B2B-myynnin ja markkinoinnin pelisuunnitelma

Johda myynnin ja markkinoinnin tavoitteellista ja tuloksellista yhteispeliä aina kohderyhmävalinnoista vaikuttavaan viestintään ja liidinhankinnasta automaatioiden hyödyntämiseen.

Tarjouspyyntö

Myynnin ja markkinoinnin pelisuunnitelma
 

Pelisuunnitelman avulla johdat myynti- ja markkinointitiimisi tulokselliseen yhteispeliin

Asiakkaiden ostoprosessi ja tavat ovat muuttuneet ja digitalisoituneet pysyvästi myös B2B bisneksessä. Asiakkaiden ostoprosessista 45% kuluu tiedon etsintään, 5% ratkaisun löytäneistä on valmis ostamaan ja ottamaan yhteyttä valitsemaansa asiantuntijaan.

Asiakashankinta digitaalisisssa kanavissa tuo myynnin ja markkinoinnin yhteiselle pelikentälle.

Yhteispeliä ei rakenneta pelkällä liidituotannolla ja automaatiolla, jos yhteiset tavoitteet ja kohderyhmän tarpeet eivät ole selvillä. Vain yhteisen suunnitelman avulla saadaan käyntiin asiakashankintaa tukeva tuloksellinen myynnin ja markkinoinnin yhteispeli - jossa jokaisen roolilla ja työpanoksella on merkitystä.



 

Miksi pelisuunnitelma tarvitaan?

Yhteisen B2B pelisuunnitelman avulla fokusoit tiimisi tiukasti sekä asiakastarpeeseen että myyntituloksiin. Suunnitelma auttaa rakentamaan yhteisen funnelin myynnille ja markkinoinnille, valitsemaan oikeat kohderyhmät, viestimään osuvammin, tuottamaan liidejä ja tekemään tulosta - yhdessä.

Miksi pelisuunnitelma
 

Miten pelisuunnitelma ohjaa toimintaa?

B2B pelisuunnitelma yhdistää tiimit ja teknologiat sekä tehostaa asiakashankinnan ja -pidon prosessia. Sen avulla sitoutetaan tekijät yhteisiin tavoitteisiin ja mittareihin, jaetaan roolit ja resurssit sekä taataan toimivat arjen käytänteet.

Miten pelisuunnitelma ohjaa toimintaa
OTA KOKONAISUUS HALTUUN

B2B-pelisuunnitelma sisältää kaikki tärkeimmät pelitaktiikat

TAVOITTEET

Määritä ja yhtenäistä tavoitteesi

Luodaan aluksi yhteinen ymmärrys ja määritetään myynnin ja markkinoinnin tavoitteet yhteisen funnelin muotoon. Kun tiedetään mistä kasvu syntyy, miten se pilkotaan funnelin eri osiin ja millainen tiimi sekä työkalut on käytössä, voidaan tehdä suunnitelma tulosten saavuttamiseksi.

ASIAKKAAT

Tavoita ja vakuuta oikeat kohderyhmät

Tunnistetaan tavoitteiden näkökulmasta oikeat kohderyhmät ja niistä ideaaliasiakkaiden profiilit, motiivit ja ostopolut. Kiteytetään oikeat viestikärjet vastaamaan asiakkaan tarpeisiin sekä ostopolun eri vaiheisiin. Tehdään asiakkaan matkasta 100% seurattavaa ja mitattavaa.

LIIDIT

Luo kysyntää, liidejä ja myyntimahdollisuuksia

Rakennetaan kohderyhmää aktivoiva monikanavainen markkinoinnin ja myynnin mylly, joka ohjaa asiakastasi ostopolulla ja tuottaa laadukkaita liidejä. Rakennetaan malli, jolla liidit hoivataan lämpimämmiksi myyntitiimiä varten.

PROSESSIT

Yhtenäistä tehokas sisäpelisi

Motivoidaan tiimit arjen yhteispeliin ja tarvittaviin muutoksiin. Muutetaan arjen toimintamallit ja jaetaan vastuut. Sovitaan pelisäännöt sekä yhteinen terminologia, resurssoidaan ja roolitetaan tiimin työt tehokkaaksi arjen toimintatavoiksi ja prosesseiksi.

AUTOMAATIOT

Lisää suorituskykyä ja saavuta tulokset

Otetaan tarvittava data, työkalut ja teknologia  hyötykäyttöön. Opitaan tuloksista ja optimoidaan asiakashankkinnan prosessia tarvittavilla automaatioilla. Kasvatetaan nykyisten asiakkuuksien kannattavuutta arvoa tuottavalla jälkimarkkinoinnilla.

