Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

1 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinnan viestinnän teesit menestyksen rakentamiseen

Featured Image

Pihlajalinnassa viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista, eikä vain viestintäyksikön vastuulla. Jokaisella on rooli yhtiön kestävän tulevaisuuden ja menestyksen matkalla. – Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Pihlajalinna 

Pihlajalinna on Suomen suurimpia yksityisiä sosiaali- ja terveysalan palveluiden tuottajia – henkilöstöä on lähes 10 000 ja toimipisteitä 160. Kuinka viestinnällä rakennetaan kestävää tulevaisuutta sote-alalla? Me uskomme vahvasti siihen, että vaikuttava asiakas- ja potilaskohtaaminen syntyy hyvästä työntekijäkokemuksesta ja siitä, että henkilöstö voi hyvin. Tähän taas vaikuttaa keskeisesti työyhteisön viestintä ja kulttuuri. 

Jokainen meistä on viestijä. Jokainen meistä rakentaa vuorovaikutuksellaan yhteistä kulttuuria ja sitä kautta omaa ja työkavereiden kokemusta työpaikastaan. Luonnollisesti moderni, ihmisläheinen johtaminen rakentaa puitteet ja esimerkit onnistumiselle. 

Jokaisen viestintätaidot rakentavat kestävää menestystä

Usein ajattelemme, että viestinnän toteuttaa aina joku muu. “Joku muu laatii ja lähettää sen tiedotteen tai päivittää intraan, kun laitan tämän sähköpostin sinne viestintäyksikköön”. 

On tärkeää, että viestinnän roolia rakennetaan organisaatiossa niin, että viestinnän ammattilaiset toimivat työyhteisön omina kouluttajina ja sparraajina, jotka auttavat muita onnistumaan ja kehittämään osaamistaan. Tulevaisuudessa kestävästi ja vastuullisesti menestyvät ne yritykset ja organisaatiot, jotka valjastavat viestinnän koko työyhteisön voimavaraksi. Silloin viestintä ei jää vain viestintäyksikön tehtäväksi, ja sillä voidaan luoda arvoa joka hetki, jokaisessa kohtaamisessa. 

Sillä, miten kohtaamme toisemme ja asiakkaamme, rakennamme yhteistä menestystä. Kun viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamispalettia, on sillä taatusti positiivinen vaikutus hyvän työntekijäkokemuksen ja vahvan kulttuurin lisäksi suoraan liiketoimintaan. Näin viestinnästä saatu hyöty ja hyvinvointi voidaan palauttaa yhtiölle, työntekijöille ja asiakkaille (ks. kuvio). 

Pihlajalinna-kuvio

Pihlajalinnan viestinnän teesit kestävän menestyksen rakentamiseen

  • Viestintä on osa kaikkea ja kaikkien tekemistä.
  • Viestintää ei voi ulkoistaa viestintäyksikölle.
  • Viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista.
  • Jokaisen viestintätaidot rakentavat yhtiön kestävää kasvua.

    Blogi on osa Aava & Bangin Vieraskynä-sarjaa. Kirjoittajat vierailivat asiakkaillemme suunnatussa Kestääkö viestiä? Kuinka viestinnällä rakennetaan yrityksen kestävää tulevaisuutta -digiseminaarissa 19.3.2024. Tekstit pohjautuvat seminaarin puheenvuoroihin.

    Lue myös toinen Vieraskynä-blogi
    SOK:n Head of Internal Communications Jenni Hoikkanen:
    Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta 

Mikä HubSpot-lisenssi kannattaa valita?

Mikä HubSpot-lisenssi kannattaa valita?

HubSpot tarjoaa laajan valikoiman työkaluja markkinointiin, myyntiin ja asiakaspalveluun, mutta omiin tarpeisiin sopivan lisenssin valinta voi olla...

Read More
Läpivalaisussa verkkosivujen hinta: näin budjetoit verkkosivuprojektin viisaasti

Läpivalaisussa verkkosivujen hinta: näin budjetoit verkkosivuprojektin viisaasti

Verkkosivujen hinnoittelusta kysytään meiltäkin lisätietoja jatkuvasti. Miksi sillä on väliä, maksaako verkkosivuprojekti 5000 vai 50 000 euroa? Mitä...

Read More
HubSpot on Customer Platform – mitä se tarkoittaa?

HubSpot on Customer Platform – mitä se tarkoittaa?

HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin vahvistavat sen, sillä HubSpot on...

Read More