Strategiaviestintä suunnan ja merkityksen rakentajana

Parhaimmillaan strategia ja arvot heräävät eloon arjen kohtaamisissa

 

Jätä tarjouspyyntö

Strategiaviestintä suunnan ja merkityksen rakentajana
 

Strategisen viestinnän tulee olla johtoryhmän agendalla

Maailma muuttuu jatkuvasti, mikä edellyttää organisaatiolta joustavuutta, nopeaa reagointikykyä sekä vuorovaikutteista ja avointa strategiaviestintää. Jos yhteinen suunta on avoimesti jaettu ja yhdessä juurrutettu, on tiimien ja yksilöiden helpompi kulkea arjessa samaan suuntaan. Siksi strategiaviestinnällä on tärkeä rooli yrityksen arjessa. Selkeillä ja systemaattisilla johdon viestinnän käytänteillä voidaan varmistaa, että ydintehtävä on kirkas kaikilla toiminnan tasoilla ja jokainen työntekijä voi kokea oman työnsä merkitykselliseksi. Selkeä suuntaa myös ohjaa ajattelua ja oppimista sekä auttaa vahvistamaan itse- ja yhteisöohjautuvuutta arjessa. Parhaimmillaan strategiaviestintä on aito ja jatkuva osa yrityksen arkea, joka vahvistaa työskentelyä yhteisten tavoitteiden eteen. Merkityksellisyys, vastuullisuus ja läpinäkyvyys eivät enää ole valintoja, vaan niiden tulisi olla lähtökohtana kestävälle liiketoiminnalle ja työyhteisöviestinnälle.

 



Katso webinaaritallenne: Miten juurruttaa yritysen strategia ja elää arvot todeksi

Katso webinaaritallenne: Miten juurruttaa yritysen strategia ja elää arvot todeksi

Parhaat yritykset onnistuvat sitouttamaan sekä henkilöstön että asiakkaat. Strategian tehtävänä on ohjata organisaation toimintaa, mutta miten strategia ja liiketoiminnan tavoitteet saadaan aidosti osaksi työyhteisön arkea? Katso maksuton webinaaritallenne tästä. 

 

Katso tallenne



 

Strategian viestinnällistäminen

Jatkuva ja vuorovaikutteinen strategiatyö tulee näkyväksi koko työyhteisölle strategisen viestinnän kautta. Usein kattava strategiatyö voidaan kokea haastavaksi viestiä työyhteisölle. Autamme asiakkaitamme sekä strategian määrittämisessä että sen kiteyttämisessä ja viestinnällistämisessä. Viestinnällistämisen voi pitää sisällään myös esimerkiksi strategian visualisointia, tarinallistamista ja kokoamista pelikirjan muotoon.

aavabang-verkkosivut-1920-20220520-19
 

Strategian juurruttaminen

Strategian juurruttaminen voi kiinnittyä kahteen vaiheeseen: sekä strategian osallistavaan rakentamiseen että valmiin strategian viemiseen käytäntöön. Parhaimmillaan juurrutettu strategia herää eloon arjessa ja auttaa tiimejä ja yksilöitä työskentelemään kohti yhteisiä tavoitteita. Autamme asiakkaitamme juurruttamaan strategian osaksi arkea. Näin varmistamme, että strategian painopisteet välittyvät kirkkaina työyhteisölle ja rakentavat merkityksellisyyden tunnetta arkeen.

Strategian juurruttaminen
 

Strategiaviestintä arjessa

Strategiaviestintä arjessa tarkoittaa säännöllistä yhteisen tilannekuvan ja yhteisen suunnan rakentamista. Autamme suunnittelemaan erilaisia viestinnän tapoja ja malleja, jotka auttavat viestimään strategiasta johdonmukaisesti, säännöllisesti ja innostavasti. Jotta toimipisteet ja tiimit kulkevat yhteen suuntaan, vahvistamme myös välijohdon ja esihenkilöiden roolia arjen strategiaviestinnässä.

 
 
Strategiaviestintä arjessa
Pete Okkonen, Aava & Bang

Pete Okkonen

Markkinointi- ja myyntijohtaja

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Jätä yhteystietosi tähän, niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten. 

 

Uusimmat blogit



Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin...

RACE-malli sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnittelun työkaluna

Haluatko suunnitella sisältö- ja digimarkkinointisi siten, että saavutat potentiaaliset asiakkaasi jokaisessa ostopolun...

Myyntijohtaja, pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin?

Kysyttäessä pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samassa joukkueessa, ja samaan maaliin, voisi usein ajatella, että...