Haarla
Raaka osaaminen on parhaimmillaan taidetta
Menestys saavutetaan aina tiimityönä, olipa kyseessä sitten yksilö- tai joukkuelaji. Haarlan erinomaisuus raaka-ainebisneksessä perustuu vahvoihin verkostoihin ja asiantuntijoiden kykyyn heittäytyä asiakkaan maailmaan.
Panem et circenses – Leipää ja sirkushuveja
Aloitimme yhteistyömme tarttumalla Haarlan viestinnälliseen kerrontatapaan sekä visuaaliseen ilmeeseen. Ammensimme inspiraatiota aidoista asiakaskohtaamisista läpi Haarlan historian siitä, kuinka asiakkaan ongelmiin on etsitty ratkaisua täydellisen reseptin saavuttamiseksi.
Visuaalinen ilme koki valtavan muodonmuutoksen ja jokaisen toimialan erityispiirteet käytiin yksitellen läpi. Kokonaisuuden hiomiseen käytetty aika palkittiin, ja sekä tekstiin että kuviin löydettiin Haarlalta näyttävä ja kuulostava, ihmislähtöinen sävel.
Brändikuvaksi valikoitui lopulta tyylikäs ja syvemmän merkityksen kätkevä otos trapetsilta. Siinä tiivistyvät Haarlan vahvimmat ominaisuudet: luotettavuus, kokemus, ammattitaito ja pettämätön ajoitus.
Mitä olemme tehneet?
- Sivustouudistus
- Analytiikka
- Kärkiviestit
- Visuaalinen ilme
- Logo
- Dokumenttipohja
- Uutiskirjeet
- Myyntipresentaatio
- Strategiakuva
- Video
Yhteistyö käynnistyi Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023. Yhteistyö jatkuu uuden Aava & Bangin kanssa.
“
Haarlalle verkkosivusto on strateginen kulmakivemme. Projektin tavoitteena ei ollut pelkkä visuaalisen ilmeen päivittäminen vaan myös markkinointisuunnitelman ja johdonmukaisen tarinan rakentaminen – ja tähän projektiin tarvitsimme vahvan ja joustavan tiimin. Löysimme sen Aava & Bangilta. Nyt voimme seilata rohkeasti kohti uutta. Kiitos, Aava & Bang!
Joanna Charewicz-Laihonen, markkinointipäällikkö, Haarla
Divide et impera – Hajota ja hallitse
Viestiä vielä viimeisteltäessä jatkoimme brändi-ilmeen jalkautusta käytännössä kaikkiin Haarlan markkinointimateriaaleihin, joista suurin askel oli sivustouudistus.
Sisällön jäsentely asiakaslähtöisesti edellytti, että sivuston koko rakenne oli hajotettava ja kasattava uudelleen. Tämän seurauksena totutut kaavat rikottiin, tiimi- ja tuoteryhmiä uudistettiin ja lopulta myös kaikki tuoteportfoliot päivitettiin.
Sivuston lisäksi hallittavana oli liuta printti- ja digimateriaaleja, joita edistimme Haarlan markkinointikoordinaattorin Joanna Charewicz-Laihosen kanssa. Koronakevät aiheutti alkuun haasteita, joista selvittiin kuitenkin kunnialla.
Veni, vidi, vici – Tulin, näin ja voitin
Sivusto julkaistiin juuri ennen kesälomia ja uusia ideoita on kertynyt jo liuta lisää. Brändi-ilme alkaa näkyä syksyn ja ensi vuoden mittaan myös muissa kanavissa.
Ainoa tapa selviytyä voittajana näin suuresta uurastuksesta, on toimia systemaattisesti tiiminä. Lisäksi dataa analysoimalla ja palautetta keräämällä voimme jatkuvasti kehittää asiakaskokemusta parempaan suuntaan.
PS. ”Quidquid latine dictum sit, altum videtur – mikä tahansa latinaksi sanottu kuulostaa syvälliseltä.”
“
Tuntuu upealta olla näin isossa ja rohkeassa muodonmuutoksessa mukana. Pitkän suunnitteluprosessin palkitsee se hetki, kun saadaan yhdessä julkaista uudistettu ilme maailmalle.
Katja Uvarova, AD, Aava & Bang
Yksittäisistä kampanjoista strategialähtöiseen tekemiseen
Laaja markkinoinnin palveluidemme valikoima kattaa kaiken, mitä markkinointisi suunnitteluun, johtamiseen sekä tavoitteelliseen tekemiseen tarvitset. Lue lisää ja kurkkaa, mihin pystyisimme yhdessä.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.