Mikä ihmeen nurturointi? Liidien generoinnista liidien hoivaamiseen
Usein markkinoinnin tärkein tavoite on tuottaa myynnille lisää laadukkaita, valittua kohderyhmää edustavia liidejä. Tällöin markkinointi tahkoo...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
1 minuutin lukuaika
Eija Ontronen
:
12.04.2023
Jotta pystyt tekemään kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältömarkkinointia, tarvitset sen pohjaksi sisältömarkkinointistrategian. Blogisarjamme kolmannessa osassa poraudumme sisältöstrategian ytimeen – mitä se on ja mitä hyötyjä sen tekeminen tuo?
Kuten jo tämän blogisarjan ensimmäisessä osassa totesimme, sisältömarkkinointi on suunnitelmallista, yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin perustuvaa toimintaa. Sisältömarkkinoinnin määritelmä myös sisältää sen, että omalle kohderyhmälle arvoa tarjoava ja merkityksellinen sisältö on kaiken keskiössä.
Näihin lauseisiin mahtuu jo aika monta asiaa, jotka sisältöjä tuotettaessa on pidettävä mielessä: yhteys liiketoimintaan, tavoitteet, kohderyhmä kiinnostuksen kohteineen sekä tarpeineen, ja vielä suunnitelmallisuuskin. Kaikkien näiden huomioon ottaminen yhdellä kertaa ei ole aivan läpihuutojuttu, mutta sisältömarkkinointistrategia on työkalu, joka tekee siitä mahdollista.
Sisältömarkkinointistrategia, joskus myös lyhyemmin sisältöstrategia, on pitkän aikavälin suunnitelma, jossa määritetään sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja ne keinot, joilla tavoitteet saavutetaan. Sisältömarkkinointistrategia yhdistää liiketoiminnan tavoitteet sekä kohderyhmän tarpeet suuntaviivoiksi, joiden mukaisesti sisältömarkkinointia lähdetään tekemään.
Sisältöstrategian tulisi antaa vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
Koska sisältömarkkinointistrategiat syntyvät aina yritysten yksilöllisiin tarpeisiin ja tilanteisiin, jokainen niistä on hiukan erilainen. Tyypillisesti sisältömarkkinointistrategiaan sisällytetään kuitenkin seuraavat osa-alueet:
Kaikista näistä tiedoista kiteytetään ja kootaan yhteenveto, joka toimii jatkossa karttana vaikuttavan ja suunnitelmallisen sisältömarkkinoinnin toteuttamiselle.
Strategia sanana tarkoittaa suunnitelmaa, jolla haluttu tavoite pyritään saavuttamaan. Onnistuminen harvoin syntyy sattumalta sisältömarkkinoinnissakaan, vaan se vaatii oikeiden asioiden nostamista keskiöön. Sisältömarkkinointistrategia tekee juuri tämän ja varmistaa, että tekeminen vie yritystä haluttuun suuntaan.
Sisältömarkkinointistrategiaan panostaminen kannattaa monellakin tasolla, jotka kaikki myös tukevat toisiaan:
Haluatko laittaa sisältömarkkinointistrategiasi ajan tasalle? Jätä meille viesti – aloitetaan strategiasta ja jatketaan halutessasi sujuvasti siitä eteenpäin strategiasi mukaisella sisältömarkkinoinnilla.
Tutustu myös Sisällöt syynissä -blogisarjan edellisiin osiin Mitä sisältömarkkinointi on sekä Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit. Seuraavassa blogissa aiheena on markkinoinnin sisältösuunnitelma. Seuraa meitä somessa ja pysy kuulolla!
Usein markkinoinnin tärkein tavoite on tuottaa myynnille lisää laadukkaita, valittua kohderyhmää edustavia liidejä. Tällöin markkinointi tahkoo...
Monimuotoisuutta voi ilmentää työyhteisön toimintatavoissa, arvoissa ja kulttuurissa monella eri tavalla. Lapset mukaan töihin -päivä 24. marraskuuta...
Google löytää 0,21 sekunnissa sanalle resilienssi 97 700 hakutulosta. Kyseessä ei siis missään nimessä ole uudenkarhea aihe, josta ei olisi jo...