Blogi

Kestävä kasvu rakentuu sisältä vahvan brändin, myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ja kirkkaan strategian varaan

Kirjoittanut Taru Latvala | 29.06.2023

Kevät on ollut meille Aava & Bangilla uudistumisen aikaa, kun yhdistyimme markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Sen lisäksi, että meillä on uusia upeita työkavereita, on meillä yhdistymisen myötä nyt yhä syvempi ymmärrys ja näkymä B2B-kohderyhmää puhuttavista teemoista. Tärkeänä työkaluna hyödynnämme Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimusta, jonka julkaisimme alkuvuodesta. Tutkimukseen pääset tutustumaan tarkemmin täällä 

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimuksen vastaajista valtaosa on B2B-yrityksiä. Tutkimustuloksista olemme syventäneet näkymäämme kehittämisen teemoista, jotka ovat yrityksissä tällä hetkellä mielen päällä, ja joihin tulevaisuudessa tulisi panostaa. 

Tutkimuksesta tunnistetaan kolme keskeistä haastetta, joihin tulee vastata sekä asettaa selkeät tavoitteet kehittämiselle: 

  • Kestävä kasvu rakentuu sisältä vahvan brändin varaan. Parhaiten pärjäävät ne yritykset, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat. 
  • Myynnin ja markkinoinnin yhteispelin tulee kunnossa. Yrityksissä tulee varmistua siitä, että eri toiminnot keskustelevat keskenään sekä tekevät päätöksiä ja asettavat tavoitteita samaan tilannekuvaan pohjautuen.
  • Avainroolissa on myös strategian juurruttaminen, jolloin varmistetaan, että kaikki kulkevat mieli kirkkaana samaan suuntaan. Näin myös vahva kannattavuus ja kasvu syntyvät. 

Lue lisää Menestyksen tekijät -julkaisusta, jossa näkemyksiämme yritysten liiketoiminnan haasteiden ratkaisemisesta markkinoinnin ja viestinnän keinoin avaavat Aava & Bangin toimitusjohtaja Vilja Laaksonen, myynti- ja markkinointijohtaja Katja Asikainen sekä brändi- ja viestintästrategi ja partner Mika Kihlakaski.

Lue juttu kokonaisuudessaan Calcuksesta: Verkkojuttuun pääset tästä ja näköislehden löydät täältä.