Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

2 minuutin lukuaika

Drupal 7:n elinkaari päättyy pian – on aika toimia

Featured Image

Onko verkkosivustonne alustana Drupal 7? Suosittelemme korvaajaksi helppokäyttöistä WordPressiä tai HubSpotia, jotka molemmat taipuvat monipuolisesti erilaisiin vaatimuksiin.

Drupal 7 -järjestelmäversion elinkaari päättyy kuluvan vuoden marraskuun 1. päivänä. Tämän niin sanotun end-of-life-päivämäärän myötä päättyvät myös järjestelmäversion tietoturvapäivitykset ja tekninen tuki. 

Marraskuusta lähtien järjestelmäversion päälle kehitetyt sivustot ovatkin erittäin alttiita esimerkiksi hyökkäyksille, tietomurroille tai sivuston toimintojen kaatamiselle. On myös todennäköistä, että Drupal 7 -sivustojen hakukonenäkyvyys laskee, mikäli algoritmit toteavat järjestelmäversion turvattomaksi alustaksi.

Mikä on Drupal 7?

Drupal 7 on vapaaseen lähdekoodiin perustuva julkaisujärjestelmä, jota on käytetty erilaisten nettisivustojen tekoon, blogialustana ja verkkoyhteisöjen luontiin. Julkaisujärjestelmä tarkoittaa ohjelmistoa, jonka hallintakäyttöliittymän kautta verkkosivusto kootaan ja sen sisältöä sekä rakennetta voidaan muokata helpommin.

Drupal 7 on yksi Drupalin järjestelmäversioista, ja se on julkaistu vuonna 2011. Version elinkaari aiottiin lopettaa jo marraskuuhun 2022, mutta sitä pidennettiin vielä vuodella 1.11.2023 asti.

Jos et ole varma, mitä julkaisujärjestelmää sivustollanne käytetään, voit tarkistaa sen kirjautumalla sivujenne hallintapaneeliin. Voit myös syöttää sivuston osoitteen What CMS -palveluun, joka antaa vastauksen saman tien. 

Lisätietoa Drupal 7:n elinkaaren päättymisestä: https://www.drupal.org/psa-2022-02-23

WordPress ja HubSpot korvaavat erinomaisesti Drupal 7:n

Verkkosivuston siirto toisen sisällönhallintajärjestelmän päälle kannattaa aloittaa hyvissä ajoin – mieluiten heti – jotta varmistat, että yrityksesi verkkosivusto on turvallinen, toimiva ja hakukoneystävällinen myös jatkossa. WordPress ja HubSpot tarjoavat turvallisen ja modernin ratkaisun sivustosi ylläpitoon ja kehitykseen. 

WordPress on yksi maailman suosituimmista sisällönhallintajärjestelmistä, joka sopii hyvin niin pienille kuin suurillekin sivustoille. HubSpot puolestaan on kokonaisvaltainen ratkaisu markkinoinnin, myynnin ja asiakaskokemuksen hallintaan. Molemmat järjestelmät tarjoavat tehokkaat ja monipuoliset työkalut, joiden avulla voit helposti hallita sivustosi sisältöä ja toiminnallisuuksia ilman syvällistä teknistä osaamista.

WordPressin edut, top 5: 

1. Käyttäjäystävällisyys: WordPress on yksi käyttäjäystävällisimmistä sisällönhallintajärjestelmistä (CMS) ja käyttäjä- sekä ylläpitokokemus voidaan räätälöidä täysin yrityksesi ja asiakaskuntasi tarpeiden mukaan.

2. Suosio: WordPress on maailman suosituin CMS. Sen takana on suuri kehittäjäyhteisö, joka tarjoaa laajan tuen ja suuren kirjaston laadukkaita laajennuksia sekä lisäosia.

3. Laajennettavuus: WordPress perustuu avoimeen lähdekoodiin, joten sen räätälöinti ja laajennusmahdollisuudet ovat rajattomat.

4. Hakukoneystävällisyys: WordPress-toteutuksemme optimoidaan alusta asti hakukoneystävällisiksi, mikä maksimoi sivuston löydettävyyttä hakukoneissa.

5. Kustannustehokkuus: Laadukkaasti ja tietoturvalähtöisesti kehitetty WordPress-sivusto sijoitettuna nopealle ja hyvin hoidetulle palvelimelle vähentää verkkosivuston ylläpitokustannuksia huomattavasti verrattuna esimerkiksi Drupalin vaatimaan jatkuvaan ylläpitoon. 

HubSpotin edut, top 5: 

1. Markkinointitoiminnot: HubSpotin avulla voit luoda ja hallita markkinointikampanjoita, automatisoida sähköpostimarkkinointia ja analysoida markkinointituloksia. HubSpotista onnistuu myös sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin ja blogiin.

2. Myyntitoiminnot: HubSpot tarjoaa myyntitoimintoja, kuten CRM:n, liidi- ja myyntiputkien hallinnan.

3. Asiakaskokemuksen hallinta: HubSpot auttaa hallitsemaan asiakaskokemusta kaikilla sivuston vaiheilla, mikä auttaa parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja sitoutumista.

4. Henkilökohtainen sisältö (Smart Content): HubSpotin avulla voit luoda ja jakaa sisältöä, joka on räätälöity kullekin käyttäjälle, mikä parantaa sitoutumista ja konversiota.

5. Raportointi ja analytiikka: Hubspot mahdollistaa verkkosivuston kävijöiden seuraamisen, kävijädatan analysoimisen ja markkinointitulosten tarkastelun. Lisäksi järjestelmä tarjoaa monipuolisen SEO-työkalun, joka tarkastelee sivuston hakukoneystävällisyyttä ja antaa suositukset hakukoneoptimoinnin parantamiseksi.

Kumpi vaihtoehdoista sopii paremmin sinun yrityksellesi? Se selviää ilmaisella asiantuntijakartoituksella.

Jos verkkosivujenne alustana on tällä hetkellä Drupal 7, autamme mielellämme arvioimaan, kumpi järjestelmistä on yrityksesi uudeksi verkkosivualustaksi järkevämpi valinta. 

Kummankin järjestelmän tarjoama turvallisuus ja käyttäjäystävällisyys tarjoavat erinomaisen vaihtoehdon Drupal 7:lle, kun haluat pitkäikäisen ja modernin sisällönhallintajärjestelmän, jota on helppo käyttää ja ylläpitää. Valinta WordPressin ja HubSpotin välillä riippuu esimerkiksi yrityksesi tarpeista, tavoitteista ja kohderyhmästä. 

Tarjoamme nyt ilmaisen asiantuntijakartoituksen verkkosivualustan valinnan tueksi. Soita meille tai jätä viesti sivuillamme – yhteystiedot löytyvät täältä.

Kirjoittaja: Eija Ontronen

Katso kaikki blogikirjoitukset

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...

Read More
Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä tekoälyn hyödyntämiseen...

Read More
B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää kasvua vuonna 2025? Pia...

Read More