Kiitos, että osallistuit tutkimukseen ja jätit jälkesi tulevaisuuteen!, muutokseen!, työelämään!, huomiseen!
Kestävän kasvun nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Tutkimus julkaistaan jälleen tammikuussa 2025.
Kiitos, kun vastasit tutkimukseen.
Kestävän kasvun nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Tutkimus yhdistää työntekijä- ja asiakaskokemuksen nykytilan mittaamisen sekä tulevaisuuden kehittämisen haasteet kestävän kasvun näkökulmasta. Taustalla on ajatus siitä, että kestävässä kasvussa pidetään huolta sekä ihmisistä että tuloksesta.
Tutkimuksen vastausaika oli avoinna 19.8.–30.9.2023. Kerättyjen vastausten pohjalta laaditaan kattava ja maksuton Kestävän kasvun nykytila -raportti, joka julkaistaan tammikuussa 2025. Voit seurata tutkimuksen etenemistä tältä sivulta.
Tutkimukseen vastaajat lahjoittivat vastaamalla asiantuntijoidemme osaamista yhdelle järjestölle, yhdistykselle tai säätiölle. Jokaisesta vastauksesta lahjoitamme 10 minuuttia työaikaamme sitä tarvitsevalle taholle vuonna 2025. Esimerkiksi viime vuonna saavutettu 283 vastauksen potti kerryttäisi 2 830 minuuttia, eli yli 47 tuntia työaikaa hyvän tekemiseen. Lahjan vastaanottaja valitaan kanavissamme joulukuun 2024 aikana ja pro bono -työ toteutetaan alkuvuonna 2025.
Vastaajat osallistuivat myös 150 euron S-ryhmän lahjakortin arvontaan. Arvonta suoritetaan lokakuun 2024 loppuun mennessä ja mukana ovat kaikki yhteystietonsa tutkimuskyselyyn jättäneet. Voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti.
Lämmin kiitos kaikille tutkimuseen vastanneille!
Tutustu aiempien vuosien tutkimustuloksiin
Kuluneet vuodet eivät ole olleet yrityksille helpoimpia. Muutostilanteet koettelevat organisaatioiden kestävän ja vastuullisen kasvun periaatteita. Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen 2024 yli 280 vastaajan aineisto kuitenkin osoittaa, ettei yritysten tahtotila kestävän kasvun rakentamiseen ole horjunut: jopa 76 % vastaajista arvioi, että työntekijä- ja asiakaskokemuksen panostukset tulevat pysymään samana tai kasvamaan vuonna 2024. Vuonna 2023 vastaava luku oli 80 %.
Haluatko tietää lisää kestävän kasvun trendeistä, asiakas- ja työntekijäkokemuksen vastuullisesta johtamisesta ja kestävän kasvun positiivisesta kierteestä? Lataa vuosien 2023 ja 2024 tutkimusraportit maksutta alta.
Lataa tästä vuoden 2024 tutkimusraportti
Lataa tästä vuoden 2023 tutkimusraportti
Kenelle ja miksi tutkimus toteutetaan?
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää organisaatioiden johdon ja asiantuntijoiden arvioita omasta työpaikastaan sekä sen kasvun ja kulttuurin johtamisesta. Tavoitteena on tavoittaa moniääninen vastaajajoukko, minkä vuoksi vastauksia toivotaan esimerkiksi asiantuntijoilta, johdolta sekä markkinoinnin, myynnin, henkilöstön ja sisäisen viestinnän vastuuhenkilöiltä. Voit vastata kyselyyn omasta roolistasi käsin ja löydät jokaisesta kysymyksestä myös vaihtoehdon “en osaa sanoa”.
Me Aava & Bangilla uskomme, että tulevaisuudessa yrityksen kasvua ei voi johtaa erikseen organisaation sisällä ja sen ulkopuolella. Kestävän kasvun rakentaminen vaatii päättäjien, organisaatioiden, yhteisöjen ja yksilöiden toimintaa. Usein toimintaa edeltää muutos ajattelussa, ja tässä tutkitulla tiedolla on oma tärkeä paikkansa. Siksi tutkittua tietoa tarvitaan laadukkaan päätöksenteon tueksi.
Tutkimuksen taustalla on ajatus siitä, että parempi ymmärrys strategian, työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen vastuullisesta johtamisesta vie meitä yhteiskuntana eteenpäin.
Haluatko kuulla lisää?
Tutkimuksen toteuttamisesta vastaa Aava & Bang Oy ja lisätietoja tutkimuksesta antaa Aava & Bangin toimitusjohtaja, tutkija sekä vuorovaikutukseen erikoistunut viestinnän tohtori (FT), Vilja Laaksonen.