Vastuullisuusviestinnän suunnitelma
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Vastuullisuus Moderni B2B-yrityksen vastuullisuusviestintä perustuu yrityksen kokonaisstrategiaan sekä aitoihin faktoihin ja konkreettisiin tekoihin. Vastuullisuuteen panostaminen tutkitusti tukee B2B-yrityksen liiketoimintaa, veto- ja pitovoimaa sekä auttaa turvaamaan kestävää tulevaisuutta tuleville sukupolville ja eliökunnalle.
Näissä teemoissa autamme:
Mihin perustuu hyvä vastuullisuusviestintä, ja miksi vastuullisuustermien taustalla täytyy olla tukena mitattavaa dataa?
Tutustu teemaan Kasvukattaus -vodcastin avulla. Jaksossa strateginen suunnittelijamme Pinja Hänninen avaa, miten vastuullisuus nostetaan aidosti yrityksen strategian ytimeen sekä neuvoo, miten välttää viherpesukiillotus.
Käy pöytään kuuntelemalla vodcast!
Määrittelemme yhdessä vastuullisuuden tärkeimmät teemat ja kulmakivet huomioiden organisaationne keskeiset sidosryhmät (esim. asiakkaat, työntekijät, sijoittajat) Mitä vastuullisuus ja vastuullinen viestintä tarkoittavat tarkoittaa juuri teille? Miten vastuullisuus vaikuttaa siihen, millainen olette kumppanina ja työnantajana?
Rakennamme yhdessä selkeän ja läpinäkyvän suunnitelman yrityksen vastuullisuusviestintään: tavoitteet, mittarit, roolit, periaatteet ja tärkeimmät sisällölliset teemat. Voimme integroida vastuullisuusteemat osaksi organisaationne strategiadokumentaatiota tai markkinointi- ja viestintäsuunnitelmaa.
Arjessa vastuullisuus voi näkyä esimerkiksi vastuullisuusraportointina, esihenkilöiden ja johdon valmennuksena, verkkosivu- ja somesisältöinä (esimerkiksi vastuullisuus-osiona organisaation verkkosivuilla), artikkeleina ja tiedottamisena. On myös tärkeää panostaa sisäisiin viestintäkampanjoihin, sillä vastuullisuus rakennetaan aina sisältä ulospäin!
Tarvitsetteko asiantuntijoiden apua vastuullisuusraportoinnissa? Viestinnän asiantuntijamme auttavat vastuullisuusraportoinnin kokonaisuudessa ja taitavat graafikkomme tuottavat brändin mukaiset digitaaliset ja painetut vastuullisuusraportit teksteineen, kuvineen ja infograafeineen.
Miten kerrotte vastuullisuudesta ulospäin? Kaipaatteko verkkosivuille vastuullisuus-ländäriä tai somekanaviin postauksia siitä, mitä vastuullisuus teillä tarkoittaa? Oli kyse sitten laskeutumissivusta, sisäisestä viestinnästä, tiedottamisesta tai somesisällöistä, autamme sinua viestimään vastuullisuudesta vastuullisesti ja läpinäkyvästi ulospäin.
Miten vastuullisuus ja vastuullinen viestintä näkyy yrityksen johtamisessa ja kulttuurissa? Valmennamme johtoa ja henkilöstöstä vastuullisuuden ja vastuullisen viestinnän teemoista.
toukokuuta 6, 2025 by Pinja Hänninen
Vastuullisuus on noussut liiketoiminnan ja viestinnän perussanastoon, mutta sen myötä ovat yleistyneet myös erilaiset...
toukokuuta 4, 2025 by Pinja Hänninen
Maailma on myllerryksessä. Talouden epävarmuus, geopoliittiset jännitteet ja nousevat konservatiiviset arvot haastavat...
marraskuuta 29, 2024 by Pinja Hänninen
Vastuullisuus. Vastuullisuus. Vastuullisuus. Sanana sitä vilisee joka puolella – eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka...