Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

1 minuutin lukuaika

Kun yrityskulttuuri on aidosti monimuotoinen, voi siihen kiinnittyä eri elämäntilanteissa

Featured Image

Monimuotoisuutta voi ilmentää työyhteisön toimintatavoissa, arvoissa ja kulttuurissa monella eri tavalla. Lapset mukaan töihin -päivä 24. marraskuuta on niistä yksi, ja me Aava & Bangilla olemme olleet mukana kampanjassa jo usean vuoden ajan. Tulevaisuuden tähdet valtaavat jälleen tulevana perjantaina Jyväskylän, Helsingin ja Tampereen toimistomme, ja ohjelmassa on yhteistä puuhaa aamupalan ja Skidiradan merkeissä.

Kuten kampanjan verkkosivuilla todetaan, moni lapsi ei välttämättä tiedä, mitä vanhempi, kummi, isovanhempi, lähiaikuinen tai isosisarus tekee työkseen. Lapsen on kuitenkin hyvä tietää, missä aikuiset tekevät töitä, mitä työnteko on ja millaisia erilaisia ammatteja on olemassa.

Onkin arvokasta välittää tietoa ja antaa lapselle lupa osallistua työpaikan toimintaan. On ilo kertoa lapsille, mikä se hauskan kuuloinen Aava & Bang oikein on, millaista siellä on työskennellä ja keiden kanssa oma vanhempi tai huoltaja viettää aikaa päiväkoti- ja koulupäivien aikana. Meillä yrityksenä on myös vastuu kertoa lapsille, millainen markkinointi ja viestintä on toimialana. Samalla luultavasti kuulemme lapsilta oivaltavia kysymyksiä.

Monimuotoisuus on kaikkien mukaan ottamista

Monimuotoisen työyhteisön ja yrityskulttuurin rakentamiseen liittyy hyvin konkreettisesti se, miten järjestää sellaisia kohtaamisia ja tapahtumia arjessa, joihin mahdollisimman monen työntekijän on helppo osallistua ja kiinnittyä elämäntilanteesta riippumatta. Miten me esimerkiksi Aava & Bangilla vaalimme sitä, että kaikki pysyvät mukana?

Perhetapahtumat mielletään usein vain lapsiperheiden tapahtumiksi, mutta on tärkeää tunnistaa, että kokemus perheestäkin on monimuotoinen. Lokakuussa vietimme Aava & Bangilla perheiden syysretkeä lähiluonnossa. Mukaan oli jokainen tervetullut yksin, kumppanin, ystävän, lasten, muun perheenjäsenen tai vaikka koiran kanssa. Tämä on helposti toteutettava ja matalan kynnyksen esimerkki siitä, kuinka voimme työelämässä huomioida erilaiset elämäntilanteet liittyen perhesuhteisiin ja läheisiin ihmisiin sulkematta ketään ulkopuolelle. 

Monimuotoisuus on arvostavaa ja avointa vuorovaikutusta

Aito monimuotoisuus punnitaan siinä, miten kohtaamme toisemme, tulemme kuulluksi ja pidämme kaikki työntekijät mukana näissä kohtaamisissa. Monimuotoisuus on paljon myös arvostavan vuorovaikutuksen vaalimista, jonka toteutumisessa meillä jokaisella on vastuu.

Me Aava & Bangilla haluamme edistää työelämää, jossa jokainen on arvostettu ja tulee kohdatuksi omana itsenään elämäntilanteesta tai taustasta riippumatta. Tämä kytkeytyy vahvasti myös psykologisesti turvallisen työympäristön rakentamiseen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokainen saa käyttäytyä ja toimia miten haluaa.

Monimuotoinen ja psykologisesti turvallinen työyhteisö on sellainen, jossa toimimme yhteisten periaatteiden raameissa, toinen toisiamme kunnioittaen sekä yksilöinä, mutta myös yhteisönä loistaen.

Tämä toivottavasti välittyy myös tulevana perjantaina lapsille. Joko teidän työpaikkanne on mukana Lapset mukaan töihin -kampanjassa? Vielä ehtii ilmoittautua mukaan yli 800 muun yrityksen joukkoon – me haastamme teidät mukaan!

 

Kirjoittaja: Emma-Reetta Hämäläinen

Emma-Reetta on Aava & Bangin työyhteisöviestinnän asiantuntija, jolla on vuosien kokemus inhouse-viestijän roolissa ja joka innostuu erityisesti vuorovaikutuksen ja hyvinvoinnin edistämisen välisestä suhteesta.

Katso kaikki blogikirjoitukset

LinkedIn

B2B-markkinoija! Milloin viimeksi mietit asiakkaasi tunteita?

B2B-markkinoija! Milloin viimeksi mietit asiakkaasi tunteita?

Hei B2B-markkinoija! Pureudun tässä blogissa tunteisiin, luovuuteen ja B2B-markkinoinnin tehokkuuteen. Lähdetään kuitenkin ensin liikenteeseen sillä,...

Read More
Verkkosivuston elinkaari – näin verkkosivusto pidetään iskukykyisenä

Verkkosivuston elinkaari – näin verkkosivusto pidetään iskukykyisenä

Sivustoprojekti on vihdoin valmis! Uudet verkkosivut on julkaistu, niiden rakenne on viimeisen päälle asiakaskeskeinen, ostopolut on suunniteltu ja...

Read More
Messublogi, osa 2: Pari rolluppia vai kokonaisvaltainen messukonsepti?

Messublogi, osa 2: Pari rolluppia vai kokonaisvaltainen messukonsepti?

Viime blogissa punnitsin, kannattaako messuille osallistua, jos saman rahan voi käyttää esimerkiksi digimarkkinointiin. Jos messuille osallistutaan,...

Read More