Kytola Instruments
Kansainvälisen B2B-yrityksen verkkosivu-uudistus modernin digimarkkinoinnin tarpeisiin
- Viestintä- ja kuvakonsepti
- Verkkosivu-uudistus, Wordpress
- Brändivalokuvaus
Verkkosivu-uudistus Wordpressilla
Kytola Instruments valmistaa ja myy tarkkuus-instrumentteja teollisuuden ja laitevalmistajien virtauksenmittaus-, valvonta- ja säätötarpeisiin yli 75 vuoden kokemuksella. Kytolan tuotteet ovat laajasti käytössä eri toimialoilla kaikkialla maailmassa. Perinteisten toimialojen lisäksi Kytolan tuotteita nähdään usein maatalouden ja vesiviljelyn sovelluksissa. Yritys on ollut vuosikymmenten ajan luotettu toimittaja suurille kansainvälisille yrityksille: muun muassa sellu-, paperi-, kaivos-, metalli- ja kemianteollisuudessa, energiatuotannossa, merenkulussa sekä avomeritoiminnassa.
Tutustu Kytola Instrumentsille toteuttamiimme verkkosivuihin
Yhteistyökumppanin valintaan vaikutti laaja palveluvalikoima ja asiakaslähtöinen ote
Kytolan verkkosivut olivat olleet yli kahdeksan vuotta käytössä, ja oli tullut korkea aika uudistaa ne ajan tasalle. Tavoitteena oli toteuttaa verkkosivusto, joka paitsi palvelee nykyhetkeä, on myös helposti muokattavissa tulevaisuuden tarpeisiin ja toimii modernin digimarkkinoinnin työkaluna ja tukena. Iloksemme Aava & Bang valikoitui Kytolan yhteistyökumppaniksi verkkosivu-uudistukseen ja viestintäkonseptiin.
– Kokonaisvaltaisuus ja asiakaslähtöinen ote tekivät vaikutuksen. Koimme, että meitä, erityistarpeitamme ja toimialaamme ymmärrettiin hyvin. Aava & Bangilla oli vahva näkemys teknisesti, sisällöllisesti ja hakukoneystävällisesti toimivista sivuista. Toinen tärkeä tavoitteemme on uudistaa digimarkkinointiamme, ja myös tätä työtä voidaan lähteä tekemään Aava & Bangin kanssa. Ei siis tarvitse lähteä shoppailemaan sinne ja tänne, vaan saadaan kaikki samasta paikasta, kertoo Kytola Instrumentsin markkinointi- ja viestintävastaava Susanna Pesonen taustasyitä yhteistyökumppanin valintaan.
“
Koimme, että meitä, erityistarpeitamme ja toimialaamme ymmärrettiin hyvin. Aava & Bangilla oli vahva näkemys teknisesti, sisällöllisesti ja hakukoneystävällisesti toimivista sivuista.
Susanna Pesonen, markkinointi- ja viestintävastaava, Kytola Instruments
Uusien verkkosivujen myötä kävijämäärät nousuun
Verkkosivu-uudistus tehtiin julkaisualustasta visuaaliseen ilmeeseen asti. Julkaisualustaksi valikoitui Wordpress. Sivuston sisältöjä ja ilmettä päivitettiin tuotekeskeisyydestä helposti lähestyttäväksi, kasvollisemmaksi ja asiakaslähtöisemmäksi. Yhteistyössä toteutettujen brändikuvausten myötä verkkosivuilla esiintyy Kytolan henkilöstöä ja kuvamaailmaa on voitu hyödyntää myös muiden materiaalien visuaalisessa yhtenäistämisessä. Kytola toimii globaalisti, joten sivut toteutettiin kuudella eri kieliversiolla.
– Aava & Bangilta löytyi asiantuntijuutta projektin joka vaiheeseen aina ostopolun rakentamisesta sisällöntuotantoon, tekniseen toteutukseen ja tarvittaviin teknologioihin. Nyt sivusto on ketterä, helppo ylläpitää, se toimii hyvin kaikilla laitteilla ja sivuston kävi kävijämäärät ovat lähteneet nousuun. Uudet sivut ovat antaneet ihan uudenlaiset työkalut markkinointiin, Pesonen iloitsee.
“
Aava & Bangilta löytyi asiantuntijuutta projektin joka vaiheeseen aina ostopolun rakentamisesta sisällöntuotantoon, tekniseen toteutukseen ja tarvittaviin teknologioihin. Nyt sivusto on ketterä, helppo ylläpitää, se toimii hyvin kaikilla laitteilla ja sivuston kävi kävijämäärät ovat lähteneet nousuun. Uudet sivut ovat antaneet ihan uudenlaiset työkalut markkinointiin.
