottavalla tavalla. Kasvumarkkinoinnin ensisijainen tehtävä on tuottaa luonnollisesti liikevaihdon ja tuloksen kasvua. Kasvu syntyy kuitenkin viime kädessä ihmisistä, joten keskitymme auttamaan heitä onnistumaan. Arvolupauksemme - Kasvumarkkinointia vaikuttavuuslupauksella - toteutumisen olemme varmistaneet miettimällä jokaisen tiimin kanssa, mitä tämä käytännössä ja arjessa jokaisen kohdalla tarkoittaa.
Kilpailijoiden erikoistuessa omaan markkinointiviestinnän alaansa tai teknologiaansa, me tarjoamme kokonaisvaltaisen markkinoinnin ratkaisun, joka pohjautuu ihmisiin. Vahvuutemme on ymmärtää johdon, henkilöstön ja asiakkaan näkökulma markkinointiin, ja yhdistää monipuoliset palvelut asiakkaalle kasvua tuottavaksi kokonaisuudeksi.
Tätä suuntaa olemme hioneet myös asiakkaidemme kanssa ja luoneet samalla uusia palveluita, tuotteita sekä hioneet sisäisiä prosesseja. Uudistuneeseen palveluvalikoimaamme voit tutustua vaikkapa täällä.
Brändiuudistus on jalkautettu jokapäiväiseen arkeemme. Uudelleen sanoitetut arvot näkyvät toimistollamme mm. näin!
Suurin unelmamme ja visiomme on edelleen tehdä suomalaisista maailman paras markkinointikansa - yksi yritys ja ihminen kerrallaan.
Haluamme omalta osaltamme olla käynnistämässä tätä, toivottavasti historiallista, kehityskulkua. Arjen työtämme teemme eri puolella Suomea kasvuhakuisten pk-yritysten avainhenkilöiden ja markkinoinnin osaajien kanssa. Uusi Aava & Bang kiteytyykin hyvin sloganiimme: Rakkaudesta kasvuun ja markkinointiin.
Sanomme aina asiakkaillemmekin, että brändin rakentaminen ei ole projekti, vaan jatkuva prosessi, joka ei suinkaan pääty uuden brändin lanseeraukseen. Elämää on siis myös julkkareiden jälkeen - työ jatkuu kaikissa asiakkaidemme kohtaamispisteissä sekä viestinnässämme jatkossakin.
Tämä matka on kuitenkin jo tässä vaiheessa vähintäänkin auttanut meitä ymmärtämään entistä paremmin myös asiakkaidemme kohtaamia haasteita brändiuudistuksiin liittyen. Haluamme uudistuksen myötä päästää myös asiakkaamme äänen paremmin kuuluviin. Asiakastarinoihimme voit tutustua tarkemmin täällä.
Tulemme myös kevään aikana paljastamaan, mitä vastoinkäymisiä oman brändiuudistuksemme varrelle sattui. Toivottavasti näillä vinkeillä pystyt itse välttymään suurimmilta sudenkuopilta oman brändiuudistuksesi kanssa!
Kirjoittaja: Eveliina Vähä-Ruka
Eveliina on terävä digistrategi ja HubSpot-konsultti, jolta löytyy yli 10 vuoden kokemus markkinointi- ja IT-alalta. Erityisesti Eveliinaa sykähdyttää tuloksellinen digimarkkinointi, inbound, markkinointiteknologiat sekä tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa.
Katso kaikki blogikirjoitukset
LinkedInVastuullisuus. Vastuullisuus. Vastuullisuus. Sanana sitä vilisee joka puolella – eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka vedän Aava & Bangin...
Supersuosittu Masterclass on palannut uudistettuna! Kaipaatko buustia uranäkymiisi tai janoatko ajankohtaisinta tietoa B2B-markkinoinnista ja...
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini siihen, miten yrityskulttuurin...