Strategiaviestintä – miten strategia muutetaan sanoista arjen teoiksi ja tuloksiksi?
Lataa maksuton oppaamme
Strategiatyöhön kyllä panostetaan, mutta hyödyt jäävät puolitiehen ilman viestintää ja juurruttamista.
Strategia on keskeinen osa organisaation menestystä: on vaikea onnistua työyhteisönä ja markkinassa, jos yhteistä suuntaa ja kriittisiä menestystekijöitä ei määritellä säännöllisin väliajoin. Tämä on suurimmaksi osaksi yrityksissä ja organisaatioissa ymmärretty – silti strategiaprosessi nähdään usein vain strategian leipomisena, joka loppuu, kun strategiadokumentti on valmis.
Strategiatyön seuraava osuus, eli se, missä varmistetaan strategian muuttuminen arjen teoiksi ja tuloksiksi, jää valitettavan usein kunnolla tekemättä.
Strategiaviestinnän oppaamme tarjoaa selkeän mallin ja askelmerkit strategian määrittelemiseen, viestinnällistämiseen ja juurruttamiseen. Oppaassa avaamme strategiaviestinnän prosessin esimerkkien ja konkreettisten työkalujen kautta.
Oppaasta saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Millainen on hyvä strategia?
- Miten strategiasta tehdään selkeä, kiinnostava ja ymmärrettävä? Miten henkilöstö sitoutetaan strategiaan?
- Miten henkilöstöä osallistetaan strategiaprosessiin? Millaisia teemoja henkilöstön työpajoissa ja kyselyissä kannattaa käsitellä?
- Miten varmistetaan, ettei strategia jää pöytälaatikkoon tai intraan PowerPoint-esitykseksi?
- Mikä on johdon ja esihenkilöiden rooli strategian juurruttamisessa?
- Millainen on strategiaviestinnän marssijärjestys? Mitä ovat strategiaviestinnän tärkeimmät foorumit?
Opas auttaa rakentamaan strategian, joka on viestinnällistetty ja tarinallinen – eli selkeä, kiinnostava ja ymmärrettävä, johon koko henkilöstön on mahdollista kiinnittyä.
Lataa opas täyttämällä oheinen lomake. Opas on täysin maksuton eikä sen lataaminen sido sinua mihinkään. Antoisia lukuhetkiä!