Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 


Posintra - huomisvoimaa sisältä ulos

Sisältä vahva brändi, josta tuntee ylpeyttä. Kumppanuus kehitti toimintaa ja kasvatti asiakasmääriä.

Posintra on Itä-Uudenmaan kehitysyhtiö, joka tarjoaa paikallisille yrityksille eväät kasvuun ja hyvinvointiin kehittäen koko seutua. Posintra toimii Itä-Uudenmaan Uusyrityskeskuksena ja tukee aloittelevia sekä kehittymishaluisia yrityksiä ja toimii Itä-Uudenmaan elinkeinoelämän aktiivisena kehittäjänä.

Posintran tavoitteena oli tehdä ydinosaamistaan näkyväksi ja kertoa selkeämmin avusta, jota he tarjoavat. Sisäinen kehitystyö palvelutarjooman parissa oli jo käynnissä, kun aloitimme yhteistyön ulkoisen viestinnän saralla brändiuudistuksen, verkkosivujen, viestintästrategian ja markkinointikumppanuuden merkeissä.

Kehitystyötä tehtiin tiiviissä yhteistyössä ja uudistus oli kattava. Yhteisen kehittämistyön myötä Posintran voima näkyy, kuuluu ja kumpuaa nyt aidoista sisäisistä vahvuustekijöistä ulos asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan.



Mitä olemme tehneet?

  • Viestintästrategia ja -konsepti
  • Visuaalisen ilmeen uudistaminen
  • Markkinointisuunnitelma
  • Verkkosivu-uudistus
  • Markkinointiviestinnän kumppanuus
Posintra-verkkosivut

Yhteinen kehitystyö toi nopeasti tuloksia – asiakasmäärät kasvoivat 38 % vuoden 2024 aikana

Laajan kehitystyön yhteydessä palveluita selkeytettiin ja niiden sisältöä sanoitettiin uudelleen. Teemat integroitiin osaksi markkinointiviestintää ja uudistunutta Posintran brändiä. 

Rohkea heittäytyminen, kokeilut ja ripeä käytäntöön vieminen toivat mitattavia tuloksia nopeasti.

– Asiakasmäärä kasvoi merkittävästi jo edellisen vuoden aikana, vaikka ensimmäiset kampanjat käynnistettiin keväällä 2024 ja syksyllä julkaistiin uudet sivut. Siihen on vaikuttanut moni asia mutta erityisesti se, että olemme osanneet käsi kädessä tehdyn tuotekehityksen lisäksi viestiä asiakkaillemme, missä autamme. Kun se tuli näkyväksi, asiakkaat löysivät meidän luokse, kertoo Posintralla yrityskehittäjänä työskentelevä Annika Weckman.

Vuonna 2024 asiakasmäärät kasvoivat 38 %. Posintra palveli silloin 821 yritystä, kun edellisenä vuonna vastaava luku oli 596 yritystä. Posintra teki 2024 uuden ennätyksen myös yritysten perustamisneuvonnassa ja oli auttamassa yli 167 yritystä toiminnan alkumetreillä.

Muutoksen myötä markkinointi tavoittaa oikean kohderyhmän

42,5 % kasvu Posintra -hakusanalle 
83,4 % kasvu LinkedIn-seuraajamäärissä
10x Hakusanamainonnan klikkaukset lähes kymmenkertaistuivat viiden kuukauden aikana

Tuloksia vuonna 2025:

25 % kasvu LinkedIn-seuraajamäärissä
31,8 % kasvu Posintra-hakusanalle
166,70 % kasvu hakusanamainonnan klikkauksissa



 2024 Posintra teki uuden ennätyksen yritysten perustamisneuvonnassa ja oli auttamassa yli 167 yritystä toiminnan alkumetreillä.

Aava_Bang_kuosi_10 (2)

Uusi verkkosivusto kiteyttää palvelut selkeällä tavalla

Osana brändiuudistusta toteutimme myös laajan verkkosivu-uudistuksen. Projektiin lähdettiin yhdessä selkeä tavoite mielessä: Posintran laaja palvelutarjooma haluttiin muotoilla ydinkohderyhmälle selkeämmäksi kokonaisuudeksi. Vanhalla sivustolla sisältöä oli runsaasti ja Posintra kaipasi apua ja näkemystä olennaisimman kiteyttämiseen. Jo varhaisessa vaiheessa projektia saimme luotua ymmärryksen sisältökokonaisuudesta kohderyhmät ja tavoitteet huomioiden, jotta Posintra pystyi tekemään omat päätöksensä ja työstönsä palvelukokonaisuudesta.

Lopputuloksena Posintra sai uuden ilmeen mukaiset, raikkaat ja ennen kaikkea selkeät verkkosivut, joissa palvelut ovat jaoteltu loppukäyttäjälle loogisella tavalla. Päätimme kokeilla rohkeasti uutta pitäen kuitenkin kokonaisuuden hallinnassa: tietyt asiat jätettiin suosiolla jatkokehitykseen, sillä verkkosivustoa tulee ylläpitää ja kehittää myös julkaisun jälkeen.

