Ammattitapahtumien markkinointia kehitetään pitkäjänteisesti ja ennakkoluulottomasti.

”Tunnen, että emme ole Bangille vain asiakas, vaan kumppani, samaa porukkaa.”
– Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy

Tutustu Expomarkin teollisuustapahtumiin 

Tutustu Expomarkin hyvinvointitapahtumiin

Case

Expomark Oy on luonut teollisuuden ja hyvinvoinnin ammattitapahtumia jo 25 vuoden ajan. Ympäri Suomen järjestetään yli 10:tä eri tapahtumaa, ja määrä on vain kasvussa.

Yhteistyö Aava & Bangin kanssa alkoi kasvumarkkinoinnin valmennusohjelmasta, jonka aikana keskityttiin Expomarkin oman markkinoinnin ja palvelupaletin kehittämiseen sekä niihin osaamistekijöihin, jotka erottavat Expomarkin muista tapahtumajärjestäjistä. Expomarkissa ollaan avoimia uusille työkaluille, ehdotuksille ja ja ideoille. Yhteistyössä koko markkinoinnin työkalupaletti on pistetty uusiksi. Samalla on siirrytty perinteisestä printtimainonnasta yhä enemmän digitaaliseen markkinointiin.

”Organisaatiomme on muuttunut viime vuosina paljon, ja siksi oma markkinointimme on ollut tärkein kehityskohteemme”, kertoo Expomark Oy:n markkinointipäällikkö Taina Hiekkataipale. ”Takana on jo pitkä matka yhdessä Bangin kanssa aina markkinointimme suuntaviivojen pohdinnasta konkreettisiin käytännöntoimiin, kuten messujen printtimainoksiin. Bang on sparrannut markkinointimme suunnittelua ja työkaluja sekä kehittänyt kokonaisvaltaisesti markkinointiamme. Olemme saaneet markkinointiimme lisää suunnitelmallisuutta ja monipuolisuutta, ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat nyt paremmin hanskassa.”

Samoilla linjoilla on toimitusjohtaja Tomi Niemi: ”Tunnen, että emme ole Bangille vain asiakas, vaan kumppani, samaa porukkaa. Juuri ihmiset ratkaisevat sen, miten homma toimii. Bang tekee sen, minkä lupaa, ja toimii itse samalla tavalla kuin kannustaa meitä toimimaan. Tärkeää on myös Bangin kokonaisosaaminen ja osaamisen monipuolisuus. Saamme Bangilta tarvittaessa koko paketin ja kaikki kaipaamamme palvelut.”

Olemme tukeneet Expomarkia myös uusien ammattitapahtumien ideoinnissa ja konseptoinnissa sekä olemassa olevien tapahtumien päivittämisessä.

”Bang poikkeaakin muista mainostoimistoista mielestäni monin tavoin, kuten siinä, että he ymmärtävät liiketoimintaamme ja sukeltavat bisnekseemme”, Hiekkataipale jatkaa. ”Asioita ei tarvitse selittää moneen kertaan. Uudet ideamme otetaan Bangilla hyvin haltuun, ja niitä voidaan luottavaisin mielin jumpata yhdessä. Bangin vahvuutena on myös sellainen ajattelu, että kaikki on mahdollista. Kaikkea voidaan kokeilla. Jos uusia asioita tulee vastaan, niitä mietitään ennakkoluulottomasti.”

Tällä hetkellä Expomarkin markkinointia suunnitellaan liiketoimintatavoitteisesti tapahtuma kerrallaan. Keväällä 2017 lanseerataan jälleen uusi tapahtuma.

”Bangin tehtävä on sama kuin meidänkin eli auttaa omia asiakkaita tekemään parempaa bisnestä”, Niemi jatkaa. ”Bangin väki kuitenkin haastaa meitä pohtimaan asioita eri kanteilta ja auttaa miettimään omaa tekemistämme uudesta näkökulmasta. Lisäksi hyvään kumppanuussuhteeseen kuuluu luottamus, ja pystymmekin puhumaan avoimesti myös epäkohdista. Tarvittaessa vihellämme pelin poikki ja käymme asiat yhdessä läpi. Olemmekin kehittäneet markkinointimme rinnalla myös yhteistyötämme. Se on loistavaa!”