Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
1 minuutin lukuaika
Emma-Reetta Hämäläinen : 22.11.2023
Monimuotoisuutta voi ilmentää työyhteisön toimintatavoissa, arvoissa ja kulttuurissa monella eri tavalla. Lapset mukaan töihin -päivä 24. marraskuuta on niistä yksi, ja me Aava & Bangilla olemme olleet mukana kampanjassa jo usean vuoden ajan. Tulevaisuuden tähdet valtaavat jälleen tulevana perjantaina Jyväskylän, Helsingin ja Tampereen toimistomme, ja ohjelmassa on yhteistä puuhaa aamupalan ja Skidiradan merkeissä.
Kuten kampanjan verkkosivuilla todetaan, moni lapsi ei välttämättä tiedä, mitä vanhempi, kummi, isovanhempi, lähiaikuinen tai isosisarus tekee työkseen. Lapsen on kuitenkin hyvä tietää, missä aikuiset tekevät töitä, mitä työnteko on ja millaisia erilaisia ammatteja on olemassa.
Onkin arvokasta välittää tietoa ja antaa lapselle lupa osallistua työpaikan toimintaan. On ilo kertoa lapsille, mikä se hauskan kuuloinen Aava & Bang oikein on, millaista siellä on työskennellä ja keiden kanssa oma vanhempi tai huoltaja viettää aikaa päiväkoti- ja koulupäivien aikana. Meillä yrityksenä on myös vastuu kertoa lapsille, millainen markkinointi ja viestintä on toimialana. Samalla luultavasti kuulemme lapsilta oivaltavia kysymyksiä.
Monimuotoisen työyhteisön ja yrityskulttuurin rakentamiseen liittyy hyvin konkreettisesti se, miten järjestää sellaisia kohtaamisia ja tapahtumia arjessa, joihin mahdollisimman monen työntekijän on helppo osallistua ja kiinnittyä elämäntilanteesta riippumatta. Miten me esimerkiksi Aava & Bangilla vaalimme sitä, että kaikki pysyvät mukana?
Perhetapahtumat mielletään usein vain lapsiperheiden tapahtumiksi, mutta on tärkeää tunnistaa, että kokemus perheestäkin on monimuotoinen. Lokakuussa vietimme Aava & Bangilla perheiden syysretkeä lähiluonnossa. Mukaan oli jokainen tervetullut yksin, kumppanin, ystävän, lasten, muun perheenjäsenen tai vaikka koiran kanssa. Tämä on helposti toteutettava ja matalan kynnyksen esimerkki siitä, kuinka voimme työelämässä huomioida erilaiset elämäntilanteet liittyen perhesuhteisiin ja läheisiin ihmisiin sulkematta ketään ulkopuolelle.
Aito monimuotoisuus punnitaan siinä, miten kohtaamme toisemme, tulemme kuulluksi ja pidämme kaikki työntekijät mukana näissä kohtaamisissa. Monimuotoisuus on paljon myös arvostavan vuorovaikutuksen vaalimista, jonka toteutumisessa meillä jokaisella on vastuu.
Me Aava & Bangilla haluamme edistää työelämää, jossa jokainen on arvostettu ja tulee kohdatuksi omana itsenään elämäntilanteesta tai taustasta riippumatta. Tämä kytkeytyy vahvasti myös psykologisesti turvallisen työympäristön rakentamiseen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokainen saa käyttäytyä ja toimia miten haluaa.
Monimuotoinen ja psykologisesti turvallinen työyhteisö on sellainen, jossa toimimme yhteisten periaatteiden raameissa, toinen toisiamme kunnioittaen sekä yksilöinä, mutta myös yhteisönä loistaen.
Tämä toivottavasti välittyy myös tulevana perjantaina lapsille. Joko teidän työpaikkanne on mukana Lapset mukaan töihin -kampanjassa? Vielä ehtii ilmoittautua mukaan yli 800 muun yrityksen joukkoon – me haastamme teidät mukaan!
Kirjoittaja: Emma-Reetta Hämäläinen
Emma-Reetta on Aava & Bangin työyhteisöviestinnän asiantuntija, jolla on vuosien kokemus inhouse-viestijän roolissa ja joka innostuu erityisesti vuorovaikutuksen ja hyvinvoinnin edistämisen välisestä suhteesta.
Katso kaikki blogikirjoitukset
LinkedInSampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...
Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä tekoälyn hyödyntämiseen...
Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää kasvua vuonna 2025? Pia...