Susanna Pesonen, markkinointi- ja viestintävastaava, Kytola Instruments
Tuloksekas yhteistyö syntyy yhteisellä ymmärryksellä, sitoutumisella ja sujuvalla viestinnällä
Kommunikaatio, sitoutuminen ja luottamus ovat hedelmällisen yhteistyön perusta. Yhteistyön tärkeimmiksi onnistumisiksi Pesonen nostaa koko prosessin ja lopputuloksen.
– Viestintä on toiminut projektin aikana erinomaisesti. Olemme pysyneet samalla sivulla ja jakaneet yhteisen ymmärryksen siitä, mitä ollaan missäkin vaiheessa tekemässä. Se vaati aluksi meiltä tiettyä rohkeutta, kun kaikki ei ollut omissa käsissä. On ollut todella vapauttavaa heittäytyä yhteistyökumppanin vietäväksi. On voinut luottaa siihen, että kun me teemme oman osamme, Aava & Bangin tiimi kantaa ja huolehtii projektia eteenpäin. Myös annetussa budjetissa on pysytty, Pesonen iloitsee.
– Kytolan kanssa yhteistyö ja projektin työstäminen on ollut erittäin sujuvaa. Koko Aava & Bangin tiimi kiittää asiakasta vahvasta sitoutumisesta projektiin, joka on näkynyt juuri vakaana etenemisenä, harkittuina valintoina koko projektin ajan ja myös ajallisena panostuksena Kytolalta, Aava & Bangin projektipäällikkö Riikka Käyhkö ylistää.
– Tarve tälle projektille on ollut selkeä niin myynnille, markkinoinnille kuin koko yrityksen johdolle. Taloudellisten sekä henkilöstöresurssien kannalta tämä ollut meille iso projekti, ja siihen on suhtauduttu vakavasti, Pesonen painottaa projektin merkitystä koko tiimille.
“
On ollut todella vapauttavaa heittäytyä yhteistyökumppanin vietäväksi. On voinut luottaa siihen, että kun me teemme oman osamme, Aava & Bangin tiimi kantaa ja huolehtii projektia eteenpäin.
Susanna Pesonen, markkinointi- ja viestintävastaava, Kytola Instruments

Tutustu työnjälkeen
Käy tutustumaan Kytola Instrumentsille toteuttamiimme Wordpress- verkkosivuihin, niin näet lopputuloksen omin silmin.
Tutustu Kytola Instrumentsin verkkosivuihin
0
Wordpress-verkkosivusto
0
kieliversiota
0
brändikuvaukset
0
viestintäkonsepti
Mitä tehtiin?
- Viestintä- ja kuvakonsepti
- Verkkosivu-uudistus, Wordpress
- Brändivalokuvaus
Miten tehtiin?
- Verkkopalveluprojektin aloitusta edelsi yhteistyön starttina luotu Kytolan viestintä- ja kuvakonsepti, joka antoi hyvät määritelmät ja lähtökohdat verkkopalvelun suunnittelulle.
- Projekti aloitettiin yhteisillä työpajoilla, joihin osallistettiin koko Kytolan markkinointi, myynti sekä johto. Ennen työpajaa kartoitettiin lähtötilanne, toiveet ja tavoitteet yhteistyölle.
- Projektin aikana pidettiin säännöllisesti tapaamisia, joissa koko projektiryhmä oli mukana ja sitä myötä myös vaikuttamassa valintoihin. Yhteistyön lopputulosottaa huomioon sekä myynnin että markkinoinnin tarpeet sivustolle.
.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Tärkeiden toimintojen keskitettävyys
Parempi asiakaskokemus
Tutustu myös näihin
3 min read
B2B-mainonnasta 75 % on kädenlämpöistä – syyllinen on tunteeton brändistrategia
joulukuuta 15, 2025 by Marko Vilkman
Mistä sinut tunnistaa? Tai syvällisemmin: mistä sinut muistetaan? Pohtiessasi näitä voit kysyä samat kysymykset...
3 min read
Näin tekoäly mullistaa asiakaskokemuksen mittaamisen B2B-liiketoiminnassa
joulukuuta 11, 2025 by Päivi Nieminen
Asiakaskokemus (Customer experience, CX) on yksi merkittävimmistä kilpailutekijöistä B2B-liiketoiminnassa. Kuitenkin...
4 min read
RevOps ja kolme kivijalkaa, joilla rakennat kaupallista kasvua vuonna 2026
joulukuuta 5, 2025 by Pirita Arkkola
On taas se aika vuodesta.
Neukkareissa juodaan pannukaupalla kahvia, exceleitä pyöritellään iltamyöhään ja johdon...