Avain onnistumiseen löytyi tiiviistä ja avoimesta vuorovaikutuksesta sekä hyvästä tiimityöstä. Eteneminen varmistettiin viikkopalaverien avuilla ja myös Posintra itse oli sitoutunut projektiin aktiivisesti, ja otti sisäisesti riittävästi aikaa työn edistämiselle.

– Onnistuimme Posintran kanssa yhdessä. Teimme työtä yhtenä tiiminä, jossa vuorovaikutus ja yhteydenpito tuntui siltä kuin olisimme tehneet töitä saman yrityksen ihmisten kanssa. Teimme projektin positiivisella asenteella sekä onnistumisen mentaliteetillä alusta loppuun. Posintralle kiitos hyvästä sitoutumisesta. Heillä on kyky nähdä iso kuva ja lopputulos silloinkin, kun matkan varrella tuntuu epävarmalta, kehuu verkkosivuprojektia vetänyt asiakkuuspäällikkö Anniina Vuorio.

Posintra-Refe-kuvitus2

Posintra ilmeen muutos



Kun muutos rakentui sisältä ulospäin, ylpeys yrityksestä nousi uudelle tasolle

Onnistuminen oli kumppanuuden ja yhteisen sitoutumisen ansiota. Muutos henkilöstön arjessa on kuitenkin valtava – siksi motivaation kehittämiseen täytyy olla organisaatiossa jaettu tavoite.

– Posintra on muutoskyvykäs organisaatio, joka myös ensimmäistä kertaa muutoksen myötä nosti esiin omat asiantuntijansa. He uskalsivat tuoda esiin ammattilaiset brändin takana. Se ei ole aina helppoa, kuvailee brändi- ja viestintäpalveluiden päällikkö Kerttu Pylvänäinen Aava & Bangilta.

Kehitystyön lisäksi olimme tiiviisti mukana Posintran ja heidän hankkeidensa arjen markkinointiviestinnässä. Kokonaisuudessaan matkan varrella oli mukana jopa 21 asiantuntijaamme – se, jos jokin kuvaa projektin laajuutta. 

– Yhteistyö on tuntunut kannustavalta ja energiseltä. Ideat ja päätökset eivätolleet päälle liimattuja vaan kaikki tuli lopulta meiltä sisältäpäin. Aava & Bangilta oli eri osaajat eri vaiheisiin. Halusimme tehdä kokonaisuuden tiukassa aikataulussa ja kannoimme siitä Aava & Bangin kanssa yhdessä vastuun. Yhteisvastuu teki olosta turvallisen ja tuntui, että casemme oli myös Aava & Bangille tärkeä, Weckman toteaa.

Strategisen työn lisäksi arjen toimintojen edistäminen on tuonut merkittäviä tuloksia kohderyhmän tavoittamisessa. Palveluiden, viestin ja lopulta koko brändin uudistaminen on ollut merkittävä muutos Posintralla.

 

 



 Prosessin aikana ylpeys omasta yrityksestä nousi ihan eri tasolle. Yritys alkoi näyttää siltä, mitä halusimme viestittää. Oivalsin, miten paljon brändityö tukee firman itseluottamusta silloin, kun brändi on totta. Osasin ennakoida, että brändiuudistus tekee meistä asiakkaillemme helpommin lähestyttävän ja se on tärkein juttu – en kuitenkaan osannut odottaa, miten se nostaisi itseluottamuksen uudelle tasolle myös sisäisesti

 

– Annika Weckman, Posintra

Aava_Bang_kuosi_10 (2)

Yhteistyö mahdollisti kehittämisen ja oppimisen

Yhteistyö Posintran kanssa jatkui myös muutoksen vuoden jälkeen. Valmentava ote markkinoinnin toteutukseen mahdollisti myös oman oppimisen matkan aikana.

“Suosittelen lämpimästi Aava & Bangia ja yhteiskehittämisen työtapaa, missä muutos tapahtuu yrityksen sisällä. Silloin lopputulos vastaa sitä, minkä Aava & Bang pystyy kuvin ja värein tulkitsemaan. Aava & Bang on ollut erittäin hyvä yhteistyökumppani ja mahdollistanut nopean muutoksen.”

Posintra_blue_tagline

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Posintraan verkkosivuilla.



 

Yksittäisistä kampanjoista strategialähtöiseen tekemiseen

Laaja markkinoinnin palveluidemme valikoima kattaa kaiken, mitä markkinointisi suunnitteluun, johtamiseen sekä tavoitteelliseen tekemiseen tarvitset. Lue lisää ja kurkkaa, mihin pystyisimme yhdessä.

Lue lisää palvelusta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Varaa tapaaminen

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.