Fuusiotilanne testaa johdon kykyä johtaa työntekijäkokemusta ja kulttuuria
Kuinka elää jatkuvaa muutosta ja uudistusta, jota nykyaika meille tarjoilee? Mitä yritykset ja niiden ihmiset...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Toimiva työyhteisöviestintä on aktiivista, ennakoivaa, vuorovaikutteista ja avointa ja yksi tärkeimmistä työntekijäkokemuksen rakentajista. Työyhteisöviestinnän merkitys korostuu muutoksissa – esimerkiksi fuusioissa tai muissa liiketoimintamuutoksissa, uuden brändin juurruttamisessa, kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hybridityössä.
Me Aava & Bangilla rakennamme Suomen parasta työyhteisöviestintää. Kehittämämme 360°-mallin avulla vahvistamme kestävää liiketoiminnan kasvua ja tuemme organisaatioita muutoksissa.
Näissä teemoissa autamme:
Lataa tästä maksuton opas, jossa esittelemme viisi näkökulmaa yrityskulttuurin rakentamiseen hybridiarjessa. Näistä rakennuspalikoista pääset liikkeelle, kun yhdistät etä- ja lähityötä arjessa.
Strategian toimeenpano on usein muutoksen johtamista, joka vaatii osaavaa muutosviestintää, eli sisäistä viestintää. Selkeä sisäisen viestinnän malli varmistaa systemaattisuuden. Keskiössä on johdon sitoutuminen ja viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen.
Yhteisistä tavoitteista ja unelmista innostuvat ihmiset rakentavat kulttuurin, joka taas varmistaa strategian toteutumisen. Kulttuuri ei kuitenkaan rakennu tyhjiössä, vaan siihen jatkuvaa viestintää ja vuorovaikutusta tekemään se todeksi.
Toimivan työyhteisöviestinnän avulla turvataan työn selkeys ja ehkäistään kuormitusta. Arjessa on tärkeää varmistaa, että oikea-aikainen ja oleellinen informaatio on oikeissa kanavissa ja ihmiset tietävät, missä kanavissa ja foorumeissa mitäkin keskustelua käydään. Keskiössä on myös, että kysymisen, kuulemisen ja palautteen käytännöt ovat selkeät.
Strategia | Kulttuuri | Työn tekeminen |
---|---|---|
Tavoitteet & merkitysMiten varmistamme, että yrityksen strategia, visio, arvot ja tavoitteet ovat selkeitä kaikille? |
Yhteisöllisyys & sitoutuminenMiten kulttuurin tahtotilan mukainen viestintä rakentaa ylpeyttä, innostusta ja me-henkeä sekä yhteisiin tavoitteisiin sitoutuvaa työyhteisöä? |
Omistajuus & teot arjessaMiten varmistamme, että työntekijät haluavat ottaa omistajuutta yhteisestä kulttuurin rakentamisesta ja viestinnästä? |
Muutoskyvykkään organisaation ja kulttuurin rakentaminen lähtee työntekijäymmärryksestä ja yrityksen nykytilan tunnistamisesta. Selvitämme työntekijäkokemuksen nykytilan heti muutosprosessin alussa – on kyseessä sitten strategian uudistaminen ja herättäminen eloon arjessa, liiketoimintamuutos, kulttuurin vahvistaminen tai henkilöstön osaamisen kehittäminen.
Rakennamme yrityksenne tarpeisiin sopivan viestinnän mallin. Juurrutamme mallia johdon ja esihenkilöiden valmennuksilla ja varmistamme, että viestinnän johtaminen tukee strategian toimeenpanoa sekä brändin ja kulttuurin rakentumista arjessa.
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
Kuinka elää jatkuvaa muutosta ja uudistusta, jota nykyaika meille tarjoilee? Mitä yritykset ja niiden ihmiset...
Vuorovaikutusosaaminen on turvallisen, tuottavan ja tuloksellisen työelämän kovaa valuuttaa. ...
Miten teillä valitaan työyhteisöviestinnän kanavat? Mihin valinnat perustuvat?Metan päätös lopettaa yrityskäyttöön...