Opas B2B-myynnin ja -markkinoinnin yhteispelin rakentamiseen
Lataa maksuton oppaamme
Pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa ja samaan maaliin?
B2B-asiakkaiden ostamisen tapa on viimeisen vuosikymmenen aikana muuttunut ja muutosvauhti on pandemian myötä kaikkea muuta kuin hidastunut. Paitsi tiedon hakeminen ja ratkaisuvaihtoehtojen vertailu myös ostopäätöksen tekeminen itsenäisesti verkossa on kasvanut merkittävästi B2B-liiketoiminnassa.
Kysyttäessä pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa ja samaan maaliin, voisi usein ajatella, että tietenkin! Mutta pelaavatko todella? Miten tunnistat sen? Miten varmistat sen? Miten mittaat sitä? Ja tuntuuko asiakkaasta myös siltä?
Tämän oppaan tarkoituksena on auttaa purkamaan siiloja myynnin ja markkinoinnin väliltä sekä auttaa näitä kahta toimintoa yhdessä asettumaan asiakkaan ostopolun varrelle.
Oppaassa käymme läpi neljä askelta tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin yhteispelin rakentamiseen. Nämä neljä vaihetta ovat:
- Muodosta ymmärrys nykytilasta ja aseta yhteiset tavoitteet
- Valitse kohderyhmä ja kirkasta viestikärjet
- Suunnittele ja määritä toimenpiteet ja roolit
- Juurruta yhteinen arjen malli ja varmista tulosten mittaaminen
Tästä oppaasta saat käyttöösi hyödyllisiä työkaluja myynnin ja markkinoinnin yhteispelin rakentamiseen. Jaamme konkreettisia esimerkkejä ja viitoitamme sinulle tien kohti sujuvampaa arkea, mitattavia tuloksia ja tuloksekkaampaa myynnin ja markkinoinnin myllyä.
Lataa opas täyttämällä oheinen lomake. Opas on täysin maksuton eikä sen lataaminen sido sinua mihinkään. Antoisia lukuhetkiä!