Lepistön veljesten IV-alan yritys sai uuden markkinointikonseptin, nimen ja markkinointiviestinnän kumppanin.

Tutustu www.ivlepisto.fi

Case

Lasse Lepistö perusti Kymen LVI-Säätö Oy:n vuonna 2011 Etelä-Suomen markkinoille, ja vuoden 2015 syksyllä mukaan liittyivät veljet Tuomas ja pitkän linjan peltiseppä Hannu. Samalla yhdistyi veljesten monikymmenvuotinen kokemus IV-alan asennus- ja säätötöissä. Yhteisenä tavoitteena on parantaa toimintaympäristöjen sisäilmanlaatua ilmanvaihdon oikeanlaisilla säädöillä.

Vuoden 2016 aikana tapahtui paljon. Yrityksessä otettiin käyttöön uusi toiminnanohjausjärjestelmä, ja toukokuussa alkoi markkinointikonseptin jumppaaminen Aava & Bangin kanssa. Valmennuksissa pohdittiin muun muassa yrityksen palveluja, asiakkaita, ydinviestejä ja tarinoita.

”Halusimme lähteä liikkeelle tunnustellen, koska olemme aika pieni toimija ja meillä on rajalliset resurssit”, kertoo Tuomas Lepistö. ”Meidän on mietittävä kasvun askeleet tarkoin, samoin kuin se, miten kerromme viestimme maailmalle. Haluamme pystyä myös vastaamaan kaikkiin saamiimme palvelupyyntöihin ja kasvattaa yhtiötämme harkitusti tilauskannan mukaan.”

Uudet verkkosivut ja visuaalinen ilme
Markkinointikonseptin kehitystyö konkretisoitui uusissa nettisivuissa ja visuaalisessa ilmeessä. Samalla nostettiin esiin markkinointinimi IV-Lepistö, josta suunnitellaan osakeyhtiön uutta nimeä.

”Uudet nettisivut julkaistiin lokakuun alussa, ja ne ovat meidän näköisemme”, Lepistö toteaa tyytyväisenä. ”Verkkosivuilla ei ole liikaa tekstiä, vain olennainen, ja se on kerrottu mukavilla sanamuodoilla. Ajatuksemme olikin alusta lähtien, että haluamme sellaisen palvelulupauksen ja yritysilmeen, jota pystymme ylpeinä ja terveellä itsetunnolla esittelemään. Nettisivujemme viestistä tulee itselle hyvä fiilis, ja uskon, että asiakkaat löytävät saman tunteen.”

Yhteistyö jatkuu seuraavilla kasvun askelilla.
”Yhteistyöstämme on jäänyt hyvä tuntuma, koska esimerkiksi prosessin aikataulu piti ja yhteydenpitoa meihin oli juuri sopivasti”, Lepistö toteaa. ”Ehdimme keskittyä omaan tekemiseemme – eli muuhunkin kuin myyntiargumenttien miettimiseen. Bangilta löytyy ammattitaitoa, ja he osaavat kaivaa meistä esiin ne asiat, jotka haluamme kertoa, vaikka emme olekaan mitään suupaltteja. Näen asian niin, että kun yhteistyö lähtee hyvin käyntiin, yhtä matkaa jatketaan myös eteenpäin.”