2 minuutin lukuaika

Aava & Bang on sijoittunut Suomen 2. parhaaksi työpaikaksi vuoden 2022 Great Place to Work® -vertailussa.

Featured Image

Yhdessä rakennettu strategia, lähijohtamiseen panostaminen sekä psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin rakentaminen siivitti kestävään kasvumarkkinointiin erikoistuneen Aava & Bangin jälleen Parhaat työpaikat -kilpailun kärkeen, keskisuurten yritysten sijalle 2. Kasvun myötä olimme ensimmäistä kertaa mukana 50-250 henkilöä työllistävien keskisuurten yritysten sarjassa.

Great Place to Workin julkaisema Suomen Parhaat Työpaikat™ -lista perustuu henkilöstötutkimuksella mitattuun työntekijäkokemukseen. Keskisuurille ja suurille organisaatioille tehdään lisäksi kulttuurin kvalitatiivinen auditointi. Lista perustuu työntekijäkokemuksesta kerättyyn dataan, joten työntekijöiden kokemus kyseisessä työpaikassa työskentelystä korostuu. Työntekijäkokemus on tutkittu anonyymillä Trust Index© -henkilöstötutkimuksella.

100 % Aava & Bangin työntekijöistä sanoo yrityksen olevan todella hyvä työpaikka

Trust Index© -henkilöstötutkimuksen mukaan 100 % Aava & Bangin työntekijöistä sanoo yrityksen olevan todella hyvä työpaikka. Tyypillisessä suomalaisessa yrityksessä vastaava luku on 62%.

Vuonna 2021 toteutetussa Great Place to Work® Trust Index© -henkilöstötutkimuksessa vahvuutemme työpaikkana olivat:

  • Terve ja psykologisesti turvallinen työyhteisö
  • Vahva arvopohja, joka näkyy arjessa
  • Yhteistyö sekä kovan tason ammattilaisuus

Näiden vahvuuksien lisäksi vastauksissa korostuivat seuraavat teemat: 

  • 100 % vastaajista koki, että Aava & Bangilla ihmiset välittävät toisistaan ja johto kohtelee työntekijöitä yksilöinä
  • 100 % vastaajista koki, että johto on pätevä johtamaan organisaation liiketoimintaa sekä luottaa ihmisten tekevän työnsä hyvin ilman jatkuvaa tarkkailua
  • 100 % vastaajista kertoi olevansa ylpeä kertoessaan muille työskentelevänsä Aava & Bangilla

"Koen, että tämä on aidosti psykologisesti turvallinen työpaikka. Minua ei pelota kertoa haasteista tai heikkouksistani, en usko että kukaan haluaisi käyttää niitä minua vastaan vaan kaikki haluavat toisten onnistuvan ja pyrkivät tukemaan toisia siinä."

–– Aava & Bangin työntekijän kommentti Trust Index© -henkilöstötutkimuksessa

Tavoitteena on, että vahva yrityskulttuuri näkyy brändinä, johon työntekijöiden lisäksi myös asiakkaat haluavat kiinnittyä

Me Aava & Bangilla olemme sitoutuneet rakentamaan parasta työpaikkaa juuri meidän työntekijöillemme ja haluamme, että myös riippumattomat tahot auttavat meitä tunnistamaan vahvuuksia sekä kehityskohteita.

Yritys on kasvanut kuluneena vuonna noin 20 % ja samaan aikaan työntekijöiden lukumäärä on kasvanut lähes 60:een markkinoinnin-, viestinnän-, ja valmennuksen asiantuntijaan. Parhaista työntekijöistä kilpaillaan ja Aava & Bangin työnantajabrändi toimii osaltaan kasvun ja kilpailuedun mahdollistajana. Tavoitteenamme on, että vahva yrityskulttuuri näkyy brändinä, johon henkilöstön lisäksi myös asiakkaat haluavat kiinnittyä.

Kulttuurityön systemaattisuuden varmistamiseksi lähdimme vuonna 2019 mittaamaan työntekijäkokemusta riippumattoman, kolmannen osapuolen kanssa. Keväällä 2020 Aava & Bang palkittiin pienten yritysten sarjassa Suomen parhaana ja Euroopan 3. parhaana työpaikkana. Keväällä 2021 sijoituimme Suomen neljänneksi parhaaksi työpaikaksi pienten yritysten sarjassa.

Kestomenestys ja sijoitus kolmantena vuonna peräkkäin Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon osoittaa meidän olevan oikealla tiellä rakentamassa parasta työpaikkaa juuri meidän työntekijöillemme.

"Aava & Bangin erityinen vahvuus näkyy sekä sen juurissa että yhteisesti rakennetussa strategiassa. Yrityksen taustalla on vahva arvopohja, joka on aidosti yhteisesti jaettu ja joka näkyy arjen vuorovaikutuksessa. Parasta on, että näitä arjen arvotekoja tekevät kaikki ja niitä voi myös kuka tahansa ehdottaa. Vaikka kulttuuria ja strategiaa johdetaan systemaattisesti tavoitteiden ohjaamana, rakentuu lopulta se arjen vuorovaikutuksessa jokaisen bangilaisen kesken. On ilo kuulua joukkoon, jossa yhteinen onnistuminen on jaettu tavoite."
– Aava & Bangin työntekijän kommentti Trust Index© -henkilöstötutkimuksessa

Työystävät hyvät, nyt on aika juhlia!

Miten tapahtuu ideaaliasiakkaan valinta?

2 min read

Liidien määrästä liidien laatuun – näin määrittelet ideaaliasiakkaan

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa kävimme läpi yhteisten tavoitteiden määrittämistä – yhteispeli...

Read More
nainen tuotteistamassa, tuotteistustyöpaja

2 min read

Tuotteista tai kuole – varmista paikkasi asiakkaan digitaalisella ostopolulla

Asiakkaiden ostoprosessi on digitalisoitunut pysyvästi. Gartnerin tutkimuksen mukaan 77 % B2B-ostajista kokee ostoprosessin vaikeaksi ja...

Read More
työyhteisöviestintä

3 min read

Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin apulaistietosuojavaltuutettu määräsi yritysten...

Read More