Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

1 minuutin lukuaika

5 syytä, miksi Pinterest on tehokas markkinoinnin työkalu

Featured Image

Avaat Pinterestin ja sukellat kauniiseen kuvavirtaan. Klikkaat yhtä kuvaa, saat ehdotuksena lisää kiinnostavia kuvia, ja klikkaat seuraavaa kuvaa. Muutaman tunnin kuluttua havahdut siihen, että sinut on kuljetettu syvälle Pinterestin visuaaliseen maailmaan. Mutta miten Pinterestiä voidaan käyttää tehokkaana työkaluna brändisi markkinoinnissa ja tunnettuuden rakentamisessa? Ja miksi sinunkin brändisi tulisi löytyä Pinterestistä?

Kannattaako yrityksen olla Pinterestissä?


Digitaalisen markkinoinnin suunnitelmissa huomioidaan usein Google, Meta ja LinkedIn, mutta Pinterest loistaa poissaolollaan. Pinterestin numerot kertovat kuitenkin selkeästi, miksi alusta on relevantti työkalu markkinoinnissa ja brändin tunnettuuden rakentamisessa:

  • 431 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukausittain.
  • 97 % Pinterestin hauista ovat brändittömiä. Tämä tarkoittaa, että Pinnerit (eli Pinterestin käyttäjät) ovat avoimempia löytämään uusia tuotteita ja brändejä.
  • 80 % viikoittaisista käyttäjistä kertoo löytäneensä Pinterestistä uuden brändin tai tuotteen.
  • 90 % käyttäjistä kertoo käyttävänsä Pinterestiä tehdessään ostopäätöksiä.

Pinterest mielletään enimmäkseen tuotteita myyvien B2C-yritysten alustaksi, ja kyllä, Pinterest toimii hyvin tuoteperusteiselle yritykselle. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Pinterest olisi hyvä alusta myös palveluita ja tuotteita tarjoavalle B2B-yritykselle. 

Palveluita myyvälle yritykselle Pinterest antaa hyvän mahdollisuuden rakentaa tunnettuutta asiantuntijana. Vinkkejä ja tietotaitoa jakavaa sisältöä tarjoamalla sitoutetaan käyttäjiä tehokkaasti seuraajiksi.

Mikä tekee Pinterestistä tehokkaan markkinoinnin työkalun?

  1. Pinterestiin lataamasi sisältö pysyy relevanttina pidempään kuin muiden sosiaalisten medioiden alustoille luomasi sisältö. Pinterestin toiminta perustuu hakuun, eikä siellä ole feediä, johon sisältösi häviää. Vuosiakin vanhat Pinnaukset tuottavat suoria liidejä verkkosivuillesi.

  2. Pinterest muuttaa selailijat ostajiksi. Pinterest on visuaalinen hakukone, jonka puoleen ihmiset kääntyvät etsiessään inspiraatiota. 66 % Pinterestin käyttäjistä ostaa jotakin nähtyään brändin sisällön Pinterestissä. Pinterestin kautta tulevat kävijät muuttuvatkin todennäköisemmin liideiksi tai myynniksi nopeammin kuin muista sosiaalisen median lähteistä tulevat kävijät.

  3. Pinterest ohjaa liikennettä suoraan sivuillesi. Siinä missä muut sosiaalisen median alustat haluavat pitää käyttäjät alustallaan, ohjaa Pinterest suoraan verkkosivuille ja kuvan alkulähteille. Jokainen kuva on siis suora linkki verkkosivuillesi ja sisältöihisi.

  4. Pinterest on positiivinen alusta. Kahdeksan käyttäjää kymmenestä sanoo, että heille tulee positiivinen olo Pinterestiä käyttäessään. Pinterest kielsi kaiken poliittisen mainonnan vuonna 2018 ja panostaa yhä jatkuvasti sisällön moderointiin.

  5. Pinterest ei vaadi aktiivista läsnäoloa, ainoastaan suunnitelmallista ja jatkuvaa tekemistä. Toisin kuin monella muulla alustalla, Pinterestissä ei käydä keskustelua seuraajien kanssa, joten jatkuvaa läsnäoloa ei vaadita. Pinnaukset pystyy ajastamaan valmiiksi, joten riittää, että varaat vaikka viikoittain hetken sisällön tuottamiseen ja ajastamiseen.
Olisiko siis aika ottaa Pinterest mukaan yrityksesi markkinoinnin työkalupakkiin? 
Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

S-ryhmä on suurin yksityinen työnantaja Suomessa – meillä on yli 40 000 työntekijää, 19 osuuskauppaa ja noin 2000 toimipaikkaa ympäri maan. Kun...

Read More
Kasvu vaatii herkkyyttä kuunnella

Kasvu vaatii herkkyyttä kuunnella

Uskon siihen, että sattuma suosii valmistautunutta mieltä. Kun yrityksen kehitystä tai omaa työuraa peilaa taaksepäin, on tarina helpompi nähdä...

Read More
Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinna

Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinna

Pihlajalinnassa viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista, eikä vain viestintäyksikön vastuulla. Jokaisella on rooli yhtiön kestävän...

Read More