Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

2 minuutin lukuaika

Hyppy Markkinointivirittämöön toi työpaikan!

Featured Image

Kukapa osaisi kertoa valmennusohjelmista paremmin, kuin asiakkaamme itse? 
Annetaan siis Pohjois-Savon Markkinointivirittämöön osallistuneen Johanna Elolan kertoa itse matkastaan Markkinointivirittämön parissa. Stage is yours, Johanna! 

Hyppy virittämöön.

Eletään syksyä 2018. Takana on yli kahden kuukauden työttömyysjakso, ja se ei tällaiselle tekevälle ihmiselle sovi laisinkaan. Viikko toisensa jälkeen on saanut pettyä MOL -sivujen tarjontaan, kunnes eräänä päivänä huomaan ilmoituksen, jossa haetaan markkinoinnin osaajaa. Innostun välittömästi, tuo olisi ihan minun juttu. Avaan linkin ja luen lisää. Pettymys. Kyseessä on jokin neljä kuukautta kestävä työllistämiskoulutus, en ala. Jatkan kuitenkin lukemista. Katson koulutukseen osallistuvat yritykset, tutkin koulutuksen sisällön ja vierailen järjestävän yrityksen Aava & Bangin nettisivuilla. Voisiko tällaisen kautta oikeasti työllistyä, hieman kyllä epäilyttää. Seuraavana päivänä huomaan soittavani lisätietoja ja päädyn hakemaan koulutukseen. Yhtäkkiä olenkin oikeastaan todella innoissani tästä mahdollisuudesta. Kahden viikon päästä tulee vastaus; minut on valittu. Pääsen vihdoin yhden askeleen lähemmäksi työllistymistä. Päätän siltä istumalta sitoutua ja heittäytyä täysillä tähän mukaan. Enää ei puuttuisi kuin yritys, joka haluaisi minut osaajakseen.

Miten minusta tuli näkyvyyden kruunaaja?

Aava & Bang on järjestänyt kaiken valmiiksi. Yritykset ja osaajat on käyty huolellisesti läpi ja suunniteltu tarkasti mikä yritys matchaisi kunkin osaajan kanssa. Meidät osaajat sparrataan ja hiotaan haastatteluja varten. Jokainen pääsee kolmen eri yrityksen haastateltavaksi. Eräs yritys on jo ennen haastattelua herättänyt mielenkiintoni, 3NM Group Oy, kuopiolainen painotalo. Vaikka ala on täysin vieras, se kiehtoo minua. Haastattelutilanteessa käy selväksi, että meillä synkkaa todella hyvin. Sitten eikun sormet ristiin ja odottamaan. Seuraavana päivänä yrittäjä soittaa, ja kertoo, että valinta osui minuun. Näin minusta tuli Näkyvyyden kruunaaja, painotalon markkinoinnista ja myynnistä vastaava osaaja.

EI MIKÄÄN PERINTEINEN KOULUTUS

Neljän kuukauden koulutusjakso koostui pääsääntöisesti työssäoppimisesta sekä muutaman kerran kuukaudessa suoritetuista koulutuspäivistä, joissa virittäydyttiin markkinoijan mielenmalliin. Koko koulutusjakso oli erittäin monipuolinen ja opettavainen. Jo alusta asti oli selvää, että nyt ei ole kyseessä mikään perinteinen koulutus, vaan raikas tuulahdus jotain ihan uutta. Opetus oli kannustavaa ja ennen kaikkea innostavaa. Mikko Kalliolan kertomat tarinat jäävät varmasti pysyvästi mieliimme. Ammattitaitoisten kouluttajien apu ja tuki oli koko ajan vain puhelinsoiton päässä, mikä teki tästä matkasta entistä turvallisemman ja hienomman.

RAKKAUDEN JA VÄLITTÄMISEN ILMAPIIRI

Koulutuksessa opitut asiat ovat olleet suuressa roolissa yrityksen markkinointia suunnitellessa. Olen todella tyytyväinen siihen, mitä saimme aikaan jo koulutuksen aikana. Konkreettisena esimerkkinä kaikki yrityksen somekanavat, jotka laitettiin kuntoon ja nyt niitä päivitetään säännöllisesti. Olemme olleet myös näkyvästi esillä erilaisissa tapahtumissa sekä messuilla, ja kruunu logo alkaa pikkuhiljaa jäämään ihmisten mieliin. Myös kauan toivotut ja odotetut uudet nettisivut avautuvat toukokuun alussa. Vaikka tehokkaan markkinoinnin tulokset näkyvät vasta pitkässä juoksussa, on vaikutuksia jo selkeästi havaittavissa. Paljon on vielä tehtävää, mutta tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Erityiskiitos Aava & Bangille myös siitä, että he ovat olleet valmiita auttamaan ja antamaan neuvoja myös koulutusjakson jälkeenkin. Sitä on se rakkauden ja välittämisen ilmapiiri. Rohkeus hypätä tuntemattomaan ja päätös ottaa koulutusajalta kaikki irti, todellakin kannatti. Vakituinen työpaikka myyntipäällikkönä on enemmän kuin mitä uskalsin edes toivoa.

Suosittelen Markkinointivirittämöä kaikille kasvuhakuisille pk-yrityksille, jotka tarvitsevat apua markkinointiin. Tulevalle markkinoinnin osaajalle sanoisin, että hyppää rohkeasti mukaan, et tule pettymään. Älä ota neljää kuukautta koulutusjaksona, vaan ota se mielettömänä mahdollisuutena päästä näyttämään yritykselle taitosi. Äläkä huoli, jos jokin tässä vaiheessa mietityttää, bangilaiset kyllä virittävät sinut oikeaan taajuuteen.

Psst. Oletteko te mukana luomasssa seuraavia tarinoita? Markkinointivirittämö -kasvuohjelma käynnistyy jälleen kesäkuussa 2019 Pohjois-Savon ja Keski-Suomen alueella. Haku on nyt auki! Lue lisää täältä. 

 

Kirjoittaja: Johanna Elola

Kirjoittaja on osallistunut Pohjois-Savon Markkinointivirittämöön syksyllä 2018 ja työskentelee myyntipäällikkönä 3NM Group Oy:llä.

Katso kaikki blogikirjoitukset

LinkedIn

Messublogi, osa 2: Pari rolluppia vai kokonaisvaltainen messukonsepti?

Messublogi, osa 2: Pari rolluppia vai kokonaisvaltainen messukonsepti?

Viime blogissa punnitsin, kannattaako messuille osallistua, jos saman rahan voi käyttää esimerkiksi digimarkkinointiin. Jos messuille osallistutaan,...

Read More
Heittämällä läpi – tämän vinkin avulla kirjoitat paremman lehdistötiedotteen

Heittämällä läpi – tämän vinkin avulla kirjoitat paremman lehdistötiedotteen

Hyvän lehdistötiedotteen kirjoittaminen ei loppujen lopuksi ole kovin monimutkaista, mutta yhdellä niksillä saat kokonaisuudesta kertaheitolla...

Read More
RevOps-ajattelun tavoitteena on saumaton asiakaskokemus ja runsaammat tulovirrat

RevOps-ajattelun tavoitteena on saumaton asiakaskokemus ja runsaammat tulovirrat

B2B-asiakkaat ovat yhä valveutuneempia ja vaativampia. Ei pelkästään asiakkaaksi laskeuduttuaan, vaan jo ostopolkumatkallaan. He odottavat...

Read More