Opas markkinoinnin mittaamiseen – näin valitset oikeat markkinoinnin mittarit ja teet tulosta
Lataa maksuton oppaamme
Todenna markkinoinnin vaikuttavuus valitsemalla oikeat mittarit.
Markkinoinnin mittaamisessa usein isoin haaste ei ole mittareiden keksiminen, vaan mitattavien tavoitteiden asettaminen ja niihin oleellisten markkinoinnin mittareiden löytäminen. Usein haasteena ovat epäselvät tavoitteet, markkinoinnin epäselvä rooli liiketoiminnassa tai taktisten ja operatiivisten mittareiden sotkeminen strategisen tason mittareihin.
Tämän oppaan tarkoituksena on tehdä markkinoinnin mittaamisesta helppoa ja ymmärrettävää. Opas auttaa asettamaan selkeät, mitattavat tavoitteet ja tunnistamaan oikeat markkinoinnin ja viestinnän mittarit. Oppaan avulla rakennat toimivan markkinoinnin mittariston, joka mahdollistaa markkinoinnin johtamisen relevantin datan avulla.
Tämän oppaan avulla haluamme laajentaa markkinoinnin vaikuttavuuden kenttää, jotta jatkossa markkinoinnin tuloksellisuudesta voidaan puhua myös muista näkökulmista kuin liidien tuottajana.
Oppaassa käymme läpi markkinoinnin mittariston rakentamisen vaihe vaiheelta ja esimerkkien kera. Avaamme markkinoinnin mittariston rakentamisen logiikkaa, esittelemme tuloksellisen AOR-mallin sekä jaamme esimerkkejä tyypillisistä markkinoinnin mittareista.
Lataa opas täyttämällä oheinen lomake. Opas on täysin maksuton eikä sen lataaminen sido sinua mihinkään. Antoisia lukuhetkiä!