Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

2 minuutin lukuaika

Kasvu Openille tasavallan presidentin kansainvälistysmispalkinto

Featured Image

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt 14.11.2018 kansainvälistymispalkinnot tunnustuksena suomalaisille, kansainvälisesti menestyneille yrityksille ja yhteisöille. Yhdeksi palkinnon saajaksi valittiin suomalaisia pk-yrityksiä kasvuun sparraava Kasvu Open, jonka yksi perustaja- ja omistajaosakakkaista Aava & Bang on. Aava & Bangilta palkintoa oli vastaanottamassa Kasvu Openin johtoryhmään kuuluva Oona Ikonen. 

Kasvu Open ideasta tähän päivään

Palataan ajassa hetki taaksepäin vuoteen 2011, kun ajatus pk-yritysten kasvua tukevasta sparrausohjelmasta heitettiin ensimmäistä kertaa ilmoille Keski-Suomen kauppakamarin kasvuyrityksen toimesta. Ensimmäisenä vuonna yrityksiä haki mukaan n. 30 kappaletta ja Kiitoratoja eli asiantuntijoiden luotsaamia sparrauspäiviä järjestettiin vain yksi. Tänä päivänä Kasvu Open on kasvanut valtakunnallisesti tunnetuksi, Suomen suurimmaksi pk-yritysten sparrausohjelmaksi.


Kasvu Openin iloinen vihreä tiimi

Kasvu Open -sparraukseen mukaan valittujen yritysten tavoitteena on kansainvälinen kasvu, johon sparraus antaa uusia näkökulmia, kontakteja ja verkostoja. Kasvajat-selvityksestä ilmenee, että sparrauksessa mukana olleista yrityksistä 82 prosenttia tavoittelee toimintansa laajentamista ulkomaille seuraavan 3-5 vuoden aikana. Kasvu Open avaa yrityksille ikkunan maailmalle sekä antaa rohkeutta kasvuharppausten tekemiseen. Viiden vuoden aikana Kasvu Open on tarjonnut sparrausta kaiken kaikkiaan 1652 yritykselle. Jatkossakin maksuttomaan sparraukseen pääsee mukaan noin 400 suomalaista pk-yritystä, joilla on draivi kehittää ja kasvattaa liiketoimintaansa sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.

"Tämä palkinto on merkittävä tunnustus kaikille Kasvu Open -tekijöille, niin ydintiimille kuin laajalle kumppanien ja sparraajien verkostolle."

Pete Okkonen, Aava & Bang

”Pk-yritysten kasvu on Suomen suurin mahdollisuus. Me uskomme, että kasvu kuuluu kaikille – ihan jokaiselle kasvunnälkäiselle yritykselle pääkaupunkiseudulta aina Lappiin saakka. Kasvu Open on suomalaisen kasvuyritysverkoston yhteisponnistus ja sen nimissä tehty talkootyö kertoo vastuusta ja vahvasta sitoutumisesta yhteisen hyvän rakentamiseen. Yhteinen visiomme on tehdä Suomesta maailman paras kasvuyrityskansa”, sanoo Kasvu Openin toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.


Tehdään suomalaisista maailman paras kasvuyritys- ja markkinointikansa!

Aava & Bangin missiona on tuottaa pk-yrityksille kasvua markkinoinnin keinoin. Kasvu Openin rakentaminen onkin aina ollut luontevaa, sillä kohderyhmänä molemmilla on suomalaiset, kasvua tavoittelevat pk-yritykset. “Monella yrityksellä kansainvälistyminen on kasvun myötä ajankohtaista, ja siitäkin syystä tämä kansainvälistymispalkinto on tärkeä huomionosoitus ja tunnustus siitä työstä, mitä koko Kasvu Open-yhteisö tekee”, Pete Okkonen kommentoi.

Kansainvälisillä markkinoilla kilpailu kovenee ja on entistä tärkeämpää pystyä tunnistamaan ne tekijät, jotka erilaistavat yrityksen kilpailussa ja tuottavat lisäarvoa asiakkaalle. Kansainvälistyminen asettaa siksi markkinoinnin tasovaatimukset korkealle ja siksi myös Aava & Bangin työskentelee monen kansainvälistyvän kasvuyrityksen kanssa. Olemme myös starttaamassa Iskussa maailmalle! -hanketta, joka parantaa elintarvikealan yritysten markkinointi- ja myyntiosaamista ja sitä kautta ruokaviennin edellytyksiä. Kaksivuotisen hankkeen tavoitteena on tunnistaa noin 300 ja sparrata noin 120 elintarvikealan yritystä Food from Finland -ohjelman piiriin.

Onko sinun yrityksesi mukana Kasvu Openissa ensi kaudella?

“Missiomme auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kasvuun sopii hyvin yhteen myös Kasvu Openin visioon tehdä suomalaisista maailman parasta kasvuyrityskansaa. Kasvu Open on yksi erinomainen väylä siihen, kuinka yrityksen kasvua voidaan lähtjeä asiantuntijoiden avulla kehittämään”, kertoo Pete Okkonen.

Ensi vuoden aikana Kasvu Openiin osallistuvien yritysten joukosta valitaan ensimmäistä kertaa ”Sijoittajan suosikki 2019”-palkinnon saaja. Palkinto on aivan huikea, sillä Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit Innovestor ja Nordea tarjoavat voittajalle 1 000 000 euron kasvurahoituksen, joka koostuu Innovestorin rahoituskierroksen 500 000 euron pääomasijoituksesta ja Nojrdean 500 000 euron kasvulainasta.

Kirjoittaja: Aava & Bang

Vetävää markkinointia & pitäviä vaikutuksia. Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Katso kaikki blogikirjoitukset

LinkedIn

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...

Read More
Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä tekoälyn hyödyntämiseen...

Read More
B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää kasvua vuonna 2025? Pia...

Read More