Moventas on energiateknologian moderni asiantuntija ja palveluntarjoaja. Teknologiansa avulla se pyrkii laskemaan energian hintaa läpi koko uudistuvan energian tuotantoketjun, omista edistyksellisistä vaihdelaatikoista aina muiden valmistajien vaihdelaatikoiden kattavaan huoltoon.

Tutustu verkkosivuihin

Case

Kansainvälinen toimintaympäristö, haastava markkina ja nopeasti vaihtuvat tilanteet. Meillä on ollut ilo tehdä yhteistyötä tuulivoimakentän ykkösnyrkin, Moventasin kanssa vuodesta 2011.

Ajankohta uudistuksille oli haastava. Koko energia-ala kävi läpi murrosvaihetta ja uusiutuva energia toimialana oli vielä kehityksensä alkupäässä. Tuotantoketjujen kustannustehokkuusajattelu ei ollut vielä saapunut tuuliturbiinien maailmaan ja voimaloiden elinkaarien ennustaminen perustuikin ajattelulle: korjataan se sitten, kun se menee rikki

Myöskään mielikuvat tuulivoimasta energia-alan innovatiivisena edelläkävijänä eivät usein heijastuneet päätöksentekijöiden käytännön toimintaan. Kehitys, uutuudet ja innovaatiot tekivät alalla tietä varovaisuudelle ja konservatismille.

Kiitos Marko ’Kylli-täti’ Taali, Timo ja Heikki jälleen kerran hyvästä workshopista! Erinomainen tapa aloittaa mikä tahansa verkkoprojekti, ja homma kehittyi yhdessä isoin askelein eteenpäin jo ensimetreillä. Huikeit idiksii… Hyvä jätkät!

— Emmi Berlin, Moventas

Case

Aava & Bangin avulla Moventasin viestintää alettiin kehittämään rohkeasti yrityksen visiosta saakka juontaen. Työtapoina mylläyksessä käytettiin laajoja workshop-päiviä, joissa kartoitettiin Moventasin osaamista ja palveluvalikoimaa sekä yrityksen ydinviestiä ja asiakaskuntaa. Huomattiin, että vaikka yrityksen osaaminen ja palveluvalikoima olivat varsin kattavat, tämän viestiminen itse asiakkaille oli välillä vaikeaa.

Workshopeissa luodun tietopohjan ja uusien ajatuksien myötä moventakselle luotiinkin markkinoinnin työkalut, joilla palvelut tuotteistettiin asiakkaille houkuttelevaan muotoon ja joilla sekä yrityksen osaaminen että tarjonta pääsivät oikeuksiinsa.

Työ kannatti. Uusi markkinointilähestyminen vankisti Moventaksen brändiä tuulivoimalamarkkinoilla huomattavasti ja pohjusti useita onnistuneita tuotelanseerauksia. Kehitys huomattiin myös yrityksen kansainvälisissä toimipisteissä omistajia myöten, ja kiitosta satoi myös rapakon takaa.