Laadukkaasta työnjäljestä tunnettu rakennusliike sai rouhean tyylikkäät www-sivut. Uusi markkinointikonsepti vahvisti myös myynnin osaamista, ja nyt PP Heikkinen myy noin 50 % uudiskohteistaan itse.

”Yhteistyö Aava ja Bangin kanssa jatkuu, koska se on sujunut niin mukavasti, mutkattomasti ja joustavasti”, Anne Heikkinen toteaa. ”Yhteistyö on todella helppoa.”

Tutustu verkkosivuihin

Case

Rakennuspalvelu PP Heikkinen rakentaa Keski-Suomessa toimitiloja ja laadukkaita rivitaloasuntoja upeilla sijainneilla. Lisäksi yritys tarjoaa remontointipalveluja kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Markkinointiin ja myyntiin ei yhtiössä ole kuitenkaan aikaisemmin keskitytty.

”Ennen kuin tulin mukaan perheyritykseen toisen omistajan puolisona, markkinointiin ei ollut juurikaan panostettu yksittäisiä lehti-ilmoituksia lukuun ottamatta”, kertoo PP Heikkisen markkinoinnista ja hallinnosta vastaava Anne Heikkinen.

Hyvämaineisen rakennusliikkeen ei tarvinnut muuttaa ydintoimintaansa, vaan pelkästään viestintäänsä. PP Heikkiselle luotiin ensimmäisen kerran yksityiskohtainen markkinointikonsepti ja ydinviestejä kirkastettiin. Lisäksi yritys sai yhtenäisen visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeiston sekä sen mukaiset markkinointimateriaalit, kuten esitteet, käyntikortit ja messuosaston.

kuva5-img_9612-kopio

Samalla pyrittiin tehostamaan PP Heikkisen uudisrakennustuotannon näkyvyyttä niin, että ainakin osa kohteista voitaisiin myydä itse ilman kiinteistönvälittäjän apua. Tässä myös onnistuttiin, ja tällä hetkellä rivitalokohteista myydään jo noin 50 % itse.

”Nettisivujen uudistus on vaikuttanut toimintaamme todella paljon”, Anne Heikkinen toteaa. ”Google-optimointi on hyvässä kunnossa, ja palvelujemme kysyntä on kasvanut niin, että ihan harmittaa, kun joudumme myymään eioota. Myös yrityksemme tunnettuus on lisääntynyt yli odotusten, ja nettisivut ovat siinä pääroolissa. Aika harvalla rakennusfirmalla on yhtä modernit ja tyylikkäät verkkosivut. Olemme saaneet niistä järjestään kehuja!”

Lisääntyneen kysynnän takia PP Heikkisellä tarvitaan nyt kuumeisesti lisää osaavaa väkeä. Yhteistyömme jatkuu seuraavaksi rekrytointikampanjalla ja työnantajamielikuvan kirkastamisella.