 

Määrittämällä lähtötaso päästään yhdessä nopeammin eteenpäin.

Markkinoinnin ja myynnin yhteispelin lähtötason kartoitus auttaa määrittämään millaisia toimenpiteitä yrityksessä kannattaa lähteä tekemään. Varaa aika kartoitukselle.



Kiinnostuitko?

Varaa tästä aika keskustelulle Timon kanssa.

Varaa aika



Raisio-logo-www Tietoakseli-logo-RGB-www pinja-logo-RGB
 
PUREUDU ASIAKASHANKINNAN YTIMEEN 

Pelisuunnitelman ytimessä on yhteisen Full Funnel -mallin rakentaminen

Full Funnel on myynnin- ja markkinoinnin yhteinen suppilo, jossa asiakkaan osto- ja asiakkuuspolun johtaminen on toiminnan keskiössä. Pelisuunnitelmassa rakennetaan yhteiset tavoitteet ja toimenpiteet niin asiakkuus- kuin ostopolun eri vaiheisiin. Samalla selkiytetään markkinointia ja myyntiä tekevien ihmisten rooleja ja fokusta yhteisessä asiakashankinnassa.



Näyttökuva 2022-5-19 kello 17.02.53
Katso tallenne: Myynnin ja markkinoinnin unelmatreffit
KATSO MAKSUTON WEBINAARITALLENNE

Myynnin ja markkinoinnin unelmatreffit

Mistä myynnin ja markkinoinnin välinen rakkaus roihahtaa ja miten sitä johdetaan arjessa? Katso tallenne Aava & Bangin webinaarista, jossa istahdimme työelämän unelmatreffeille tavoitteenamme selvittää mistä myynnin ja markkinoinnin välinen rakkaus roihahtaa, mikä on toimivan suhteen salaisuus ja riidelläänkö tässä suhteessa rahasta?

Katso webinaari



 

Tunnistatko lähtötasosi ja tavoitteesi?

Markkinoinnin- ja myynnin yhteispeliä lähdetään rakentamaan aina yrityskohtaiselta lähtötasolta.

KÄYNNISTÄ

Tavoita kohderyhmäsi tuloksellisesti ja käynnistä liidinhankinta

Markkinoinnin ja myynnin yhteispelin käynnistäminen digitaaliseen asiakashankintaan.

VAKIINNUTA

Tehosta ja paranna asiakashankintaa ja liidituotantoa

Digitaalisen asiakashankinnan tehosuunnitelma yrityksille, joilla on jo sisältöjä ja liidinhankintaa.

TEHOSTA

Optimoi ja automatisoi työtä

Digitaalisen asiakashankinnan laadun ja volyymin optimointi yrityksille, joilla on tarve kehittää  tuloksellista yhteispeliä ja vaikuttavaa kohderyhmälähtöistä viestintää.

 

Jos tarvitset tukea muutokseen, pysymme rinnallasi.



 

JUURRUTUS

Juurrutamme toimintatavat vahvasti arjen käytäntöihin

Ihmisten ja muutoksen johtamiseen sekä tulosten analysointiin kannattaa varata resursseja tai vastuuta voi myös jakaa. Me autamme johtamaan muutosvaihetta rinnallasi ja viemään suunnitelman osaksi arjen toimintaa.

 

KUUKAUSIPALVELU

Pysymme arjen kumppanina niin pitkään kuin tarvitset

Tulosten analysointi ja optimointi vaatii jatkuvaa seurantaa. Toimimme myös arjen kumppanina, sisällöntuotannon tukena ja digimarkkinoinnin ketteränä kehittäjänä rinnallasi niin pitkään kun tarvitset vahvasti tuloksellista tukea.

Lue lisää

 

Olemme sertifioitu Google ja Hubspot Partner

Täytämme sekä Googlen että Hubspotin tarkat laatuvaatimukset. Hallinnoimme riittävän suuria mainosbudjetteja ja olemme todistetusti toimittaneet Google-mainonnalla tuloksia asiakkaillemme.



partner-badge-color

 

aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Tutustu myös näihin



Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin...

RACE-malli sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelun työkaluna

Haluatko suunnitella sisältö- ja digimarkkinointisi siten, että saavutat potentiaaliset asiakkaasi jokaisessa ostopolun...

Myyntijohtaja, pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin?

Kysyttäessä pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin, voisi usein ajatella, että...